Skip to main content
3.7
(3)

تا به حال چند مدل املت خورده‌اید؟ هر تعداد املت نوش جان کرده‌اید را فراموش کنید، زیرا امروز می‌خواهم شما را با یک طعم متفاوتی از املت آشنا کنم. املت با پنیر بف! راستش را بخواهید هنگامی که شنیدم دوستم برای تهیه املت از پنیر بف استفاده کرده کمی از تست کردن آن ترسیدم! زیرا مخالف بهم زدن ترکیب‌های کلاسیک برای درست کردن انواع غذاها هستم. اما مزه پنیر بف رامک آنقدر خوشمزه بود که نظرم را راجع به این املت خوشمزه عوض کرد. در ادامه قصد دارم طرز تهیه املت با پنیر بف را برای شما هم به اشتراک بگذارم تا از ان لذت ببرید.

 

طرز تهیه املت خوشمزه با پنیر بف

مواد لازم

برای تهیه این املت متفاوت و خوشمزه ابتدا باید مواد زیر را آماده کنید.

  •       چهار عدد گوجه فرنگی
  •       یک بسته پنیر بف
  •       300 گرم قارچ
  •       یک عدد فلفل دلمه‌‌ای‌ کوچک
  •       یک عدد پیاز متوسط
  •       چهار عدد تخم مرغ
  •       کمی نمک و فلفل و روغن

طرز تهیه

  1. در گام اول باید گوجه فرنگی، قارچ، فلفل دلمه‌‌ای‌ و پیاز را خرد کنید. حالا یک تابه برداشته و در آن کمی روغن بریزید. تابه را روی حرارت اجاق گاز قرار دهید. وقتی تابه کمی داغ شد، فلفل دلمه‌‌ای‌ و پیاز را در آن تفت دهید. در هنگام تفت به مواد خود کمی نمک، فلفل و ادویه دلخواه را اضافه کنید. در گام بعدی باید قارچ و گوجه فرنگی را هم روی پیاز بریزید و مرتب تفت دهید. تفت دادن را تا جایی ادامه دهید که آب گوجه و قارچ در اثر حرارت به طور کامل تبخیر شوند. اگر در این مرحله آب گوجه و قارچ خوب تبخیر نشود، احتمالا املت شما کمی رقیق شده و طعم خیلی جالبی نخواهد داشت.
  2. در گام بعدی به سراغ پنیر بف بروید. تقریبا 150 تا 200 گرم پنیر بف را روی مواد خود بریزید و بعد آن را خیلی آرام هم بزنید. البته مقدار پنیر می‌تواند با توجه به ذائقه شما کمتر یا بیشتر از این مقدار شود. بعد از آن که مواد کاملا مخلوط شدند، به سراغ تخم مرغ‌ها بروید. تخم مرغ‌ها را شکسته و داخل یک ظرف بریزید. آن‌ها را در ظرف بهم بزنید تا تقریبا یکدست شوند. حالا آن‌ها را به تابه اضافه کنید و مجددا کمی هم بزنید. در نهایت باید در تابه را ببندید تا تخم مرغ‌ها با سایر مواد پخته شوند. لازم است تا چند دقیقه یک بار درب تابه را برداشته و مواد را با قاشق کمی هم بزنید تا همه مواد به شکل یکدست پخته شوند. املت خوشمزه شما بعد از پخت تخم مرغ‌ها آماده سرو است. این املت متفاوت می‌تواند برای وعده شام یا صبحانه مناسب باشد.

پنیر بف چه مزیتی نسبت به سایر پنیرها دارد؟

پنیر بف چه مزیتی نسبت به سایر پنیرها دارد؟

اولین بار که اسم پنیر بف را از زبان دوستم شنیدم فکر کردم یک پنیر خارجی ست. اما وقتی بسته آن را دیدم متوجه شدم پنیر بف توسط برند رامک تولید می‌شود. قبلا بارها و بارها تجربه استفاده از محصولات رامک را داشتم، به همین دلیل مطمئن شدم که این پنیر مزه خوبی دارد. مزه این پنیر خوشمزه‌‌تر از سایر پنیرهایی بود که تا کنون خورده بودم. به همین دلیل به راحتی از آن برای درست کردن املت پنیری استفاده کردم؛ زیرا مطمئن بودم ترکیب طعم فوق‌العاده‌‌ای‌ ایجاد می‌کند.

با این وجود ویژگی‌های مثبت پنیر بف تنها در طعم آن خلاصه نمی‌شود. درصد بالای پروتئین در این پنیر به خوبی می‌تواند پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کند. بنابراین اگر در منزل کودکی در سن رشد دارید، می‌توانید با پنیر بف صبحانه مغذی برای او آماده کنید. بافت پنیر بف بسیار نرم و لطیف است. بنابراین می‌توان آن را بدون نگرانی با انواع نان استفاده کرد. علاوه بر این پنیر بف برای بیمارانی که از مشکل عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند هم بسیار مفید است. زیرا فاقد قند لاکتوز بوده و باعث معده درد و سایر آسیب‌های گوارشی نمی‌شود. مجموع این خواص باعث شده تا پنیر بف به عنوان جایگزین بسیار خوبی نسبت به سایر پنیرهای بازار شناخته شود.

فوت و فن‌های یک آشپز ماهر

بدون شک دستور العمل بسیاری از غذاها روی کاغذ یکسان است؛ اما چه چیزی باعث می‌شود دستپخت بعضی از افراد بهتر از سایرین باشد؟ قطعا در این میان تفاوت‌های کوچکی وجود دارد که شما نمی‌دانید! برای درست کردن املت پنیری هم فوت و فن‌های پنهانی وجود دارد که قرار است در ادامه آن‌ها را برای شما ذکر کنم. با این فوت و فن‌ها دیگر نباید نگران طعم املت خود باشید.

  •       اگر دوست دارید می‌توانید 4 قاشق رب گوجه فرنگی را هم به مواد خود اضافه کنید؛ اما با این کار باید از حجم گوجه خود کم کنید. استفاده از رب گوجه سلیقه‌‌ای‌ ست اما در اکثر موارد در ترکیب با گوجه فرنگی طعم خوبی ایجاد می‌کند.
  •       کره می‌تواند طعم املت شما را بسیار لذیذ‌‌تر کند. اگر در منزل کره دارید سعی کنید به جای روغن مایع از آن برای تفت دادن مواد استفاده کنید.
  •       پودر آویشن ادویه جادویی برای درست کردن املت است. تفاوتی ندارد چه نوع املتی درست می‌کنید؛ به‌هرحال پودر آویشن می‌تواند طعم و بوی غذا را بسیار متفاوت کند. پودر آویشن را می‌توانید در انتها روی املت خود ریخته و نوش جان کنید.
  •       شوید خشک یکی دیگر از ادویه‌هایی ست که در ترکیب با املت پنیری بسیار خوشمزه می‌شود. اگر طعم و بوی شوید خشک را می‌پسندید، آن را در لیست مواد اولیه خود قرار دهید.
  •       اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق طعم سیر هستند، سیر را هم به املت خود اضافه کنید. برای این کار باید سیر را با پیاز و روغن تفت دهید.
  •       املت پنیری را با پنیر چدار، پنیر خامه‌‌ای‌ و پنیر پیتزا هم درست می‌کنند؛ اما همانطور که متوجه شدید در این دستور از پنیر بف استفاده شد. علت انتخاب پنیر بف این بود که پنیر بف در کنار مزه خوبی که دارد، حاوی چربی کمتری ست. به همین دلیل کالری کمتری نیز داشته اما از طرفی ارزش غذایی بالایی دارد. مجموع این خواص باعث شد تا پنیر بف انتخاب اول من برای تهیه املت پنیری باشد. جدای از آن اگر قرار است برای میزبانی از فردی این املت را آماده کنید، پنیر بف بهترین انتخاب است. زیرا ممکن است میزبان از وضعیت سلامت مهمانان خود اطلاع نداشته باشد. به همین دلیل موظف است مغذی‌‌ترین و کم ریسک‌‌ترین مواد اولیه را برای تهیه غذا استفاده کند. از نگاه من پنیر بف نسبت به سایر پنیرهای موجود در بازار سالم‌‌تر و مغذی‌‌تر بود.
  •       یکی دیگر از غذاهایی که می‌توانید با پنیر بف درست کنید، پنیر برشته است. این غذا هم طعمی نزدیک به املت پنیری دارد. برای درست کردن پنیر برشته باید کمی کره یا روغن را در یک تابه ریخته و حرارت دهید. در مرحله بعد کمی پنیر را داخل روغن تفت دهید تا رنگ آن کمی عوض شود. حالا نوبت به اضافه کردن تخم مرغ‌ها می‌رسد. تخم مرغ‌ها را یکی یکی به پنیر اضافه کرده و کمی هم بزنید. در نهایت پنیر برشته شما آماده است. دقت کنید که بعد از اضافه کردن تخم مرغ اولی باید کمی صبر کنید تا تخم مرغ سرخ شده و سپس دومی را اضافه کنید. توجه داشته باشید که به ازای اضافه کردن هر تخم مرغ باید نهایتا یک قاشق پنیر بف را استفاده کنید.

 

کلام آخر

املت یکی از خوشمزه‌‌ترین صبحانه‌هایی ست که در هر جایی طرفدار دارد. اما آیا ترکیب طعم املت با پنیر را امتحان کرده‌اید؟ پنیر بف یکی از خوشمزه‌‌ترین پنیرهایی ست که می‌توانید برای این منظور استفاده کنید. پنیر بف محصول جدیدی از رامک بوده و طعم بسیار بی‌نظیری دارد. در این مطلب نحوه درست کردن املت پنیری با پنیر بف را آموزش دادم. علاوه بر این نکاتی را ذکر کردم که می‌تواند برای داشتن یک املت خوشمزه‌‌تر به شما کمک کند.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.7 / 5. 3

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com