Skip to main content
5
(2)

احتمالا هر وقت که کافه رفته‌اید اسم آفوگاتو به گوش‌تان خورده است. آفوگاتو یک نوشیدنی یا دسر ایتالیایی ست که از ترکیب بستنی وانیلی و قهوه اسپرسو تهیه می‌شود و در بین ایتالیایی‌ها طرفداران زیادی دارد. طعم لذیذ این نوشیدنی می‌تواند هر کسی را وسوسه کند و یک دسر یا نوشیدنی فوق‌العاده برای بازیابی انرژی محسوب می‌شود. اگر شما هم به این دسر خوشمزه علاقه دارید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه آن را با هم یاد بگیریم:

طرز تهیه آفوگاتو با قهوه فوری

مدت زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه

یکی از ساده‌ترین روش‌های تهیه آفوگاتو، با استفاده از قهوه فوری ست اما توجه داشته باشید که طعم و کیفیت آن با قهوه اسپرسو فرق می‌کند. قهوه فوری معمولا شیرین‌تر است و ترکیب کمتری از قهوه داخل آن وجود دارد. به همین دلیل می‌تواند تلخی مطلوب را در کنار بستنی وانیلی ایجاد کند. اما به صورت کلی برای تهیه آفوگاتو با قهوه فوری باید به شکل زیر عمل کنید:

مواد مورد نیاز

قهوه فوری ترجیحا نسکافه گلد یا هر نوع قهوه فوری ایتالیایی
آب جوش برای حل کردن قهوه فوری
بستنی وانیلی یا ژلاتو یک یا دو اسکوپ برای هر نفر
پودر شکلات، بادام، پودر قند، پودر وانیل و… برای تزئین روی آفوگاتو

 

طرز تهیه آفوگادو خوشمزه

طرز تهیه آفوگادو خوشمزه

مراحل تهیه آفوگاتو

تهیه آفوگاتو با قهوه فوری خیلی ساده است و فقط با دنبال کردن چند قدم ساده می‌توانید این نوشیدنی دلچسب را تهیه کنید:

  1. یک لیوان شیشه‌ای را داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا سرد شود. این کار باعث می‌شود بستنی آفوگاتو خیلی زود آب نشود.
  2. یک قاشق چایخوری قهوه فوری را در یک فنجان آب جوش حل کنید و هم بزنید تا یک اسپرسوی فوری به دست بیاورید. اگر ترجیح می‌دهید نوشیدنی شما تلخ‌تر باشد، می‌توانید مقدار قهوه فوری را بیشتر کنید.
  3. دو اسکوپ بستنی وانیلی را داخل لیوان سرد بریزید و سپس قهوه فوری آماده شده را روی بستنی بریزید.
  4. آفوگاتو را با شکلات خرد شده، بادام، پودر قند یا پودر وانیل تزئین کرده و بلافاصله سرو کنید.
آفوگادو

آفوگادو

طرز خوردن آفوگاتو

آفوگاتو را می‌توانید هم با قاشق و هم با استفاده از نی نوشیدنی میل کنید. در صورتی که دوست دارید از ترکیب مزه‌های قهوه و بستنی در هر قاشق لذت ببرید، پیشنهاد ما به شما استفاده از قاشق است. این روش برای زمانی است که هنوز بستنی سرد است و به صورت کامل داخل قهوه حل نشده است. تلخی قهوه و شیرینی وانیل در این روش، تلخی مطلوبی را ایجاد می‌کند. اما در صورتی که بستنی آب شده، می‌توانید با استفاده از یک عدد نی نوشیدنی آن را میل کنید. در این روش مزه‌ها با هم ترکیب می‌شوند و طعم شیرین‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

آفوگاتو چیست؟

آفوگاتو یک دسر ایتالیایی ست که از ترکیب بستنی و قهوه اسپرسو تهیه می‌شود. کلمه آفوگاتو در زبان ایتالیایی به معنی غرق شده است و دلیل نامگذاری این دسر این است که بستنی در قهوه داغ غرق می‌شود. آفوگاتو معمولا با بستنی وانیلی یا ژلاتو سرو می‌شود و ممکن است روی آن از موادی مثل شکلات، ترافل، بیسکویت و… برای تزئین استفاده شود. منشا آفوگاتو به شهر میلان در کشور ایتالیا برمی‌گردد.

طرز تهیه ماکیاتو

ماکیاتو یک نوع قهوه ایتالیایی ست که از ترکیب اسپرسو و شیر تهیه می‌شود. این کلمه به معنی لکه‌دار یا رنگ‌آمیزی شده است و به این دلیل که شیر روی اسپرسو ریخته می‌شود این اسم به آن داده شده است. ماکیاتو دو نوع اسپرسو ماکیاتو و لاته ماکیاتو دارد.

  •         اسپرسو ماکیاتو یک نوشیدنی سنگین و تلخ است که از یک شات اسپرسو و مقدار کمی شیر بخار داده شده و فوم شیر تشکیل می‌شود. این نوشیدنی برای کسانی مناسب است که طعم قوی اسپرسو را دوست دارند ولی با کمی شیر، طعم آن تعدیل می‌شود.
  •         لاته ماکیاتو یک نوشیدنی سبک و شیرین است که از چند لایه شیر بخار داده شده، اسپرسو و سس کارامل تشکیل می‌شود. این نوشیدنی برای افرادی مناسب است که طعم خامه‌ای و شیرین شیر را دوست دارند و با کمی اسپرسو طعم آن تنظیم می‌شود.

طرز تهیه شیر قهوه با بستنی

شیر قهوه با بستنی یک نوشیدنی خنک و خوشمزه است که با ترکیب شیر، قهوه و بستنی تهیه می‌شود. این نوشیدنی می‌تواند در روزهای گرم تابستان به عنوان یک دسر لذت بخش سرو شود. برای تهیه شیر قهوه با بستنی می‌توانید از رسپی زیر استفاده کنید:

مواد لازم

شیر ۱/۲ پیمانه
بستنی وانیلی ۲ اسکوپ
اسپرسو ۱/۲ پیمانه
سس کارامل به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه

  •         داخل یک لیوان مناسب دو اسکوپ بستنی بریزید
  •         با استفاده از موکاپات یا دستگاه اسپرسوساز، قهوه اسپرسو را آماده کنید.
  •         به آرامی اسپرسو را روی بستنی بریزید تا یک لایه چند رنگ ایجاد شود.
  •         در مرحله آخر هم سس کارامل را روی نوشیدنی بریزید و با استفاده از یک خلال دندان روی آن طرح بزنید.
  •         در صورت نیاز می‌توانید از خامه و شکلات چیپسی هم برای تزئین نوشیدنی خودتان استفاده کنید.

آفوگاتو به انگلیسی

آفوگاتو به انگلیسی به صورت Affogato نوشته می‌شود. این کلمه از زبان ایتالیایی گرفته شده و به معنای غرق شده است. این نوشیدنی در یک لیوان یا جام کوچک سرو می‌شود و ممکن است با خامه، سس شکلات، سس کارامل، بادام خرد شده یا دارچین تزئین شود.

سخن نهایی

آفوگاتو یک نوشیدنی یا دسر خوشمزه و خنک است که در روزهای گرم تابستان می‌تواند شما را خنک کند و انرژی لازم را به شما بدهد. این نوشیدنی با ترکیب قهوه و بستنی، مزه‌های مختلفی را در دهان شما ایجاد می‌کند و طعم تلخ قهوه در کنار شیرینی بستنی می‌تواند یک دسر لذیذ را برای شما آماده کند. آفوگاتو هدیه‌ای از طبیعت است که شما را با طعم‌های اصیل ایتالیایی آشنا می‌کند. 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

5 / 5. 2

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com