Skip to main content
3.3
(3)

چند وقت پیش به صرف صبحانه به خانه دوستم دعوت شدم. انواع و اقسام غذاها را برای پذیرایی از ما تدارک دیده بود. در میان غذاهای رنگارنگی که او آماده کرده بود، نان پنیری خوشمزه‌ای توجه من را به خودش جلب کرد. طعم این نان پنیری اصلا شبیه نان پنیری‌های معمولی که قبلا خورده بودم نبود. به همین دلیل از دوستم راجع به محتویات آن پرسیدم. با توضیحات دوستم متوجه شدم او از یک پنیر مخصوص به نام پنیر بف برای تهیه نان پنیری استفاده کرده است. تا به آن روز نام پنیر بف را نشنیده بودم اما متوجه شدم این پنیر، محصول جدیدی از برند رامک است. در ادامه قصد دارم راجع به پنیر بف بیشتر توضیح داده و طرز تهیه نان پنیری با پنیر بف را هم برای شما قرار دهم.

طرز پخت نان پنیری با پنیر بف

طرز پخت نان پنیری با پنیر بف

بدون شک استفاده از پنیر بف کمک می‌کند تا شما طعم جدیدی از نان پنیری را تجربه کنید. برای تهیه این نان پنیری، کافیست مواد زیر را آماده کنید.

  •       دو پیمانه آرد
  •       یک عدد تخم مرغ
  •       یک چهارم پیمانه روغن
  •       نصف قاشق چایخوری شکر
  •       نصف قاشق چایخوری نمک
  •       نصف پیمانه شیر esl
  •       دو قاشق مرباخوری پودر خمیر مایه فوری
  •       مقداری کره برای رومال نان
  •       پنیر بف به مقدار لازم

طرز تهیه

برای آن که نان پنیری خوشمزه‌ای داشته باشید باید دستورات زیر را مرحله به مرحله مطابق آن چه آورده‌ام، پیش بروید.

  1. در قدم اول باید خمیر مایه را به عمل آورید. بعد از آن که خمیر مایه به عمل آمد، شیر را تا دمای 40 درجه سانتی گراد گرم کنید.
  2. بعد از گرم شدن شیر آن را داخل یک کاسه ریخته و روی آن شکر بریزید. مخلوط را خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. حالا خمیر مایه فوری را هم به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید. این مخلوط را باید به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید.
  3. توجه داشته باشید که مقدار شکری که گفته شد، روی شیرین شدن طعم نان تاثیری ندارد؛ اما باعث می‌شود خمیر مایه زودتر به عمل آید.
  4. در مدت زمانی که خمیر مایه به عمل می‌آید، باید به سراغ تخم مرغ‌ها بروید. تخم مرغ‌ها را در یک کاسه شکسته و با هم زن دستی خوب هم بزنید. زرده و سفیده تخم مرغ در این مرحله باید به خوبی باهم ترکیب شوند. حالا روغن را هم روی آن ریخته و دوباره مواد را هم بزنید.
  5. بعد از گذشت ده دقیقه باید خمیر مایه شما به عمل آمده باشد. اولین نشانه برای این که مطمئن شوید خمیر مایه به عمل آمده، پف کردن آن است.
  6. حالا خمیر مایه را روی تخم مرغ‌ها ریخته و با همزن دستی مواد را هم بزنید.
  7. آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و آن‌ها را سه بار الک کنید. بعد از آن آرد را هم روی مخلوط قبلی بریزید. بهتر است نصف پیمانه آرد را در این مرحله کنار بگذارید. در صورتی که خمیر شما در نهایت بافت چسبانکی پیدا کرد، این نصف پیمانه آرد را به آن اضافه کنید.
  8. حالا یک قاشق برداشته و مواد را به خوبی هم بزنید. در گام بعدی باید خمیر را با دست ورز دهید تا کاملا شکل بگیرید. خمیر باید در این مرحله بافتی کاملا نرم و منسجم داشته باشد. اگر احساس می‌کنید خمیر خیلی چسبناک است، اید کمی آرد به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن هر بار آرد هم باید خمیر را دوباره ورز دهید.
  9. همیشه هنگام ورز دادن دست خمیری به خمیر می‌چسبد اما اگر دست شما تمیز بود و خمیر به آن نچسبید، نشان می‌دهد که خمیر آماده شده است. معمولا ده دقیقه ورز دادن برای آماده شدن خمیر کافیست.

نکات مهم برای پخت نان پنیری

10.حالا یک کاسه بردارید و داخل آن را با کمی روغن چرب کنید. خمیری که ورز دادید را داخل کاسه گذاشته و روی آن را با یک دستمال تمیز بپوشانید. خمیر باید برای یک الی دو ساعت در این حالت و در مکانی گرم قرار گیرد تا به طور کامل به عمل آید. بعد از به عمل آمدن خمیر، حجم آن دوبرابر خواهد شد.

11.بعد از یک الی دو ساعت دوباره خمیر را ورز دهید. خمیر را تا جایی ورز دهید که پف آن کم شود. حالا کل خمیر را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید.

12.هر کدام از چونه‌های خمیر را با کمک وردنه روی میز کار خود پهن کنید. حواستان باشد که هنگام ورز دادن، وسط خمیر کمی ضخیم‌تر از اطراف آن باشد. زیرا در نهایت شما باید لبه‌های خمیر را در قسمت وسط جمع کنید. بنابراین اگر بخش وسطی ضخیم نباشد، احتمالا نان پنیری با پنیر بف شما خیلی خوش فرم نمی‌شود.

13.حالا با کمک یک قاشق وسط خمیر را یک قاشق مربا خوری پنیر بف بگذارید.

14.لبه‌های خمیر را روی هم قرار داده و بچسبانید. این کار را با دو طرف دیگر خمیر هم بکنید. در نهایت باید یک نان خوش فرم داشته باشید.

15.همه چونه‌هایی که در ابتدا آماده کرده بودید را به همین ترتیب درست کنید. بعد از آماده شدن نان پنیری باید آن‌ها را با یک پارچه نخی بپوشانید. اجازه دهید تا نان پنیری حدود نیم ساعت استراحت کند. بعد از آن که خمیر کمی پف کرد، روی آن را کره بمالید. کره را ابتدا ذوب کنید و سپس با فرچه روی نان پنیری بکشید.

16.حالا باید خمیر‌ها را در فر با دمای 180 درجه به مدت 20 دقیقه بگذارید. اگر دوست دارید سطح نان پنیری طلایی شود، 5 دقیقه هم شعله گریل را روشن کنید. در نهایت نان پنیری با پنیر بف شما آماده سرو است.

و در نهایت…

چرا به جای سرو نان و پنیر به شکل سنتی، آن را به شکل نان پنیری سرو نکنیم؟ حضور نان پنیری در سفره شما یک ایده هیجان‌انگیز و خوشمزه است که نظر همه را جلب می‌کند؛ اما همانطور که می‌دانید طعم پنیر استفاده شده برای تهیه نان پنیری در آن خیلی به چشم می‌آید. به همین دلیل باید از پنیری با طعم عالی برای تهیه آن استفاده کنید. پنیر بف یکی از خوشمزه‌ترین پنیرهای حال حاضر بازار است. این پنیر به ویژه برای بیمارانی که از مشکل عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند بسیار مفید است. در این مطلب راجع به طرز تهیه نان پنیری با پنیر بف صحبت کردم. با خواندن این مطلب می‌توانید در منزل یک نان پنیری خوشمزه با پنیر بف داشته باشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.3 / 5. 3

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com