Skip to main content
2.5
(4)

همبرگر با قارچ و پنیر یک غذای رستورانی ست که فکر کردن به آن می‌تواند دهان هر کسی را آب بیاندازد. اصالت این غذای پرطرفدار مثل هات‌داگ به کشور آلمان برمی‌گردد اما در حال حاضر در تمامی کشورهای دنیا عرضه می‌شود. این غذا مخصوصا در بین کودکان طرفداران زیادی دارد و بیشتر در رستوران‌ها عرضه می‌شود؛ اما خیلی‌ها هستند که دوست دارند این غذا را در منزل برای اعضای خانه طبخ کنند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید طرز تهیه همبرگر خانگی با قارچ و پنیر را به شما آموزش دهیم:

مواد لازم برای دو نفر
گوشت چرخ‌کرده ۳۰۰ گرم
پیاز یک عدد
نمک یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
آرد سوخاری یک قاشق غذاخوری
قارچ ۲۰۰ گرم
پنیر گودا ورقه‌ای دو عدد

 

مرحله اول: آماده‌سازی مایه همبرگر

برای تهیه همبرگر با قارچ و پنیر، قبل از هرچیزی پیاز را با رنده ریز، رنده کنید. سپس آب اضافی پیاز را بگیرید و آن را به همراه گوشت چرخکرده، آرد سوخاری، نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه مناسب بریزید. سپس مواد را با دست مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود و تمام مواد با هم ترکیب شوند.

نکته: برخلاف کباب کوبیده، مایه همبرگر را نباید خیلی ورز دهید تا همبرگر خیلی خشک نشود و آبدار باشد.

مرحله دوم: قالب زدن مواد

پس از اینکه تمام مواد با هم ترکیب شدند، مایه همبرگر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و با استفاده از همبرگر زن یا درب یک دبه بزرگ آن را قالب بزنید. مواد را داخل دو لایه پلاستیک فریزر قرار دهید و حدود ۳۰ دقیقه آن‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا منسجم شوند.

مرحله سوم: تفت دادن قارچ‌ها

در همین حین قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری کره یا روغن به آن اضافه کنید. قارچ‌ها را به تابه اضافه کنید و با حرارت متوسط رو به بالا تفت دهید تا آب نیاندازد. برای اینکه رنگ قارچ‌ها تیره نشود، مقداری هم آب لیمو ترش به آن‌ها اضافه کنید. پس از اینکه قارچ ها به خوبی تفت داده شدند، کمی نمک به آن‌ها بزنید و از ظرف خارج کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن همبرگر

دوباره مقداری روغن به تابه اضافه کنید و صبر کنید که کامل داغ شود. پس از داغ شدن روغن، همبرگرها را از پلاستیک دربیارید و داخل روغن بریزید. بعد از اینکه یک طرف همبرگرها سرخ شد، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. پنیر ورقه‌ای را روی همبرگرها قرار دهید و اجازه دهید که کمی آب شود. اگر احساس کردید که آب شدن پنیر خیلی طول می‌کشد، برای چند دقیقه درب تابه را ببندید و اجازه دهید که پنیرها آب شوند.

مرحله‌ پنجم: آماده‌سازی ساندویچ

بعد از اینکه همبرگرها پخته شدند، نان‌ها را برش بزنید و از سمت برش خورده برای چند دقیقه داخل تابه قرار دهید تا سطح آن‌ها برشته شود. سپس همبرگر، قارچ و دیگر مخلفات را به همراه سس دلخواه به ساندویچ خودتان اضافه کنید.

همبرگر با پنیر پیتزا ورقه‌ای شما در این مرحله آماده است و می‌توانید آن را میل کنید.

طرز تهیه قارچ و پنیر برای ساندویچ

طرز تهیه قارچ و پنیر برای ساندویچ

اگر خیلی پنیرهای ورقه‌ای را دوست ندارید و بیشتر طرفدار قارچ و پنیر فست‌فودی هستید، می‌توانید از دستور زیر برای آماده کردن قارچ و پنیر فست‌فودی استفاده کنید:

قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای یا نگینی خرد کنید و همراه با کمی روغن به خوبی تفت دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس حرارت را کم کنید و پنیر پیتزای مخلوط را به آن اضافه کنید. درب ظرف را ببندید و اجازه دهید که پنیر پیتزا به خوبی آب شود. می‌توانید از این قارچ و پنیر به جای قارچ سرخ شده و پنیر ورقه‌ای در ساندویچ همبرگر خودتان استفاده کنید. قارچ و پنیر را داخل نان‌ها روی مواد بریزید و ساندویچ را به صورت داغ سرو کنید.

فوت و فن‌های پخت همبرگر خانگی

فوت و فن‌های پخت همبرگر خانگی

مهم‌ترین چیزی که برای پخت یک همبرگر خانگی خوشمزه باید مدنظر قرار دهید استفاده از گوشت مرغوب و مناسب است. بهترین گوشت برای همبرگر از ۸۰ درصد گوشت و ۲۰ درصد چربی تشکیل شده است. گوشت‌های بدون چربی به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای همبرگر نیستند. همچنین بهتر است چند ساعت قبل از پخت، گوشت را چرخ کرده باشید چرا که گوشتِ تازه فشردگی کمتری دارد.

موضوع بعدی آماده کردن گوشت است. همانطور که گفته شد، گوشت مناسب برای همبرگر باید کمتر ورز داده شود و فشار دست‌تان هم باید خیلی کم باشد تا گوشتی نرم و ترد داشته باشید. هنگام شکل دادن به گوشت هم سعی کنید تا جای ممکن کمتر با دست‌تان گوشت را ورز دهید. بهتر است گوشت را روی یک سطح صاف با فشار کف دست صاف کنید و سپس دور آن را با ضربه‌های آرام گرد کنید. کف گوشت را هم کمی گود کنید. این کار از آب رفتن اندازه گوشت و بالا آمدن وسط آن در حین پخت جلوگیری می‌کند.

توجه داشته باشید که پخت همبرگر یک فرآیند نسبتا سریع است و حتی اگر بخواهید حسابی هم بپزد، نهایتا ۱۰ دقیقه زمان برای پختن آن کافی است. اگر بیشتر از این زمان پخت همبرگر طول بکشد، گوشت شما خشک و شکننده می‌شود.

سخن نهایی

همبرگر با قارچ و پنیر یک غذای فست‌فودی فوق‌العاده خوشمزه است که بچه ها عاشق آن هستند و در صورتی که در خانه با مواد اولیه سالم و تازه آماده شود، یک وعده غذایی بسیار هیجان‌انگیز و سالم برای بچه‌ها به شمار می‌رود. با استفاده از این دستور پخت، می‌توانید این همبرگر را داخل خانه بپزید و یک روز پر هیجان را در کنار همسر و کودکانتان بگذرانید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.5 / 5. 4

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com