Skip to main content
1
(1)

اگر مثل من عاشق شکلات هستید، حتما عادت دارید دسرها و شیرینی‌های زیادی را با شکلات درست کنید. اصلا به نظر من شیرینی‌ها و کیک‌ها بدون شکلات انگار یک چیزی کم دارند! خوشبختانه فرزند من هم ذائقه‌‌ای شبیه به من دارد. به همین دلیل من یک روز تصمیم گرفتم تا این بار یک شیرینی متفاوت به نام بمب نوتلا را آماده کنم. با این وجود وقتی برای خرید کرم شکلات به بازار رفته بودم، فروشنده به من کرم شکلات مرکل را پیشنهاد داد راستش را بخواهید تا به آن روز اسم این کرم شکلات را نشنیده بودم اما با پیشنهاد فروشنده کرم شکلات صبحانه مرکل را خریدم و به خانه آمدم تا با آن بمب نوتلا درست کنم.

طرز تهیه بمب نوتلا

طرز تهیه بمب نوتلا

برای تهیه بمب نوتلا کار خیلی سختی در پیش ندارید، صرفا باید یک خمیر نرم و خوشمزه درست کرده و از نوتلا به عنوان مغز آن خمیر استفاده کنید. هر چند طعم خمیری که درست می‌کنید در طعم نهایی این دسر، تاثیر دارد اما طعم نوتلایی که استفاده می‌کنید هم بسیار مهم است. بنابراین بهتر است هم مطابق دستور زیر خمیر را درست کرده و هم از یک نوتلا خوشمزه برای مغز وسط خمیر استفاده کنید. البته همانطور که گفتم می‌توانید از کرم کاکائو مرکل که یک محصول جدید از شرکت رامک است هم استفاده کنید. کرم شکلات مرکل طعم و غلظتی دقیقا شبیه به نوتلا داشته و برای درست کردن بمب نوتلا می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

مواد لازم

  •       140 میلی لیتر شیر ولرم
  •       45 گرم شکر
  •       4 گرم خمیر مایه
  •       مقدار لازم نوتلا یا کرم شکلات مرکل
  •       2 عدد تخم مرغ
  •       350 گرم آرد
  •       45 گرم شکر
  •       کمی نمک
  •       نصف قاشق چایخوری عصاره وانیل
  •       50 گرم کره

طرز تهیه

برای تهیه بمب نوتلا کافیست مطابق مراحل زیر پیش بروید. اگر نمی‌توانید از نوتلا استفاده کنید، کرم شکلات مرکل می‌تواند جایگزین بسیار خوبی باشد. مواد اولیه را نیم ساعت قبل از یخچال بیرون آورید تا به دمای محیط رسیده و برای استفاده در خمیر آماده شوند.

  1. شیر ولرم، شکر و خمیر مایه را در یک ظرف بریزید و مخلوط کنید. مواد را با قاشق خوب هم بزنید تا یکدست شوند.
  2. یک کاغذ روغنی در کف سینی پهن کرده و نوتلا یا کرم شکلات مرکل را با قاشق به شکل جداگانه و گلوله گلوله در کف ظرف بریزید.
  3. آرد را مرحله به مرحله به ظرف حاوی شیر و شکر اضافه کرده و هم بزنید. در مرحله بعد به آن تخم مرغ، عصاره وانیل و نمک هم اضافه کرده و مواد را خوب باهم ترکیب کنید.
  4. بعد از آن که مواد به شکل یک خمیر سفت در آمد، کره را هم به خمیر اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. در نهایت یک خمیر نرم خواهید داشت که باید به آن دو ساعت زمان دهید. این کار کمک می‌کند تا خمیر بهتری داشته باشید. روی ظرف خمیر خود را با سلفون پوشانده و آن را کنار بگذارید.
  5. بعد از دو ساعت می‌توانید خمیر را برای قالب‌زنی استفاده کنید. برای این کار یک سطح صاف انتخاب کرده و روی آن کمی آرد بپاشید؛ سپس خمیر را با وردنه کاملا پهن کنید. با کمک یک قالب دایره‌‌ای شکل، خمیر را به شکل دایره‌های کوچکی قالب بزنید.
  6. حالا نوتلا یا کرم شکلات مرکل را از یخچال بیرون آورده و هر کدام را در وسط یک خمیر قرار دهید و به شکل یک توپک گرد بپیجید.
  7. برای آن که توپک شما رنگ و ظاهر زیباتری داشته باشید می‌توانید روی آن رومال بکشید. منظور از رومال ترکیب یک زرده تخم مرغ و شیر است. با کمک قلمو می‌توانید مواد رومال را روی توپک را کشیده و آن‌ها را داخل فر قرار دهید.
  8. بمب نوتلا باید ده دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد باشد تا کاملا پخته شود. هنگام پخته شدن رنگ توپک‌ها کمی طلایی رنگ می‌شود.
  9. در نهایت می‌توانید توپک‌ها را با پودر قند تزئین کرده و نوش جان کنید.

نکات مهم برای درست کردن بمب نوتلا

نکات مهم برای درست کردن بمب نوتلا

  •       به طور کلی برای درست کردن خمیر شیرینی‌پزی باید تمام مواد را از حداقل نیم ساعت قبل در دمای اتاق قرار دهید. با این کار مواد شما به شکل یکدست‌‌‌تری باهم مخلوط شده و خمیری با بافت بهتر خواهید داشت.
  •       همانطور که گفتم می‌توانید به جای نوتلا از کرم شکلات مرکل هم استفاده کنید. این کرم شکلات طعمی بسیار خوشمزه و کیفیت بالایی داشته و می‌تواند به عنوان جایگزین نوتلا استفاده شود. از جمله مزیت‌های این کرم شکلات این است که قیمت بسیار مقرون به صرفه‌‌‌تری نسبت به برندهای خارجی دارد. بنابراین می‌توانید با کمترین هزینه و با کمک کرم شکلات مرکل یک شیرینی خوشمزه داشته باشید. با این کار دیگر نباید نگران هزینه‌های پخت و پز باشید ولی در عوض یک میز شیک برای پذیرایی خواهید چید.
  •       ممکن است مقدار کمتر یا بیشتری آرد نسبت به آنچه در دستور اولیه گفتم، نیاز داشته باشید. اضافه کردن آرد را تا جایی ادامه دهید که یک خمیر نه خیلی رقیق و نه خیلی سفت به دست آید. خمیر باید در نهایت کاملا نرم و کمی چسبناک باشد. اگر فکر می‌کنید خیلی بیش از حد آرد به ترکیب اضافه کرده‌‎اید، با اضافه کردن شیر آن را رقیق کنید.
  •       اگر نوتلا یا شکلات صبحانه‌‌ای که استفاده می‌کنید، خیلی نرم باشد در دمای فر به راحتی ذوب می‌شود. بنابراین نمی‌توانید بمب نوتلا خوشمزه و خوش ترکیبی داشته باشید. در این حالت یا شکلات شما می‌سوزد و یا از توپک خمیری بیرون ریخته و ظاهر توپک باب میل‌تان نخواهد بود. بنابراین سعی کنید از شکلات صبحانه‌‌ای استفاده کنید که در حالت عادی کمی سفت‌‌‌تر از سایر شکلات صبحانه‌ها باشد. همانطور که اشاره کردم، من از شکلات صبحانه مرکل در این دستور طبخ استفاده کرده و از عملکرد آن کاملا راضی بودم.
  •       شیرینی بمب نوتلا را بیش از آنچه گفتم در فر نگه ندارید، زیرا با این کار احتمالا شیرینی شما یا می‌سوزد و یا شکلات آن ذوب شده و ظاهر آن از دست می‌رود.
  •       اگر دوست دارید می‌توانید شکلات صبحانه مرکل را با مغزیجاتی مانند فندق و گردو هم ترکیب کرده و بمب نوتلا درست کنید. برای این کار مغزیجات مورد نظر خود را کمی خرد کرده و با شکلات صبحانه مرکل مخلوط کنید. برای سایر مراحل هم مانند آنچه در بالا گفتم، پیش بروید. قطعا این ترکیب می‌تواند طعم بسیار خوشمزه و متفاوتی ایجاد کند.
  •       اگر می‌خواهید بمب نوتلا شما شیرین‌‌‌تر از حالت عادی شود، می‌توانید به ترکیب مواد اولیه شکر بیشتری اضافه کنید.
  •       برای تزئین بمب نوتلا علاوه بر پودر قند می‌توانید از سس شکلات، عسل، شیره انگور و… هم کمک بگیرید. علاوه بر این می‌توانید از دراژه یا شکلات‌های رنگی هم برای تزئین آن استفاده کنید.

سخن پایانی

بمب نوتلا یک شیرینی خوشمزه است که می‌توانید برای یک دورهمی و یا حتی برای عصرانه آن را طبخ کنید. در این مطلب طرز تهیه بمب نوتلا را آموزش دادم و نکات مهمی را یادآور شدم که می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. اگر دوست دارید با کمترین هزینه یک طعم متفاوت از بمب نوتلا را تجربه کنید می‌توانید از کرم شکلات مرکل استفاده کنید. این کرم شکلات محصولی از برند رامک بوده و به راحتی می‌توانید آن را در اکثر فروشگاه‌ها پیدا کنید. علاوه بر این قیمت بسیار مقرون به صرفه‌‌‌تری هم نسبت به نمونه‌های خارجی داشته و به همین علت می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

1 / 5. 1

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com