Skip to main content
2
(2)

پیتزا یک غذای خوشمزه و محبوب به ویژه برای کودکان است. هر بار که قصد داشته باشید پیتزا بپزید، مطمئنا اولین کسی که خوشحال می‌شود کودکان و جوان‌ترها هستند اما بزرگترها نیز به همان اندازه از این خوراکی لذیذ استقبال می‌کنند. اگر می‌خواهید چنین احساسی را در اعضای خانواده خودتان نیز زنده کنید، پیشنهاد ما به شما پیتزا رست بیف است. در این پیتزا از گوشت راسته، پنیر، سس گوجه فرنگی و ادویه‌های مخصوص استفاده می‌شود و می‌توانید در خانه هم با ساده‌ترین مواد در عرض یک ساعت آن را آماده کنید. تا انتها با ما همراه باشید تا طرز تهیه این پیتزای پرطرفدار در خانه را بررسی کنیم:

تفاوت پیتزا رست بیف و گوشت و قارچ

این دو پیتزا، پیتزاهای مختلفی هستند که با استفاده از مواد مختلف تهیه می‌شوند. برای تهیه پیتزا رست بیف از گوشت راسته برش خورده و پخته شده استفاده می‌شود. این گوشت از قسمت سینه گاو گرفته می‌شود. در سمت مقابل ما پیتزا گوشت و قارچ را داریم که برای طبخ آن از گوشت چرخکرده که به صورت خام روی سطح خمیر پخش شده استفاده می‌شود. گوشت مورد نیاز برای پیتزا گوشت و قارچ از قسمت ران گاو گرفته می‌شود و داخل فر پخته می‌شود.

رست بیف

رست بیف

پیتزا رست بیف چیست؟

همانطور که گفته شد پیتزا رست بیف به پیتزایی گفته می‌شود که برای طبخ آن از گوشت برش خورده و پخته شده سینه گاو استفاده می‌شود. این نوع پیتزا با سبزیجات، پنیر، سس گوجه فرنگی و ادویه‌های دلخواه تزئین می‌شود و طعم و مزه‌ای خوشمزه و لذیذ دارد.

پیتزا رست بیف ایتالیایی

مدت زمان پخت: حدودا یک ساعت و نیم

پیتزا رست بیف ایتالیایی، یکی از انواع پیتزاهای ایتالیایی ست که با گوشت راسته، سس خردل، ادویه ایتالیایی و پنیر موزارلا تهیه می‌شود. این پیتزا طعم و مزه‌ای تند و ترش دارد و در کنار آن از سبزیجات مختلف مثل قارچ، فلفل دلمه‌ای و زیتون برای تزئین استفاده می‌شود. برای پخت این پیتزا می‌توانید از خمیر پیتزای آماده استفاده کنید و یا خمیر را خودتان در منزل تهیه کنید. در صورتی که قصد دارید خمیر پیتزا را هم خودتان تهیه کنید به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا:

آرد ۳ پیمانه
شیر نصف پیمانه
ماست ۲ قاشق غذاخوری
خمیر مایه خشک ۱ قاشق مرباخوری
شکر ۱ قاشق چای‌خوری
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
پودر سیر ۱ قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا رست بیف

گوشت راسته گوساله ۲۰۰ گرم
ادویه ایتالیایی به مقدار لازم
ادویه گرام ماسالا به مقدار لازم
سیر، پیاز، روغن و آب به مقدار لازم
سس کچاپ و سس خردل به میزانی که روی خمیر را بپوشاند
پنیر پیتزا به میزانی که بتواند روی سس و خمیر را بپوشاند
سبزیجات (قارچ، فلفل دلمه‌ای، زیتون و…) به مقدار دلخواه

 

مرحله اول: تهیه خمیر پیتزا

  •         نصف پیمانه شیر را روی حرارت قرار دهید تا سرمای اولیه خود را از دست دهد و کمی ولرم شود.
  •         خمیر مایه خشک را به شیر ولرم اضافه کنید و روی آن شکر اضافه کنید. برای مخلوط کردن این مواد، کافیست چند بار ظرف را تکان دهید.
  •         روی آن را بپوشانید و به مدت ۱۵ دقیقه در جای گرم قرار دهید تا مایه خمیر به عمل آید و روی آن کف کند.
  •         آرد، پودر سیر و نمک را در ظرفی دیگر با هم مخلوط کنید و دوبار الک کنید.
  •         ابتدا ماست را به مخلوط آرد اضافه نمایید و سپس خمیر مایه را روی آن بریزید.
  •         خمیر را کمی ورز داده و روی آن را بپوشانید. سپس آن را در یک جای گرم و تاریک قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله دوم: آماده کردن گوشت رست بیف

  •         ۲۰۰ گرم گوشت راسته را برش دهید و با کمی روغن سرخ کنید. گوشت‌های سرخ شده باید کمی به آب بیافتند.
  •         ادویه ایتالیایی و ادویه گرام ماسالا را به گوشت‌ها اضافه کنید تا خوش طعم‌تر شوند. به جای ادویه گرام ماسالا می‌توانید از فلفل سیاه یا فلفل قرمز هم استفاده کنید.
  •         چند حبه سیر را پوست بگیرید و له کنید. سپس آن را به همراه یک عدد پیاز که از وسط به چهار قسمت تقسیم کرده‌اید به گوشت اضافه کنید.
  •         مخلوط گوشت و سبزیجات را داخل یک قابلمه قرار داده و مقداری آب به آن اضافه کنید. سپس آن را به مدت حداقل یک ساعت و نیم روی گاز با شعله پایین قرار دهید.
  •         زمانی که گوشت به صورت کامل پخت، پیازها را از آن جدا کنید و گوشت را با استفاده از دست یا دو عدد چنگال به صورت کامل ریش ریش کنید.

مرحله سوم: آماده‌سازی پیتزا

  •         فلفل دلمه، قارچ و زیتون را خرد کنید
  •         مقداری سس کچاپ و سس خردل را با هم مخلوط کنید.
  •         فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا از قبل گرم شود.
  •         کف قالب پیتزا را با کره چرب کنید و خمیر را کف آن پهن کنید.
  •         روی خمیر مقداری از ترکیب سس کچاپ و سس خردل بریزید و آن را به صورت کامل روی سطح خمیر پخش کنید. مقداری پنیر پیتزا هم روی سس بریزید.
  •         رست‌بیف‌ها را که در مرحله قبل آماده کرده‌ بودیم به همراه سبزیجات روی خمیر پهن کنید.
  •         روی آن‌ها را نیز با استفاده از پنیر پیتزا بپوشانید.
  •         پیتزا را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا حسابی برشته شود.

ادویه پیتزا رست بیف

ادویه پیتزا رست بیف معمولا ادویه ایتالیایی و ادویه گرام ماسالا است. ادویه ایتالیایی ترکیبی از گیاه‌های خشک شده مثل رزماری، ترخون، اورگانو، بابونه و مرزه است. این ادویه عطر و طعم خوشمزه‌ای به پیتزای شما می‌دهد. ادویه گرام ماسالا نیز بیشتر یک ادویه هندی ست و از ترکیب ادویه‌هایی مثل دارچین، هل، زنجبیل، دانه هلو، جوز هندی و گلاب تهیه می‌شود. طعم تلخ و تند پیتزا رست بیف ایتالیایی از این ادویه گرفته می‌شود.

گوشت مناسب پیتزا رست بیف

بهترین گوشت برای تهیه پیتزا رست بیف، گوشت راسته گوساله است که به صورت برش خورده و پخته روی پیتزا استفاده می‌شود. این گوشت معمولا از قسمت سینه یا دنده‌های گوساله بریده می‌شود و برای آماده کردن آن، ابتدا آن را داخل کمی روغن و ادویه سرخ می‌کنند تا به روغن بیافتد. سپس با پیاز، سیر و آب آن را می‌پزند تا بافت نرم و لطیفی پیدا کند. پس از پختن نیز می‌توانید گوشت را با دست یا چنگال ریش ریش کنید و روی خمیر پیتزا پخش کنید.

پیتزا رست بیف آمریکایی

پیتزا رست بیف آمریکایی یکی دیگر از انواع پیتزای رست بیف است که تفاوت‌های کوچکی با دیگر انواع پیتزای رست بیف مانند رست بیف ایتالیایی دارد. برای مثال برخلاف رست بیف ایتالیایی که از خمیرهای نازک و برشته استفاده می‌شود، برای تهیه رست بیف آمریکایی از خمیر پیتزای ضخیم، خمیری و پف‌دار استفاده می‌شود. سس رست بیف آمریکایی نیز از سس گوجه، سس کچاپ و ادویه‌های تند تهیه شده است. مواد روی این پیتزا هم از تنوع بالایی برخوردار هستند و می‌توانید از انواع سبزیجات، پپرونی و… روی آن استفاده کنید.

سخن نهایی

پیتزا رست بیف یک غذای خوشمزه است که با استفاده از گوشت راسته و سبزیجات مختلف تهیه می‌شود. این پیتزا را می‌توانید به دو سبک آمریکایی یا ایتالیایی تهیه کنید و از طعم و مزه آن لذت ببرید. در کنار آن نیز می‌توانید از انواع سالاد، سس یا نوشابه استفاده کنید و از خوردن آن همراه با خانواده لذت ببرید. 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2 / 5. 2

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com