Skip to main content
4.1
(32)

داشتم تند تند لیدی فینگرها را داخل قهوه می‌غلتاندم تا دسر موردعلاقه‌اش تیرامیسو را درست کنم. همیشه به شوخی می‌گوید من که چشم دیدنت را ندارم؛ اما این دسر خوشمزه‌ات من را به اینجا می‌کشاند. هر بار هم با خنده می‌گویم تو بیا، من هر روز برایت درست می‌کنم. دفعه پیش که درست کردم یک دستور جدید را امتحان کردم و حسابی خوشش آمد. اصلا علاقه او به تیرامیسو من را وادار کرد کلی دستور تهیه جدید برایش پیدا کنم و یکبار آن را با بیسکویت پتی بور درست کنم، یک بار از پنیر لبنه استفاده کنم، یکبار شیر بزنم به جای قهوه و خلاصه هر بار یک دستور خوشمزه و عالی پیدا کنم. راستی تو چی؟ نکند همیشه لیدی فینگرها را در قهوه می‌غلتانی و کمی خامه رویشان میزنی و تمام؟ من چند تا طرز تهیه جذاب‌ دارم که مطمئنم خوشت می‌آید. قلم و کاغذت را بیاور که چند قلم خرید ساده هم در راه داری.

طرز تهیه انواع تیرامیسو

تیرامیسو یکی از آن دسرهای خوشمزه‌ای ست که در کنار مزه عالی و همه پسندش، خیلی هم ساده درست می‌شود. اما خب اگر اینترنت را بالا و پایین کنید، بیشتر از یکی دو دستور پیدا نمی‌کنید و غافل از این که می‌توانید انواع آن را درست کنید. اینجا چند طرز تهیه خوشمزه با پنیر لبنه، بیسکویت پتی بور، شیر و … را به شما یاد می‌دهم.

طرز تهیه تیرامیسوو ایتالیای

طرز تهیه تیرامیسوو ایتالیای

طرز تهیه تیرامیسو ایتالیایی اصل

خب از آنجایی که تیرامیسو یک اصالت ایتالیایی دارد، برای ادای احترام به این دسر خوشمزه، اول طرز تهیه تیرامیسو ایتالیایی اصل را توضیح می‌دهم. خب برای درست کردن آن مواد زیر را تهیه کنید.

  •       4 عدد تخم‌مرغ
  •       نصف فنجان شکر
  •       سه چهارم فنجان قهوه
  •       400 گرم پنیر ماسکارپونه یا لبنه
  •       2 فنجان دارک چاکلت رنده شده
  •       بیسکویت لیدی فینگر به مقدار لازم
  •       مقداری پودر کاکائو برای تزئین دسر

برای درست کردن تیرامیسو اصیل ایتالیایی یک ساعتی وقت لازم دارید و باید 24 ساعت آن را داخل یخچال بگذارید تا همه مزه‌ها به خورد هم بروند. اما برای درست کردن آن به ترتیب زیر عمل کنید.

_ با آب جوش، قهوه را درست کنید و آن را گوشه‌ای بگذارید تا خنک شود.

_ سفیده و زرده تخم‌مرغ را از هم جدا کنید و سفیده را با دور تند بزنید تا پف کند.

_ در یک کاسه بزرگ زرده‌ها و پودر قند را بزنید تا پف کند و کامل کرم رنگ شود. پنیر ماسکارپونه را کم کم در این مرحله به پودر قند و زرده زده شده اضافه کنید.

_ حالا سفیده‌های پف کرده را هم کم کم اضافه کنید و نرم هم‌بزنید.

_ ظرفی برای سرو آماده کنید. معمولا از قالب کمربندی استفاده می‌کنند. بیسکویت لیدی فینگر را با قهوه خیس کنید و داخل ظرف بچینید.

_ یک لایه کرم آماده شده بریزید و شکلات رنده شده رویش بریزید.

این روند را تا تمام شدن بیسکویت‌ها ادامه دهید و در آخر پودر کاکائو روی کل دسر بریزید و آن را 24 ساعت در یخچال بگذارید و بعد سرو کنید.

طرز تهیه تیرامیسو با پنیر لبنه

طرز تهیه تیرامیسو با پنیر لبنه

طرز تهیه تیرامیسو با پنیر لبنه

پنیر لبنه و پنیر سفید یکی از محبوب‌ترین مواد اولیه ست که می‌توانید برای تهیه یک تیرامیسو خوشمزه از آن استفاده کنید. با روش زیر این دسر ایتالیایی را درست کنید.

  •       1 بسته 400 گرمی پنیر لبنه
  •       400 گرم خامه قنادی
  •       1 بسته پودر نسکافه آماده
  •       150 گرم شکلات تخته‌ای
  •       1 پیمانه پودر قند
  •       مقداری بیسکویت لیدی فینگر
  •       نصف لیوان آب جوش
پنیر لبنه رامک

پنیر لبنه رامک

خب قبل از این که شروع کنید، اگر خامه فرم‌گرفته نیست، پس آن را با دور تند همزن 5 دقیقه هم‌بزنید تا فرم بگیرد. پنیر لبنه و پودر قند را در یک ظرف جداگانه با همزن بزنید و خامه فرم گرفته را هم به آن اضافه کنید.

نسکافه و آب جوش را هم حالا خوب مخلوط کنید. حالا یک ظرف برای قرار دادن مواد بیاورید. لیدی فینگرهای‌تان را در نسکافه بغلتانید و یک ردیف در ظرف بچینید. حالا یک لایه از مواد پنیری و شکلات تخته‌ای رنده شده را قرار دهید. این کار را تا پر شدن ظرف انجام دهید. به همین سادگی تیرامیسوی خوشمزه شما آماده است و می‌توانید آن را یک روز در یخچال بگذارید و بعد نوش‌جان کنید.

 

طرز تهیه تیرامیسو با پنیر ماسکارپونه و خامه

طرز تهیه تیرامیسو با پنیر ماسکارپونه و خامه بسیار ساده است. اول خامه و پنیر ماسکارپونه را با 2 فنجان شکر مخلوط کنید و سپس بیسکویت‌های لیدی فینگر را قهوه بغلتانید و لایه لایه بچینید. در آخر با پودر شکلات تزئین کنید و تمام، خیلی ساده و خوشمزه.

طرز تهیه تیرامیسو ساده با بیسکویت پتی بور

همیشه می‌توان بجای بیسکویت لیدی فینگر از بیسکویت پتی بور استفاده کرد. طرز تهیه تیرامیسو ساده با بیسکویت پتی بور خیلی خوشمزه است.

یک مقدار قهوه با آب جوش آماده کنید و در این فاصله که سرد می‌شود، 300 گرم پنیر ماسکار پونه را با 2 فنجان پودر قند ترکیب کنید و سپس بیسکویت‌های پتی بور که بهتر است شکلاتی باشند را در قهوه بزنید و در ظرف بچینید.

لایه لایه بیسکویت و خامه بزنید و اگر دوست داشتید از پودر کاکائو برای تزئین آخر استفاده کنید. شکلات تخته‌ای هم آن را خوشمزه‌تر می‌کند. فقط حتما اجازه دهید 24 ساعت در یخچال باشد تا حسابی مواد مزه هم را بگیرند. این طرز تهیه تیرامیسو ساده با خامه هم درست می‌شود. به جای پنیر از خامه استفاده کنید.

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور و شیر

خب طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور و شیر کمی متفاوت است. قبل از هرچیز مواد زیر را تهیه کنید.

  •       3 بسته بیسکویت پتی‌ بور
  •       2 لیوان شیر
  •       1 لیوان شکر
  •       2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  •       50 گرم کره
  •       4 قاشق غذاخوری خامه صبحانه
  •       50 گرم شکلات تلخ
  •       2 قاشق غذاخوری آرد قنادی

یک قابلمه را روی گاز بگذارید و شیر و شکر را داخل آن بریزید و اجازه دهید حل شوند. آرد و پودر کاکائو را با الک کم کم به آن اضافه کنید.

شکلات تلخ، کره و خامه را هم حالا به مواد اضافه کنید و اجازه دهید حسابی با هم مخلوط شوند. حالا یک ظرف بگذارید و یک لایه بیسکویت، یک لایه سس شکلاتی بریزید تا ظرف پر شود. آن را با شکلات رنده شده تزئین کنید و 5 ساعت در یخچال بگذارید و 5 ساعت بعد هم دسر شما کاملا آماده است.

طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو

اصلا محال است ایرانی باشی و ترکیب موز و گردو را دوست نداشته باشی. برای تیرامیسو می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید. طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو ساده است. پنیر لبنه 400 گرم، موز 2 عدد، 5 عدد گردو خرد شده، 2 فنجان پودر قند، 1 بسته نسکافه آماده، مقداری آب جوش و بیسکویت پتی بور را آماده کنید.

پنیر لبنه و پودر قند را با هم ترکیب کنید و بیسکویت‌ها را در نسکافه‌ای که با آب جوش ترکیب شده بغلتانید. یک لایه بیسکویت، مقداری پنیر، مقداری گردو و مقداری موز را لایه لایه روی هم بگذارید تا ظرف کامل پر شود و 24 ساعت بعد نوش‌جان کنید.

حرف آخر

حالا درست است که تیرامیسو یک دسر کاملا ایتالیایی و اصیل است ولی خب هنر نزد ایرانیان است و بس! ما هم یک دستکاری‌هایی روی آن انجام داده‌ایم. من که دستورات مختلفی برایش امتحان می‌کنم. یکی از خوشمزه‌ترین‌هایش هم استفاده از پنیر لبنه است. می‌دانم تو از من هنرمندتر و خلاق‌تری و کلی ایده جذاب داری. امیدوارم طرز تهیه‌هایی که من برایت گذاشتم به دردت بخورد و حسابی از آن‌ها لذت ببری. اما حتما از یک محصول لبنی باکیفیت استفاده کن که قول‌ می‌دهم مزه آن را حسابی تغییر می‌دهد. 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

4.1 / 5. 32

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com