Skip to main content
0
(0)

وافل با نوتلا! نام شیرینی خوشمزه و جذابی که اخیرا آموزش آن را آموخته و اجرا کردم و از نتیجه بسیار راضی هستم. راستش را بخواهید خودم قبلا نام وافل را نشنیده بودم اما برای اولین بار در یک مهمانی با این شیرینی آشنا شدم. طعم بسیار خوشمزه و ظاهر خوب آن باعث شد تا از میزبان بخواهم دستور پخت آن را در اختیار من هم قرار دهد. اما از آنجایی که برای تهیه وافل نوتلا نتوانستم نوتلا پیدا کنم، با یک محصول جدید به نام کرم شکلاتی مرکل آن را درست کردم. نتیجه استفاده از این کرم شکلاتی فوق‌العاده بود و همین دلیل تصمیم گرفتم تجربیاتم از درست کردم وافل نوتلا با کرم کاکائو مرکل را با شما هم به اشتراک بگذارم.

طرز تهیه وافل بلژیکی

طرز تهیه وافل بلژیکی

برای تهیه وافل باید ابتدا مواد زیر را آماده کرده و سپس طبق دستور ترکیب کنید.

مواد مورد نیاز

شیر 180 گرم
تخم مرغ دو عدد
کره 140 گرم
نمک مقدار کمی
شکر 40 گرم
استارتر خمیر ترش 80 گرم
مایه خمیر یک گرم
آرد 450 گرم

 

طرز تهیه

  1.     برای تهیه وافل در گام اول باید کره را روی حرارت ذوب کرده و آن را کنار بگذارید تا سرد شود.
  2.     در مرحله بعد از دستور وافل ترد، شیر، شکر، تخم مرغ، کره، نمک، مایه خمیر و استارتر خمیر ترش را در یک کاسه ریخته و خوب هم می‌زنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.
  3.     حالا باید آرد را هم به آرامی روی مواد مرحله قبل الک کرده و اضافه کنید.
  4.     در گام بعدی باید یک لیسک برداشته و مواد را هم بزنید تا یک خمیر نرم داشته باشید. یک کاسه را چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار دهید. روی کاسه را با یک سلفون پوشانده و اجازه دهید در دمای محیط به مدت 4 ساعت بماند.
  5.     بعد از 4 ساعت باید خمیر را به چند چونه 90 گرمی تکه کرده و تقسیم کنید. حالا وافل ساز را روشن کرده و اجازه دهید گرم شود. خمیر‌ها در این مرحله باید به مدت 4 دقیقه داخل وافل ساز قرار گیرند.
  6.     اگر در خانه وافل ساز ندارید باید مطابق طرز تهیه وافل بدون دستگاه پیش بروید. برای این کار می‌توانید وافل‌ها را داخل دستگاه ساندویچ ساز و یا حتی ماهیتابه هم بپزید. طرز تهیه وافل در ماهیتابه و طرز تهیه وافل در ساندویچ ساز کاملا با یکدیگر یکسان است. البته اگر از دستگاه ساندویچ ساز یا اسنک ساز استفاده می‌کنید، خمیر‌ها را با حجم کمتری بردارید.
  7.     وافل شما بعد از پخته شدن آماده سرو است. شما می‌توانید با خامه، عسل، انواع میوه‌ها و شکلات صبحانه مرکل آن را نوش جان کنید. این طرز تهیه وافل برای دو نفر بود اما شما می‌توانید با بیشتر کردن حجم مواد اولیه آن را برای تعداد بیشتری از افراد درست کنید.

طرز تهیه وافل بدون شیر

طرز تهیه وافل بدون شیر

در طرز تهیه وافل رژیمی باید میزان کالری شیرینی خود را کم کنید. برای این کار می‌توانی به جای شیر از آب استفاده کرده و یک وافل رژیمی خوشمزه داشته باشید. تمامی مراحل مانند مرحله قبل پیش می‌رود و تنها به جای شیر باید به مواد آب اضافه کنید. البته می‌توانید برای داشتن وافل رژیم از شیر کم چرب هم به جای شیر پرچرب استفاده کنید. هر چند با استفاده از شیر به جای آب وافل شما بافت نرم‌‍‌تری خواهد داشت.

نکات مهم در تهیه وافل

همانطور که دیدید تهیه وافل کار خیلی سختی نیست اما نکات مهمی وجود دارد که با رعایت آن می‌توانید وافل خوشمزه‌‍‌تری داشته باشید.

  •       همه کسانی که طعم وافل را تجربه کرده‌اند می‌دانند وافل با نوتلا ترکیب بسیار خوشمزه‌تر و متفاوت‌‍‌تری نسبت به سایر ترکیبات است. اما قیمت بالای نوتلا باعث شده تا بسیاری نتوانند آن را تهیه کنند. علاوه بر این بسیاری از فروشگاه‌ها اغلب محصولات گران قیمت را موجود نمی‌کنند زیرا فروش آن کمی مشکل است. اما من به شما پیشنهاد استفاده از کرم شکلاتی مرکل را می‌دهم. این کرم شکلاتی یکی از بهترین جایگزین‌ها برای نوتلا بوده و می‌تواند ترکیب بسیار خوشمزه‌ای با وافل ایجاد کند. کرم شکلاتی مرکل محصول رامک بوده و به همین دلیل قیمت مقرون به صرفه‌‍‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. با این وجود کیفیت کرم شکلاتی مرکل با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند. به همین دلیل می‌تواند با کرم شکلاتی مرکل یک عصرانه با وافل خوشمزه و با قیمت مقرون به صرفه داشت.
  •       اگر دستگاه وافل ساز ندارید، می‌توانید با کمک قالب سیلیکونی وافل را در فر هم آماده کنید. فراموش نکنید که برای استفاده از فر یا دستگاه وافل ساز در هر صورت باید دستگاه را قبل از استفاده کمی گرم کنید.
  •       توجه داشته باشید که اگر از دستگاه وافل ساز یا قالب سیلیکونی استفاده می‌کنید، مقدار مواد را به اندازه بردارید. زیرا اگر مقدار مواد بیش از اندازه باشد، مواد از قالب یا دستگاه سر می‌رود.
  •       وافل‌ها باید حداکثر به مدت 5 دقیقه پخته شوند. در غیر این صورت یا خیلی خشک شده و یا می‌سوزند. بنابراین تغییر طعم داده و خیلی خوشمزه نخواهند شد. اگر دستگاه وافل ساز یا فر را از قبل گرم کنید، وافل‌ها حتی زودتر از 5 دقیقه هم آماده می‌شوند. پیشنهاد من به شما این است که چند وافل اول را با مدت زمان مشخصی بپزید و اگر از نتیجه راضی بودید، آن را تکرار کنید.
  •       اگر وافل به دستگاه شما می‌چسبد، بهتر است دستگاه یا قالبی که استفاده می‌کنید را با روغن کمی چرب کنید. این کار کمک می‌کند تا دستگاه تمیزتر و وافل‌های بهتری داشته باشید.

طرز تهیه وافل با نوتلا

وافل با دستور تهیه‌های متفاوتی طبخ می‌شود. در این بخش قصد دارم دستور تهیه وافل با نوتلا را هم به شما آموزش دهم.

مواد لازم

 

شکلات نوتلا و یا کرم شکلاتی مرکل به مقدار دلخواه
خامه پرچرب یک فنجان
آرد یک لیوان و نصف
اسانس وانیل به میزان یک قاشق چایخوری
پودر دارچین نصف قاشق چایخوری
شکر یک لیوان و نصف
نشاسته ذرت یک قاشق غذاخوری

 

 

دستور تهیه

  1.     اسانس وانیل و خامه پرچرب را مخلوط کرده و برای 5 دقیقه خوب هم بزنید.
  2.     یک ظرف دیگر برداشته و در آن نشاسته ذرت، آرد، دارچین و شکر ریخته و مواد را ترکیب کنید. حالا خامه را هم به آرامی روی مواد ریخته و با لیسک و یا یک قاشقک چوبی هم بزنید. در نهایت باید یک خمیر یکدست داشته باشید. خمیر را به مدت سی دقیقه کنار بگذارید.
  3.     یک قاشق از خمیر را برداشته و آن را داخل دستگاه وافل ساز بریزد. بعد از آن که هر دو طرف وافل پخته شد، آن را برداشته و مقداری کرم شکلاتی مرکل یا نوتلا روی آن بریزید. کرم شکلاتی مرکل را روی وافل پخش کرده و یک وافل دیگر هم روی آن قرار دهید.
  4.     وافل‌های خوشمزه شما آماده سرو هستند. کافیست آن‌ها را در داخل یک ظرف چیده و نوش جان کنید.
  5.     اگر دوست دارید وافل شما ظاهر بهتری داشته باشد، می‌توانید کرم شکلاتی مرکل را با آب رقیق کرده و روی نوتلا بریزید.

و در نهایت…

وافل یک شیرینی خوشمزه است که هم به عنوان عصرانه و هم برای صبحانه می‌تواند انتخاب خیلی خوبی باشد. اما این که وافل را با چه ترکیبی نوش جان کنید، بسیار مهم است. پیشنهاد من به شما این است که طعم وافل را با نوتلا امتحان کنید. در این مطلب دستور تهیه وافل با نوتلا را قرار دادم؛ اما اگر به نوتلا دسترسی ندارید و می‌خواهید انتخاب مقرون به صرفه‌‍‌تری داشته باشید، پیشنهاد من به شما استفاده از کرم شکلاتی مرکل است. این کرم شکلاتی محصولی از برند رامک بوده و طعم و کیفیت بی‌نظیری دارد. به همین دلیل می‌تواند انتخاب بسیار خوبی به جای نوتلا باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com