Skip to main content
3.1
(26)

حالا که به فصل‌های سردی چون پاییز و زمستان نزدیک می‌شویم استفاده از غذا‌های گرم و پخت انواع شیرینی‌های مختلف برای یک شب طولانی می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. انواع حلوا یکی از این خوراکی‌های محبوب است که می‌تواند به عنوان یک میان وعده خوشمزه بسیار مفید باشد. یکی از این شیرینی ها که می‌توانید برای خود به ساده‌ترین روش تهیه کنید حلوا هویج است. این حلوای خوشمزه میتواند خواص فراوانی برای شما از جمله یک مکمل غذایی مفید، سلامت چشم و گوارش داشته باشد. می‌توانید این شیرینی را پخته و در بسیاری از میمهانی‌ها و عصرانه‌های خود از آن بهره ببرید. در این محتوا قصد داریم انواع حلوا هویج را آموزش داده و طرز تهیه‌های آن را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه حلوا هویج با شیر

طرز تهیه حلوا هویج با شیر

همان‌طور که گفتیم حلوای هویج می‌تواند به عنوان یک شیرینی لذیذ برای عصرانه یا انواع مهمانی‌ها کاربرد داشته باشد. در ادامه ما به طرز تهیه انواع حلوا هویج می‌پردازیم اما در ابتدا با یک حلوا هویج ساده شروع می‌کنیم شما برای تهیه حلوا هویج با شیر به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

هویج: 500 گرم

شکر: 2 پیمانه

آرد: 1 پیمانه

روغن: نصف یک پیمانه

گلاب: یک چهارم پیمانه

زعفران دم کرده: 3 قاشق غذا خوری

خلال پسته و بادام: به اندازه مورد نیاز

مرحله 1

ابتدا هویج‌ها را پوست گرفته و کاملا رنده کنید. سپس هویج‌های رنده شده را با مقداری شیر در یک ظرف مناسب گذاشته و  بر روی حرارت متوسط قرار دهید. درب ظرف خود را بگذارید و تا زمانی که شیر آن به صورت کامل از بین می‌رود صبر کنید.

مرحله 2

آرد را در یک ظرف دیگر گذاشته و بدون اضافه کردن روغن آن را با حرارت ملایم تفت بدهید. وقتی آرد شما از حالت خامی خارج شد، روغن را نیز اضافه کرده و کاملا با هم مخلوط کنید. می‌توانید در این مرحله از آرد گندم نیز استفاده کرده و یک حلوا هویج با آرد گندم داشته باشید. استفاده از این ترکیب نیز می‌تواند یک خوراکی خوشمزه و لذیذ باشد.

مرحله 3

در این مرحله شکر، گلاب و زعفران دم کرده را در یک قابلمه دیگر گذاشته و خوب هم بزنید تا شکر به صورت کاملا حل شود.

مرحله 4

پوره هویج را به مخلوط آرد و روغن خود اضافه کنید و با حرارتی ملایم هم بزنید تا مخلوط شما به شکل حلوایی برسد.

مرحله 5

حلوا هویج خود را در یک ظرف مناسب گذاشته و با خلال پسته و بادام تزئین کنید. پس از آن خوراکی شما آماده سرو است.

طرز تهیه حلوا هویج عربی

اگر هویج یکی از خوراکی‌های مورد علاقه شما نیز است باید حتما این حلوا هویج عربی را امتحان کنید. بر خلاف دستور پخت حلوای هویجی که در ایران مرسوم است، در این حلوای هویج شما کاملا مزه هویج را احساس خواهید کرد. برای تهیه خوشمزه‌ترین حلوا هویج به مواد زیر نیاز دارد:

هویج: 1 کیلوگرم

آب: یک و نیم لیوان

روغن مایع یا کره: 4/1 لیوان

نشاسته ذرت: 4/1 لیوان

پودر نارگیل چرب: 4/1 لیوان

شکر: یک فنجان و نیم

پودر هل: 1 قاشق چای خوری

گلاب: 2 تا 3 قاشق غذا خوری

گردو یا پسته: به مقدار مورد نیاز

در ابتدا هویج‌ها را به خوبی پوست گرفته و رنده کنید. پس از آن هویج‌های رنده شده را به مدت 45 دقیقه به همراه آب بپزید. اجازه دهید تا آب کاملا بخار شده و از بین برود. سپس کره یا روغن مایع خود را نیز به هویج اضافه کرده و مقداری تفت دهید.

در این مرحله باید نشاسته را در چندین مرحله بر روی ترکیبات خود الک کرده و در هر بار مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا یک ماده یک دست حاصل شود. می‌توانید پس از آن پودر نارگیل را نیز اضافه کرده و به مدت پنج دقیقه مواد خود را تفت بدهید.

پس از اضافه کردن نارگیل شکر را نیز اضافه کرده و به مدت نیم ساعت بگذارید روی شعله‌ی ملایم بماند تا به صورت کامل با مواد شما حل شود. پس از این مورد هل و گلاب را نیز افزوده و شعله را خاموش کنید. صبر کنید تا حلوای شما به مدت نیم ساعت دیگر در قابلمه‌ای با درب بسته بماند. به مدت یک روز حلوا را در یخچال نگه‌داشته و پس از آن حلوای خود را تزئین کرده و میل کنید.

طرز تهیه حلوا هویج مجلسی و ساده

شما می‌توانید این شیرینی را با طزر تهیه‌های متفاوتی تهیه کنید، یکی دیگر از این دستور پخت‌ها طرز تهیه یک حلوا هویج مجلسی و ساده است. شما می‌توانید از این خوراکی خوشمزه برای پذیرایی از میهمانان خود بهره ببرید. برای پخت این حلوا شما به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

آرد: 1 پیمانه

روغن مایع: نصف پیمانه

شکر: 2 پیمانه

گلاب: نصف پیمانه

هویج: 500 گرم

زعفران دم کرده: به مقدار لازم

1: هویج‌ها را شسته و رنده کنید. پس از آن هویج خود را آب پز کرده و به پوره تبدیل کنید.

2: آرد را الک کرده و پس از این کار آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید. تا زمانی که بوی خامی آرد از بین می‌رود آرد خود را هم بزنید.

3: در این مرحله هویج پوره شده، شکر، زعفران، و گلاب را هم زمان به آرد خود اضافه کرده و مخلوط خود را به خوبی هم بزنید. تا وقتی مواد شما به غلظت رسیده و شکل حلوا به خود می‌گیرد این کار را ادامه دهید.

4: وقتی حلوای شما به غلظت مورد نظر رسید آماده است می‌توانید آن را به قالب‌های مورد نظر خود انتقال داده و با خلال پسته تزئین کنید. شما می‌توانید از این طرز تهیه حلوای هویج ساده استفاده کرده و آن را به زیباتر‌ین شکل سرو کنید.

طرز تهیه حلوا هویج ارومیه

یکی دیگر از این حلوا‌های خوشمزه برای پخت، طرز تهیه حلوا هویج ارومیه است. در تهیه این شیرینی چون از شیره انگور استفاده می‌شود شما یک مزه متفاوت را تجربه خواهید کرد به طور کلی شما می‌توانید با این طرز تهیه خوشمزه‌ترین حلوا هویج را داشته باشید. برای تهیه این خوراکی شما به موارد زیر نیاز دارید:

هویج: 500 گرم

شکر: 200 گرم

شیره انگور: 100 گرم

گردو: 30 عدد

گلاب: 4 قاشق غذا خوری

پودر هل: 1 قاشق چای خوری

در ابتدا همچون سایر طرز تهیه ها هویج را رنده کرده و با شکر در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم. سپس برای یک ساعت هویج و شکر را روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا هویج آب بیاندارد. پس از آن شیره انگور را به ظرف خود اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا کاملا سفت شده و به خورد هویج‌ها برود.

وقتی حلوای شما به غلظت مناسب رسید، پودر هل و گردوی خرد شده را نیز به آن اضافه کنید. وقتی ترکیبات خود را تفت دادید، گلاب را نیز اضافه کرده و زیر ظرف خود را خاموش کنید. حلوا هویج خود را به ظرف مناسبی انتقال داده و بر طبق سلیقه‌ی خود آن را تزئین کنید. پس از آن خوراکی شما آماده میل کردن است.

کلام آخر

در نهایت شما می‌توانید انواع حلوا هویج را بپزید و میل کنید. در این مطلب از طرز تهیه یک حلوا هویج ساده تا شیوه پخت حلوا هویج ارومیه گفتیم. امیدوارم این آموزش‌ها برای شما مفید بوده باشد و از آن‌ها برای تهیه یک میان وعده سالم و مقویی استفاده کنید. امیدوارم این مطالب برای شما مفید و کاربری بوده باشد.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.1 / 5. 26

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com