Skip to main content
3.9
(280)

 

طرز تهیه موچی ساده

انواع کیک و شیرینی به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین میان وعده‌ها شناخته می‌شوند. شیرینی را نه تنها به عنوان یک خوراکی خوشمزه، بلکه به عنوان بخشی از فرهنگ یک ملت نیز می‌شناسیم همان‌طور که می‌دانید تمام کشور‌ها، شهر‌ها و حتی روستا‌ها طرز تهیه‌های متفاوت و مخصوصی دارند که تنها مختص به آن‌ها می‌شود. امروز و در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه یکی از لذیذترین میان وعده‌ها و شیرین‌های ژاپنی را به شما آموزش دهیم. موچی یکی از شیرینی‌های خوشمزه‌ای ست که می‌توانید با انواع مزه و روش‌های متفاوت آن را پخت کرده و از آن لذت ببرید. این دسر لذیذ را می‌توانید با فر، گاز یا حتی ماکروویو تهیه کنید. اگر شما نیز به پخت انواع شیرینی‌ها و پخت یک موچی خوشمزه علاقه دارید، با ما در این آموزش همراه باشید.

 

موچی

طرز تهیه موچی روی گاز

همان‌‌طور که گفتیم موچی یکی از شیرینی‌های خوشمزه‌ای است که می‌توانید آن را به عنوان یک میان وعده و یا به عنوان یک خوراکی متفاوت در انواع میهمانی‌ها استفاده کنید. اما ممکن است برای تهیه این دسر فر یا ماکروویو در دسترس شما نباشد، در ادامه طرز تهیه موچی به وسیله گاز را به شما آموزش خواهیم داد.

آرد برنج یا آرد موچی 10 قاشق غذا خوری
پودر قند 5 قاشق غذا خوری
رنگ خوراکی چند قطره
آب 1 لیوان
نشاسته ذرت 50 گرم
خامه صبحانه 100 گرم

 

مرحله 1

ابتدا آرد برنج، و پودر قند را باهم ترکیب کرده و به خوبی الک کنید.

مرحله 2

پس از این که آرد و پودر قند را الک کردید، یک تابه مناسب انتخاب کرده و مواد را داخل آن بریزید و سپس آب را کم کم به آن آرد و قند خود اضافه کنید تا مواد شما به خوبی رقیق و یک دست شود.

مرحله 3

وقتی محلول رقیق شده‌ی شما آماده شد می‌توانید رنگ خوراکی خود را نیز اضافه کنید.

نکته: برای خوشمزه تر شدن آن و داشتن یک موچی با رنگی طبیعی می‌توانید به جای رنگ خوراکی از آبمیوه نیز استفاده کنید.

مرحله 4

حالا تابه را روی یک حرارت ملایم قرار دهید و مواد را تا زمانی که به حالت خمیری و چسبناک می‌رسد خوب هم بزنید. سپس مقداری از نشاسته ذرت خود را بر روی سطح خمیر بپاشید و خمیر را داخل تابه ورز بدهید پس از آن خمیر شما به یک حالا لطیف و نرم می‌رسد.

مرحله 5

در این مرحله وقتی خمیر شما آماده شد آن را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و به صورت یک دایره شکل دهید.

مرحله 6

در نهیات وقتی خمیر خود را به صورت دایره‌ای در آوردید، به هر دایره یک قاشق چایی خوری خامه اضافه کرده و خمیر دایره‌ای شکل خود را به خوبی ببندید تا مواد از داخل آن خارج نشود.

نکته: می‌توانید به جای خامه از انواع میوه، مربا‌های متفاوت، مارمالاد، شکلات و مواد متفاوت استفاده کنید.

طرز تهیه موچی روی گاز

 

طرز تهیه موچی شکلاتی  

تنوع روش‌های پخت این شیرینی محبوب و خوشمزه بسیار است. حالا که بیشتر با طرز تهیه آن آشنا شدید به یکی دیگر از انواع پخت موچی یعنی موچی شکلاتی می‌پردازیم.

آرد برنج 200 گرم
نشاسته ذرت نصف پیمانه
شکر 500 گرم
پودر کاکائو یک قاشق چای خوری
شکلات تخته‌ای 100 گرم
آب 1 لیوان

 

مرحله اول

آرد برنج و شکر را با هم مخلوط کرده و کم کم آب را به آن اضافه می‌کنیم. تا وقتی محلول شما به یک حالت خمیری و یک دست برسد خوب هم بزنید.

مرحله دوم

حالا مواد خود را در فر گذاشته و خوب سرش را بپوشانید به مدت 10 دقیقه در معرض حرارت ملایم قرار دهید تا خمیر شما به خوبی آماده شود.

مرحله سوم

حالا که خمیر آماده است، با آرد ذرت به خوبی روی خمیر را پوشانده و تا زمانی که خمیر شما به یک حالت لطیف و ژلاتینی برسد خوب ورز بدهید.

مرحله چهارم

در این مرحله شکلات خود را آب کرده و قبل از اینکه بسیار رقیق شود آن را از روی حرارت بر دارید. سپس خمیر خود را به صورتی که قبلا توضیح دادیم به صورت توپ‌های کوچک در آورده و داخل آن را با شکلات پر کنید.

نکته: می‌توانید از شکلات‌های مغز دار نیز برای خوشمزه‌تر شدن موچی استفاده کنید.

مرحله پنجم

در نهایت وقتی موچی شما کمی سرد شد آن را با پودر کاکائو تزئین کرده و میل کنید.

طرز تهیه موچی توت فرنگی

یکی دیگر از روش‌های پخت موچی استفاده از انواع میوه‌ها است. در ادامه یک طرز تهیه لذیذ و آسان برای پخت موچی با مغز توت فرنگی را با شما نیز در میان می‌گذاریم.

آرد برنج 200 گرم
آب 1 لیوان
شکر یا پودر قند 500 گرم
توت فرنگی به تعداد لازم
نشاسته ذرت نصف پیمانه

 

مرحله اول

در این مرحله همچون سایر طرز تهیه‌ها ابتدا آرد برنج و شکر را به خوبی با هم الک کرده و کم کم آب را به آن اضافه کنید. سپس خوب هم بزنید تا به یک خمیر چسپناک و یک دست برسید.

مرحله دوم

در این مرحله روی خمیر به دست آمده را به خوبی بپوشانید و به مدت یک دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید. سپس این کار را سه بار تکرار کرده و هر بار مقداری خمیر را هم بزنید تا به خوبی آماده شود.

مرحله سوم

حالا نشاسته ذرت را بر روی یک سطح پخش کرده و خمیر را بر روی آن به خوبی ورز دهید تا کاملا یک دست و لطیف شود.

مرحله چهارم

وقتی خمیر شما آماده شد آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و به صورت توپ‌های کوچک شکل دهید. در این مرحله تنها کافی است یک یا نصف یک توت فرنگی را داخل شکم موچی‌های خود قرار دهید تا آماده سرو شود.

نکته: بهتر است قبل از سرو موچی آن را برای چندین ساعت در یخچال نگهدارید تا خوشمزه‌تر شود.

 

طرز تهیه موچی بدون فر

همان طور که در طرز تهیه‌های پیشین توضیح دادیم، در مواقعی که به فر دسترسی نداشته باشید، شما می‌توانید برای پخت این شیرینی لذیذ و خوشمزه از گاز یا ماکروویو نیز استفاده کنید. البته باید در تمام موارد چه استفاده از فر یا گاز و حتی ماکروویو نیز به درجه حرارت و مقدار زمانی که خمیر خود را در معرض حرارت قرار می‌دهید دقت کنید.

پخت این شیرینی تنها به استفاده از فر محدود نمی‌شود، حتی در زمان‌های گذشته برای پخت آن از ظروف گلی و آتش استفاده می‌کردند، پس نگران نباشید و برای یک بار هم شده این شیرینی را بپزید تا مزه لذیذ آن را بچشید!

شیرینی موچی

شیرینی موچی یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های آسیایی است. از گذشته‌های دوری در کشور‌هایی همچون کره، ژاپن و حتی چین نیز، با پخت یا خرید این شیرینی لذیذ به استقبال سال تازه می‌رفتند، همچون ایرانی ها که با سفره‌ هفت سین سال نو خود را شروع می‌کنند در این کشور‌ها نیز سال نو با موچی معنا می‌گیرد.

موچی را می‌توان با انواع روش‌های متفاوت تهیه کرد، در تهیه آن می‌توانید از میوه‌های متفاوت، شکلات، انواع مغز‌ها، و تقریبا هر چیزی که دوست داشته باشید استفاده کنید یکی از دلایل محبوبیت این نوع شیرینی همین مورد است که می‌تواند برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب باشد.

کلام آخر

در نهایت ما از طرز تهیه انواع موچی و نکته‌هایی برای خوشمزه‌تر شدن آن گفتیم. سپس با تاریخچه‌ای مختصر از این شیرینی لذیذ آشنا شدیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.  

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.9 / 5. 280

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com