Skip to main content
0
(0)

تست پنیری انتخاب اول من برای درست کردن صبحانه است. همانطور که می‌دانید برای تهیه تست پنیری باید از چند مدل پنیر همراه با نان تست و کره استفاده کنید؛ اما چون درگیر بیماری عدم تحمل لاکتوز هستم، نمی‌توانم هر نوع پنیری را امتحان کنم. یک روز که به خانه دوستم دعوت شده بودم، به من یک پنیر جدید به نام پنیر بف را معرفی کرد. طعم و مزه این پنیر به قدری خوشمزه بود که من از آن به بعد برای تهیه تمام تست پنیری‌ها از پنیر بف استفاده کردم. در ادامه قصد دارم برای شما هم طرز تهیه این سه مدل تست پنیری را بیاورم تا بتوانید یک صبحانه لذیذ درست کنید.

انواع طرز تهیه های تست پنیری خوشمزه با پنیر بف

روش اول

برای درست کردن تست پنیری ابتدا مواد زیر را آماده کنید.

مواد موردنیاز

  •       50 گرم کره
  •       مقداری موسیر ریز شده
  •       90 گرم قارچ خرد شده
  •       یک قاشق برگ آویشن
  •       دو قاشق غذاخوری آبلیمو
  •       پنیر بف به میزان لازم
  •       چند عدد نان تست سفید
  •       صد گرم پنیر موزارلا رنده شده

طرز تهیه

  1. یک تابه کوچک برداشته و داخل آن کره را ذوب کنید حالا موسیرهای خرد شده را هم به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید. بعد از چند دقیقه به آن قارچ هم اضافه کرده و دوباره تفت دهید. در مرحله بعد باید آویشن و آبلیمو را هم به مواد خود اضافه کنید. بعد از آن که تمامی مواد را به خوبی تفت دادید، آن‌ها را از روی گاز بردارید تا کمی خنک شوند.
  2. پنیر بف را همراه با پنیر موزارلا و قارچ تفت داده شده روی نان تست بریزید. حالا یک نان تست دیگر هم روی قبلی قرار دهید. کمی کره را داخل تابه ریخته و روی حرارت ذوب کنید. حالا ساندویچ‌هایی که آماده کردید را داخل قابلمه سرخ کنید. بعد از سه دقیقه هنگامی که ظاهر نان تست کمی طلایی شد، می‌توانید آن‌ها را از قابلمه بیرون بیاورید.
  3. اگر دوست دارید ساندویچ شما پنیر بیشتری داشته باشد، یک پنیر چدار را برداشته و آن را داخل تابه بریزید. حالا ساندویچ‌ها را روی پنیر بچینید. سعی کنید این مرحله را با نهایت سرعت انجام دهید تا پنیر در حین ذوب شدن به نان تست بچسبد. بعد از سه دقیقه نان را برداشته و روی آن نمک و آویشن بریزید. تست پنیری شما آماده سرو است.

تست پنیری

روش دوم

در این قسمت قصد دارم تا شما را به نحوه درست کردن تست پنیری سبزیجات آشنا کنم. اگر عاشق طعم سبزیجات هستید، بدون شک این مدل تست پنیری بیشتر به دل شما خواهد نشست.

مواد موردنیاز

  •       1 بسته نان تست
  •       4 عدد تخم مرغ
  •       1 عدد فلفل دلمه‌‌ای خرد شده
  •       6 قاشق غذاخوری شیر
  •       پنیر بف به مقدار لازم
  •       1 عدد پیاز
  •       مقداری پیازچه
  •       کمی نمک و فلفل سیاه
  •       پنیر ورقه‌‌ای به میزان لازم

طرز تهیه

  1. برای تهیه این تست پنیری خوشمزه باید نان تست‌ها را ابتدا روی میز کار قرار دهید. حالا به فاصله یک سانتی متر از لبه‌ها نان‌ها را از لبه برش بزنید. در نهایت باید یک مربع از وسط هر نان بیرون بیاورید.
  2. فلفل دلمه ای‌ها را با پیاز و  پیازچه نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعد هم تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و با فلفل و نمک هم بزنید. زمانی که تخم مرغ‌ها یکدست شدند به آن‌ها شیر اضافه کنید و دوباره هم بزنید. حالا باید تمامی سبزیجاتی که آماده کرده بودید را به مخلوط تخم مرغ و شیر اضافه کنید.
  3. در گام بعدی باید تست پنیری خود را بپزید. برای این کار یک تابه را روی حرارت گذاشته و داخل آن را کمی چرب کنید. حالا نان تست را در داخل تابه بگذارید و یک ملاقه از مواد سبزیجات را روی نان تست بریزید. وقتی سبزیجات کمی سفت شدند یک لایه پنیر ورقه‌‌ای و پنیر بف را روی نان تست قرار دهید و با ته کفگیر کمی فشار دهید. طرف دیگر نان تست را هم کمی سرخ کنید تا سبزیجات خام پخته شوند. این تست پنیری را می‌توانید برای صبحانه یا عصرانه نوش جان کنید.

روش سوم

اگر به دنبال ساده‌ترین روش برای درست کردن تست پنیری هستید، روش سوم که در ادامه گفته می‌شود برای شما بهترین انتخاب است. برای درست کردن تست پنیری به مقداری کره، نان تست و پنیر بف نیاز خواهید داشت. کمی کره برداشته و روی هر دو طرف نان تست بمالید. حالا کمی پنیر بف را هم روی یکی از نان‌ها مالیده و روی نان دیگری قرار دهید. نان‌ها را داخل ماهیتابه تفلون قرار داده و کمی تفت دهید. وقتی هر دو طرف نان را سرخ کردید، می‌توانید آن را نوش جان کنید. این روش نسبت به روش‌های قبلی ساده‌‌‌تر بوده و سریع‌‌‌تر هم درست می‌شود. در واقع اگر به دنبال صبحانه‌‌ای هستید که سریع درست شود، می‌توانید تست پنیری را به روش سوم آماده کنید.

نکات مهم برای درست کردن تست پنیری

نکات مهم برای درست کردن تست پنیری

  •       معمولا برای درست کردن تست پنیری از کره، نان تست و انواع پنیر استفاده می‌شود. در روش‌هایی که گفتم اغلب از پنیر پیتزا یا پنیر چدار استفاده می‌شود. با این وجود من برای آن که تست پنیری سالم‌تری داشته باشم از پنیر بف استفاده کردم. زیرا پنیر بف نسبت به سایر پنیرها چربی کمتری داشته و به همین دلیل سالم‌‌‌تر است. علاوه بر این، پنیر بف برای افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند هم گزینه مناسبی است. زیرا در آن قند لاکتوز وجود ندارد. نکته مثبت دیگر راجع به پنیر بف رامک بافت نرم و مالشی آن است. این بافت نرم کمک می‌کند تا شما تست پنیری خود را راحت‌‌‌تر درست کنید.
  •       اگر می‌خواهید نان تست‌های خود را تفت دهید، بهتر است حداکثر دو نان تست را باهم در یک تابه قرار دهید. هر چه تعداد نان تست‌ها بیشتر باشد، کار شما برای تفت دادن آن‌ها سخت‌‌‌تر خواهد شد. بنابراین سعی کنید تعداد نان تست زیادی را در یک تابه تفت ندهید.
  •       نان تست نباید برای مدت طولانی تفت داده شود. معمولا زمان سه الی چهار دقیقه برای تفت دادن تست پنیری کافی است. گاهی بعد از تفت دادن یک طرف نان تست نیاز به اضافه کردن روغن برای تفت دادن طرف دیگر آن دارید.
  •       برای درست کردن تست پنیری سبزیجات، آزاد هستید که هر مدل سبزیجاتی را استفاده کنید. در واقع انتخاب سبزیجات به ذائقه شما بستگی دارد. شما حتی می‌توانید از قارچ سرخ شده هم کنار سبزیجات خود روی تست پنیری استفاده کنید.
  •       استفاده از تابه گریل برای تفت دادن نان تست‌ها می‌تواند کار شما را راحت‌‌‌تر کند. بنابراین اگر در منزل تابه گریل دارید حتما برای درست کردن تست پنیری از آن کمک بگیرید.
  •       ساقه کرفس یکی از سبزیجات خوشمزه‌‌ای است که می‌توانید در کنار تست پنیری یا روی آن استفاده کنید. کافیست ساقه‌های کرفس را به شکل نگینی خیلی ریز خرد کرده و نوش جان کنید.

و در انتها…

تست پنیری بدون شک یک انتخاب خوشمزه برای صبحانه و یا عصرانه است. برای درست کردن تست پنیری باید یک پنیر خوشمزه را با مواد غذایی دیگر همراه با نان تست آماده کنید. اما انتخاب شما چه پنیری است؟ در این مطلب راجع به پنیر بف رامک توضیح داده و نحوه استفاده از آن را برای تهیه تست پنیری آموزش دادم. بافت نرم و طعم خوشمزه این پنیر مرا ترغیب کرد تا از آن برای درست کردن تست پنیری استفاده کردم. علاوه بر این پنیر بف را می‌توان برای کسانی که از بیماری عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند، بسیار مناسب دانست. با انتخاب این پنیر دغدغه غذای سالم و کم کالری هم نخواهید داشت. 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com