Skip to main content
4
(6)

به نظر من بورک به عنوان نان شکم پر یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی ست که می‌توانید در دنیا پیدا کنید، اما اینکه این نان شکم پر خوشمزه چطور درست شود هم بسیار مهم است. چند روز پیش دوستم در سینی مزه‌ای که با آن از ما پذیرایی می‌کرد، از بورک استفاده کرده بود. با خوردن بورک‌هایی که او تدارک دیده بود، احساس می‌کردم واقعا در یکی از رستوران‌های خوب استانبول سرو شده، زیرا طعم فوق‌العاده بی‌نظیری داشت. در این مطلب می‌خواهم دستور تهیه بورک پنیری خوشمزه و ساده به روش ترکیه‌ای را بیاورم تا شما هم بتوانید یک بورک خوشمزه در منزل درست کنید.

مواد اولیه برای تهیه بورک پنیری

نان یوفکا یا فیلو 4 عدد
پنیر لُر ترکیه / پنیر لاکتیکی رامک دو لیوان
جعفری یا گشنیز خرد شده 1 پیمانه
نمک و فلفل مقداری

 

مواد لازم برای تهیه مایع رومال بورک

تخم مرغ 2 عدد
روغن مایع نصف لیوان
ماست یک لیوان
آب یا ماست سه چهارم پیمانه
نمک مقداری

طرز تهیه بورک پنیری

طرز تهیه بورک پنیری به روش ترکیه ای

برای تهیه بورک پنیری باید مطابق دستور زیر پیش روید. قبل از هر چیز لازم است بدانید که منظور از پنیر لُر همان پنیر ریکوتا است. این پنیر معمولا برای درست کردن چیز کیک آلمانی به کار می‌رود. پنیر ریکوتا حالت پودری داشته و بدون نمک است. حالا اگر این پنیر در دسترس تان نیست پیشنهاد می‌کنیم که از پنیر لاکتیکی رامک استفاده کنید البته قبل از تهیه بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید، اولین نکته اینکه پنیر را با یک چاقو خرد کنید تا بهتر بین مواد قرار بگیرد. نکته دوم اینکه در مراحل بعدی تهیه بورک پنیری با پنیر لاکتیکی رامک، نیازی به اضافه کردن نمک نیست و این پنیر به میزان لازم نمک دارد. در ادامه دستور تهیه را مرحله به مرحله قرار خواهیم داد.

  1. در گام اول باید یک کاسه برداشته و جعفری و پنیر را داخل آن بریزید. حالا نمک و فلفل را هم روی مواد ریخته و مواد را ترکیب می‌کنیم. بعد از آن که مواد یکدست شدند، آن‌ها را برای مرحله بعد کنار بگذارید.
  2.     خمیر یوفکا را به دو بخش مساوی تقسیم کرده و برش بزنید. حالا یک کاسه دیگر برداشته و روغن مایع، ماست، تخم مرغ و شیر را داخل آن بریزید و هم بزنید. فراموش نکنید که به مواد خود در این مرحله نمک هم اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند. سینی فر یا هر نوع قالب دیگری که دارید را برای استفاده چرب کرده و در کنار دست خود قرار دهید.
  3.     در این مرحله باید نان یوفکا را روی یک سطح تمیز باز کرده و کمی از مایع رومالی که تهیه کرده بودید را روی آن بمالید. با کمک یک فرچه، مایع رومال را پخش کرده و در سرتاسر خمیر بکشید. حالا مقداری از پنیر و جعفری که آماده کرده بودید را روی سطح نان بپاشید. تمامی قسمت‌های نان یوفکا باید به شکل یکدست با مایع رومال، پنیر و جعفری پوشانده شده باشند.
  4.     لبه نان یوفکا را به سمت قسمتی که برده بودید، رول کنید. حالا خمیر رول شده را به شکل حلزونی از قسمت مرکز گرد کنید. تمامی نان‌هایی که برش زده‌اید و روی آن مواد پخش کرده‌اید را باید به همین صورت رول و آماده کنید.
  5.     نان‌های رول شده را در قالب چیده و در نهایت هم با مایع رومال، سطح آن‌ها را بپوشانید. در مرحله آخر هم با کنجد یا سیاه دانه سطح بورک را تزئین کنید.
  6.     حالا باید بورک را داخل فر بگذارید تا پخته شود. فر را از قبل روی دمای 220 درجه سانتی گراد روشن کنید. بعد از گرم شدن بورک‌ها را داخل فر چیده و اجازه دهید تا سطح آن‌ها کاملا طلایی شود، سپس آن‌ها را از فر خارج کرده و سرو کنید.

نکات مهم

  •       این بورک شباهت زیادی به سو بورکی دارد. سو بروکی هم یک بورک مشهور ترکیه‌ای است اما تفاوت بزرگ این دو در نوع استفاده از خمیر یوفکا است. زیرا خمیر یوفکا در سو بورکی بریده نمی‌شود و صرفا به شکل چروک و لایه لایه در ظرف چیده می‌شود.
  •       به جای روغن مایع می‌توانید از کره هم استفاده کنید. مقدار کره به دلخواه قابل تغییر است اما هر چه مقدار آن بیشتر باشد، بورک تردتر می‌شود.
  •       مواد اولیه‌ای که در لا به لای خمیر استفاده می‌کنید، کاملا سلیقه‌ای است. بنابراین شما می‌توانید حتی از اسفناج هم در تهیه بورک استفاده کنید.
  •       دمای در فرهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. بنابراین هنگامی که قصد پخت بورک را دارید، به این موضوع توجه کنید تا بورک نسوزد.
  •       برای جلوگیری از چسبیدن بورک به کف ظرف، باید کف ظرف را با روغن چرب کرده و سپس بورک‌ها را در ظرف بچینید.

کلام آخر

بورک ترکیه‌ای یکی از مشهورترین نان های شکم پر در کشور ترکیه است که طرفداران خاص خود را دارد. اگر شما هم عاشق طعم این ساندویچ هستید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید. زیرا در این مطلب دستور تهیه بورک پنیری خوشمزه و ساده را آوردیم تا بتوانید برای یک عصر دلپذیر و یا حتی به عنوان دسر با آن از مهمانان خود پذیرایی کنید. 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

4 / 5. 6

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com