Skip to main content
3.5
(8)

وقتی اسم غذاهای فرنگی به گوشمان می‌خورد، تصور می‌کنیم درست کردن این غذاها چقدر باید سخت باشد. حتی شاید با خود فکر کنیم اصلا مواد این غذاها در ایران پیدا می‌شود؟ پاستا ایتالیایی با سس آلفردو یکی از آن غذاهایی ست که اگر 10 سال پیش کسی به من می‌گفت این غذا را درست کرده‌ام، با خودم می‌گفتم عجب سرآشپز حرفه‌ای! اما حالا هر کسی از من دستور پخت پاستا ایتالیایی را بخواهد، آن چنان با آب و تاب برایش طرز تهیه این غذا را می‌گویم که انگار قرار است یک املت ساده درست کنم.

شاید تجربه چند بار درست کردن این غذا بوده که روی مهارت من تاثیر گذاشته است. پیشنهاد می‌دهم شما هم ترس خودتان را از درست کردن یک غذای جدید کنار بگذارید و به وسط آشپزخانه بروید. مواد طرز تهیه پاستای ایتالیایی را آماده کنید و به فکر درست کردن یک غذای فوق‌العاده خوشمزه و متفاوت باشید. فکر می‌کنم این روزها باید کمی از غذاهای سنتی فاصله بگیریم و غذای فرنگی را هم مهمان سفره خود کنیم.

طرز تهیه پاستای ایتالیایی برای 4 نفر

برای درست کردن این غذای لذیذ قبل از هر چیز باید مواد آن را آماده کنید.

 

مواد لازم برای پاستا پنه آلفردو

مواد لازممقدار
پاسته پنهیک بسته
سینه مرغیک عدد
قارچ۸ عدد
سیر۲ حبه
آویشن۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاهنصف قاشق چایخوری
پنیر پارمزان۶ قاشق غذاخوری
خامه۲۰۰ گرم
شیر۱ فنجان
کره و نمکبه مقدار کافی

 

دستور پخت پاستا آلفردو

برای درست کردن این غذا باید به صورت مرحله به مرحله با ما جلو بروید:

مرحله اول: تفت دادن سینه مرغ

سینه مرغ را به صورت خورشتی خرد کنید. سپس آن را داخل تابه بریزید و با یک قاشق روغن تفت دهید. بهتر است حرارت را کم کنید تا مرغ بدون اینکه زیادی رنگ آن طلایی شود، مغزپخت شود. سپس شعله را خاموش کنید.

در مرحله بعد طرز تهیه پاستای ایتالیایی در ظرف دیگری یک سیر رنده شده را با کمی روغن تفت دهید. همین که بوی عطر سیر فضای آشپزخانه را پر کرد، مرغ تفت داده شده را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید. فراموش نکنید مرغ فقط همین یک بار فرصت پخته شدن دارد، بنابراین نباید سریع شعله را خاموش یا آن را زیاد کنید. کم کم اجازه دهید مرغ شما مغزپخت شود تا به رنگ طلایی درآید.

در همین مرحله به مرغ کمی فلفل سیاه و نمک هم اضافه کنید. بعد از اینکه احساس کردید مرغ کامل پخته شده است، شعله را خاموش کنید و به سراغ مرحله بعد دستور پخت پاستای ایتالیایی بروید.

مرحله دوم: تفت دادن قارچ

تقریبا همه در تفت دادن قارچ تجربه زیادی داریم، اما اکثر خانم‌ها از اینکه قارچ‌های‌شان زمان تفت دادن سیاه و زیادی نرم می‌شود، گلایه دارند. وقتی قارچ را اسلایس کردید، آن را در مقداری آب و آبلیمو بریزید تا از سیاه شدن آن جلوگیری کند. برای درست کردن پاستا پنه آلفردو، قارچ را باید با حرارت بالا تفت دهید. این کار از آب انداختن و شل شدن قارچ‌ها جلوگیری می‌کند.

مرحله سوم: ترکیب مرغ و قارچ

در این مرحله از طرز تهیه پاستای ایتالیایی باید مرغ را که قبلا تفت داده بودید، روی قارچ بریزید. فقط حواستان باشد قارچ هیچ آبی نداشته باشد و کاملا خشک و سرخ شده باشد. برای چند دقیقه آن‌ها را با یکدیگر تفت دهید (البته با حرارت ملایم که غذای شما ته نگیرد و برشته نشود).

مرحله چهارم: آماده کردن خامه و شیر

در این مرحله شما باید شیر و خامه را داخل مواد (قارچ و مرغ) اضافه کنید. اما نه باید دست نگهدارید. اگر بلافاصله بعد از خارج کردن قارچ و مرغ از یخچال داخل غذای داغ ریخته شود، احتمال خراب شدن خامه (دون دون شدن) در غذا وجود دارد. بهتر است چند دقیقه خامه و شیر را در فضای آشپزخانه نگهدارید. سپس آن‌ها را با همدیگر ترکیب کنید و خوب هم بزنید. در مرحله بعد که این مواد را روی قارچ و مرغ بریزید و با حرارت کم تفت دهید.

مرحله پنجم: پختن پاستا

در این مرحله از طرز تهیه پاستای ایتالیایی باید پاستا پنه را همانند روش درست کردن ماکارونی، داخل آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. برای اینکه پاستا طعم بهتری پیدا کند، به آن مقداری نمک و یک قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید. روغن، مانع از به هم چسبیدن پاستا‌ها به همدیگر می‌شود.

10 دقیقه صبر کنید تا پاستا کمی نرم شود و سپس آن را آبکشی کنید. زمان پخت پاستا در برندهای مختلف با همدیگر فرق دارد و بنابراین باید براساس دستور پخت روی بسته‌بندی، مدت زمان پختن را بخوانید.

مرحله ششم: اضافه کردن پاستا به مواد

وقتی پاستا را آبکشی کردید، داخل مرغ و قارچ سرخ شده بریزید و پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید. مواد را روی حرارت کم قرار دهید و خوب هم بزنید تا پنیر کامل ذوب و همه مواد به آن آغشته شود.

فراموش نکنید این غذا باید داغ و بلافاصله بعد از خاموش کردن شعله میل شود. به محض سرد شدن، پنیر پیتزا سفت می‌شود و حالت آدامسی پیدا می‌کند که ممکن است از دست پخت خود راضی نباشید.

word image 13413 2 آشپزی طرز تهیه پاستای ایتالیایی به روش رستورانی

درست کردن سس آلفردو برای پاستا

شما می‌توانید فقط قارچ و مرغ را تفت دهید و پاستا را بپزید. سپس این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید. در این صورت باید در دستور پخت پاستای ایتالیایی، نحوه درست کردن سس آلفردو را هم یاد بگیرید. در روش قبلی شما سس و مواد را با یکدیگر ترکیب کردید. ولی در این روش سس را جداگانه درست می‌کنید که به هر حال این غذا باید با سس مخصوص خودش صرف شود. برای درست کردن این سس به مواد زیر نیاز دارید:

· خامه: یک پیمانه

· شیر: نصف فنجان

· کره: 6 قاشق غذاخوری

· پنیر پیتزا: یک فنجان

· سیر رنده شده: یک حبه

· جعفری یا ریحان خرد شده: نصف فنجان

· نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

برای درست کردن این سس به صورت زیر عمل کنید:

– ابتدا کره را در داخل یک ماهیتابه ذوب کنید.

– خامه و شیر باید از قبل در دمای محیط قرار گرفته باشد، آن‌ها را ترکیب کرده و بعد داخل کره بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

– سپس سیر رنده شده را به مخلوط خامه و کره اضافه کنید و خوب هم بزنید.

– مقداری نمک و فلفل سیاه داخل مواد بریزید و ترکیب کنید تا یکدست شود.

– پنیر پیتزا را در ظرف دیگر ذوب کنید و داخل سس بریزید و ترکیب کنید.

– جعفری یا ریحان خرد شده را در آخرین مرحله داخل غذا بریزید.

word image 13413 3 آشپزی طرز تهیه پاستای ایتالیایی به روش رستورانی

نکات مهم طرز تهیه پاستا با سس آلفردو

– اگر مقدار روغنی که زمان پختن پاستا اضافه می‌کنید، زیاد باشد، نمی‌تواند سس آلفردو را جذب کند و خوشمزه نمی‌شود. شما می‌توانید روغن پاستا را حذف کنید، فقط مراقب باشید زمان پختن به همدیگر نسچبند.

– اگر پاستا بیش از زمانی که روی بسته‌بندی آن ذکر شده است، پخته شود زیادی له و وارفته می‌شود.

– برای درست کردن این غذا بهتر است از ظروف تفلون یا نچسب استفاده کنید. زیرا پنیر پیتزا خاصیت چسبندگی دارد و ممکن است مقدار زیادی از آن ته ظرف بچسبد.

حرف آخر

در اینجا شما را با طرز تهیه پاستای ایتالیایی آشنا کردیم. دو روش برای درست کردن این غذا وجود دارد که هر دو را توضیح دادیم. این غذا را همانطور که گرم است، میل کنید تا پنیر سفت و آدامسی نشود.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.5 / 5. 8

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com