Skip to main content
3
(10)

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است. این جمله را همه ما شنیده‌ایم ولی آیا واقعاً به آن عمل می‌کنیم؟ بسیاری از ما صبحانه را از برنامه روزانه خود حذف می‌کنیم یا با یک لقمه ساده و بی‌مزه از آن رد می‌شویم. در حالی که صبحانه می‌تواند ما را برای یک روز پر انرژی و سالم آماده کند. بخصوص اگر صبحانه ما حاوی پروتئین باشد. پروتئین یکی از مواد غذایی ضروری برای بدن است که به رشد و بازسازی بافت‌ها، تقویت سیستم ایمنی، حفظ عضلات و افزایش احساس سیری کمک می‌کند. پروتئین همچنین می‌تواند از خوردن بیش از حد در وعده‌های بعدی جلوگیری کند و به کنترل وزن ما کمک کند. بنابراین، صبحانه پروتئین‌دار یک انتخاب عالی برای سلامتی و زیبایی ما است. اما چه چیزی را می‌توانیم برای صبحانه پروتئین‌دار بخوریم؟ در این مقاله به شما لیستی از صبحانه‌های پروتئین‌دار معرفی می‌کنیم که مصرف آن‌ها می‌تواند مزایا‌ی بسیاری برای شما داشته باشد. با ما همراه باشید.

صبحانه پروتئینی ایرانی

صبحانه پروتئینی ایرانی

از زمان‌های دور گذشته، ایران همیشه سفره‌های رنگی و سرشار از خوراکی‌های مقویی و لذیذی داشته‌ است. سفره‌‌ی صبحانه‌ی ایرانی امروزی نیز اندکی از آن را با خود داشته و هنوز هم می‌توان گردو، بادام، انواع مغز‌ها، پنیر و ماست و خوراکی‌هایی از این دست را در آن پیدا کرد. مصرف این مواد خوراکی چه باهم و چه به صورت تنها می‌تواند منابعی عالی برای رساندن مواد معدنی بسیاری به بدن برای شما باشد. در ادامه صبحانه‌های پروتئینی ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

نان، پنیر و گردو:

یکی از ترکیبات لذیذ و محبوبی که از گذشته‌های دوری بر هر سفره‌ای پیدا می‌شد، ترکیب نان، پنیر و گردو است. به صورت کلی نه تنها پنیر بلکه تمام لبنیات را می‌توان به عنوان یک منبع عالی برای پروتئین در نظر گرفت اما در این ترکیب تنها پنیر نیست که پروتئین دارد بلکه گردو نیز به نوبه‌ی خود دارای مقادیر اندکی از پروتئین است. ترکیب نان، پنیر و گردو می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سیر نگه داشته و پروتئنی فراوانی را به بدن شما برساند.

خامه و عسل:

آیا واقعا کسی وجود دارد که خامه را دوست نداشته باشد؟ خامه این ماده خوراکی لذیذ و محبوب منبعی عالی از پروتئین، فسفر و کلسیم است. مصرف خامه به صورت روزانه نه تنها سبب احساس سیری شده و از پر خوری جلوگیری می‌کند بلکه می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرحال و پر انرژی نگه دارد. این خوراکی لذیذ را می‌توانید به همراه عسل، شکلات صبحانه و نان تست و هر آنچه که دوست دارید میل کنید. خامه را می‌توانید به عنوان یک صبحانه پروتئینی برای چاقی در نظر داشته باشید و اگر قصد افزایش وزن دارید خامه را به برنامه‌های غذایی خود اضافه کنید.

 

صبحانه پروتئینی ایرانی

املت:

املت را دیگر همه‌ی ما می‌شناسیم این صبحانه‌ی سنتی البته غیر از لذیذ بودن می‌تواند فواید بسیاری هم داشته باشد. یکی از ترکیبات اصلی ملت تخم مرغ است. تخم مرغ را می‌توان به عنوان یک منبع پروتئین خالص شناخت زیرا سفیده تخم مرغ منبعی سرشار از پروتئین به شمار می‌روید. مصرف روزانه یک تخم‌ مرغ می‌تواند تغییرات گستره‌ی مثبتی در شما ایجاد کنید.

خوراک لوبیا:

یک صبحانه پرپروتئین و کم‌کالری می‌خواهید؟ خوراک لوبیا استفاده کنید. همه‌ی ما دلمان می‌خواد پر انرژی باشیم و فکر می‌کنیم این مورد با خوردن خوراکی‌های متنوع و پر‌خوری به دست می‌آید، اما خیر بدن انرژی خود را از مواد معدنی مختلفی به دست می‌آورد و رساندن این مواد به بدن سبب پرانرژی بودن ما خواهد بود. یکی از این مواد پروتئین است، لوبیا به عنوان منبعی عالی از پروتئین شناخته می‌شود اما این ماده خوراکی از کالری کمی برخوردار است، می‌توانید خوراک لوبیا را از قبل آماده کرده و به صورت صبحانه سرو کنید.

ماست:

ماست نیز یکی از خوراکی‌های پرپروتئین و لذیذ است. ماست یکی از لبنیات اصلی است که در هر خانه‌ای یافت می‌شود. اما این خوراکی لذیذ بر خلاف ظاهر ساده‌اش می‌تواند فواید بسیاری برای بدن داشته باشد. ماست را می‌توانید به همراه میوه‌های خورد شده، نان و یا با هر ترکیب دیگری که دوست دارید میل کنید. ماست یک صبحانه‌ پروتئینی ارزان است که منابعی عالی برای رساندن انواع مواد معدنی به بدن، درون خود دارد.

 

پنکیک پروتئینی

غلات صبحانه پروتئینی:

غلات صبحانه یکی از خوراکی‌های محبوبی ست که به دلیل تنوع و مزه‌های متفاوت می‌تواند برای هر کسی در هر سنی مناسب و لذیذ باشد. اگر یک منبع عالی و خوشمزه‌ی پر پروتئین و مواد معدنی نیاز دارید، می‌توانید انواع غلات صبحانه‌ی پروتئینی را امتحان کنید. غلات صبحانه نه تنها سرشار از پروتئین است بلکه می‌توان آن را به عنوان منبعی از فسفر، ویتامین‌ها و کلسیم نیز در نظر گرفت. با مصرف غلات صبحانه می‌توانید تا مدت‌ها احساس سیری کرده و یک صبحانه مقویی سرشار از پروتئین داشته و پر انرژی بمانید.

پنکیک پروتئینی:

پنکیک یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌هایی ست که می‌توانید در وعده صبحانه با انواع‌ خوراکی‌های دیگر میل کنید. پنکیک‌‌های متفاوتی وجود داشته که هر کدام ترکیبات و مزه‌ی خاص خود را دارد. شما می‌توانید در وعده‌ی صبحانه خود از پنکیک‌های پروتئینی بهره برده و ساعت‌ها پرانرژی و فعال بمانید. پنکیک پروتئینی می‌تواند پیشنهادی عالی برای صبحانه بدنسازی خانم‌ها و اقایان باشد. می‌توانید برای تهیه این پنکیک لذیذ دستور تهیه خود را دنبال کرده پودر پروتئین را نیز به آن اضافه کنید و به راحتی شما یکی از لذیذ‌ترین و مقویی‌ترین پنکیک‌ها را خواهید داشت.

جدول میزان انرژی

اکنون که با این صبحانه‌های لذیذ و کاربردی آشنا شدیم بد نیست مقدار چربی، کربوهیدرات و پروتئین آن‌ها را نیز بدانیم. با دانستن این اطلاعات شما می‌توانید یک برنامه‌ی غذایی عالی داشته باشید. البته لازم است بدانید مقدار این موارد بسته به کم‌چرب یا پر‌چرب بودن آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد و همچنین مقدار غذا یا خوراکی که استفاده می‌کنید در تعیین مقدار چربی، کربوهیدات و پروتئین نیز تاثیر گذار است. به‌طور کلی می‌توانید پیش از هر چیز با یک پزشک متخصص در زمینه‌ی تغذیه نیز مشورت داشته و بهترین برنامه‌ی غذایی را برای خود تهیه کنید.

صبحانه چربی کربوهیدارت پروتئین
نان، پنیر و گردو 64 18/71 14 گرم
خامه و عسل 38 4/82 15 گرم
املت 12 88/0 6 گرم
خوراک لوبیا 6/0 08/60 15 گرم
کشک 8 15/20 24 گرم
ماست 5/1 64/18 8 گرم
غلات صبحانه پروتئینی 100تا 150 48/73 8 گرم
پنکیک پروتئینی 100 4/53 10 گرم

 

کلام آخر

در نهایت ما از آنچه لازم بود در مورد صبحانه‌های پروتئینی بدانید به شما گفتیم. به صورت کلی پروتئین ماده‌ای است که به خودی خود در بدن موجود نیست اما وجود آن برای بدن بسیار مهم و حیاتی است. بدن نیاز به پروتئین دارد تا بافت‌های بدن و عضلات را بازسازی کرده و جسمی قویی و سالم برای ما بسازد. در ادامه ما به معرفی صبحانه‌های سرشار از پروتئین پرداختیم، شما می‌توانید با استفاده از این خوراکی‌ها و گنجاندن آن در برنامه‌های غذایی خود پروتئنی مورد نیاز خود را به‌دست آورید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید و کاربری بوده باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3 / 5. 10

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com