Skip to main content
0
(0)

کمتر کسی را می‌توان یافت که از طعم بی‌نظیر ماکارونی لذت نبرد. حال تصور کنید که ماکارونی را با پنیر پیتزا بپزید. چه طعم فوق‌العاده‌ای خواهد داشت؟ در این مطلب قصد داریم راجع به طرز تهیه انواع ماکارونی با پنیر پیتزا صحبت کرده و دستورالعمل‌های متفاوتی را ارائه کنیم. اگر شما هم از طرفداران غذاهای مدرن با دستور العمل‌های خلاقانه هستید، با ما تا انتها همراه باشید.

طرز تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا و قارچ و گوشت

قبل از هر چیز باید بگوییم که برای پخت این غذای خوشمزه نیاز به فر نخواهید داشت. شما می‌توانید تنها با یک قابلمه و اجاق گاز به راحتی یک ماکارونی خوشمزه بپزید. کافیست مطابق مراحل زیر پیش بروید.

آماده کردن ماکارونی

در ابتدا باید ماکارونی را آماده کنید. در گام اول نصف قابلمه را پر از آب کرده و با نمک روی حرارت بگذارید. بعد از آن که آب به جوش آمد، ماکارونی‌ها را به آب اضافه کنید. در گام بعدی باید صبر کنید تا ماکارونی کاملا مغز پخت شود. منظور از مغز پخت شدن این است که اگر ماکارونی را نصف کردید، مغز سفید رنگ در وسط نداشته باشد. بعد از پخته شدن، نوبت به آبکش کردن ماکارونی می‌رسد. بعد از آبکش کردن ماکارونی‌ها آن‌ها را داخل یک کاسه بریزید و به میزان لازم (حدودا 2 قاشق) به آن روغن اضافه نمایید. این کار برای نچسبیدن ماکارونی‌ها به یکدیگر ضروری است.

طبخ سس گوشتی

برای سس گوشتی نیاز به 200 گرم گوشت چرخ شده و 1 عدد پیاز متوسط دارید. پیازها را به شکل نگینی ریز کنید و روی حرارت با روغن تفت دهید. لازم است تا پیازها کمی پخته شوند تا به مرحله بعد بروید بعد از طلایی شدن پیاز، گوشت چرخ کرده را با مقداری فلفل، نمک، ادویه کاری و سیر مخلوط کرده و با پیاز‌ها تفت دهید.

قارچ و فلفل دلمه‌ای را هم خرد کنید و به سس گوشتی اضافه کنید. مجددا مواد را کمی تفت دهید و اجازه دهید پخته شوند.

تهیه ماکارونی پنیری

تهیه ماکارونی پنیری

یک ظرف نسوز را انتخاب کنید. می‌توانید از ظروف پیرکس نسوز در این مرحله استفاده نمایید. سپس ماکارونی را که در مرحله اول آموزش دادیم را داخل آن بریزید. برای لایه بعدی از سس گوشت استفاده کنید. این مراحل را تکرار کنید تا مواد شما تمام شود. در مرحله آخر هم پنیر پیتزا رامک را به مواد ماکارونی اضافه کنید.

ظرف را به فر منتقل کرده و فر را روی دمای 175 درجه سانتی گراد بگذارید. هنگامی که پنیر پیتزا رنگ طلایی به خود گرفت، می‌توانید ظرف را از فر بیرون آورید.

نکته: اگر گیاه‌خوار هستید و از خوردن گوشت پرهیز می‌کنید، می‌توانید به جای گوشت از قارچ هم استفاده نمایید.

توپک ماکارونی و پنیر

توپک ماکارونی و پنیر

یکی دیگر از غذاهای لذیذی که می‌توانید با ترکیب ماکارونی و پنیر پیتزا بپزید، توپک ماکارونی و پنیر است. این توپک پنیری را می‌توانید به عنوان یک میان وعده استفاده کنید. حتی فینگر فود توپک پنیری را می‌توانید برای مجالس و مهمانی‌ها نیز استفاده کرده و میز زیبایی بچینید. این غذا با نام مک اند چیز هم شناخته می‌شود. در ادامه طرز تهیه توپک پنیری با ماکارونی را خواهیم آورد.

طرز تهیه

در گام اول لازم است تا ماکارونی را بپزید. ماکارونی را مانند آنچه در دستور غذایی قبلی آوردیم، بپزید.

1. 4 قاشق سوپخوری کره را به تابه اضافه کرده و سپس یک چهارم پیمانه آرد به آن بیفزایید. مخلوط حاصل را حدودا دو دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید. در گام بعدی نمک، فلفل سیاه و 2 پیمانه شیر را به آن اضافه کنید. مخلوط حاصل در انتها باید کاملا یک دست و غلیظ شود. بعد از غلیظ شدن باید شعله را خاموش کنید.

2. پنیر پیتزا رامک را به سسی که در مرحله قبل درست کردید، اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا پنیر پیتزا ذوب شود. سپس پاستا را به سس به دست آمده اضافه نمایید.

3. کف سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کنید و مخلوط را کف آن بریزید. بعد از صاف کردن سطح مواد، سینی را داخل فریزر بگذارید. دو ساعت صبر کرده و سپس مواد را روی تخته کار برگردانید. ابتدا کاغذ روغنی را جدا و سپس مک اند چیز را به شکل معکب‌های ریز برش بزنید.

4. معکب‌های برش زده را در آرد غوطه‌ور کنید. سپس آن‌ها را تک به تک داخل تخم مرغ فرو ببرید. در مرحله آخر هم آن‌ها را به پودر سوخاری آغشته کنید.

5. یک قابلمه پر از روغن داغ آماده کنید و مکعب‌ها را داخل آن‌ها سرخ کنید. مکعب‌ها باید طلایی رنگ شوند.

6. برای طعم بهتر باید مکعب‌ها را مدتی روی حوله کاغذی بگذارید. این کار کمک می‌کند تا روغن اضافه آن‌ها خارج شود. سپس آن‌ها را داخل یک ظرف بچینید و با سس میل نمایید.

تهیه ماکارونی با سوسیس و پنیر پیتزا

تهیه ماکارونی با سوسیس و پنیر پیتزا

سوسیس یکی از مواد غذایی خوش طعم است که ردپای آن را در اکثر غذاها می‌توانید پیدا کنید. اگر عاشق طعم سوسیس هستید، می‌توانید از دستور العملی که در ادامه می‌آوریم برای داشتن یک ماکارونی لذیذ استفاده نمایید. از این غذای خوشمزه می‌توانید برای وعده شام یا نهار استفاده نمایید. علاوه بر این اگر برای مهمانی یا تولد و سایر مجالس به دنبال یک غذای خوش مزه و سبک هستید هم می‌توانید روی این غذا حساب ویژه‌ای باز کنید.

1. پوست سوسیس‌ها را بکنید و آن‌ها را با کمک سیخ چوبی بهم متصل نمایید.

2. داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و سوسیس‌ها را در آن سرخ کنید. توجه نمایید که دو طرف سوسیس باید حتما سرخ شود.

3. بعد از اتمام مراحل سرخ کردن سوسیس، باید آن‌ها را از وسط نصف کنید.

4. سوسیس‌ها را به حالت علامت جمع در داخل قابلمه قرار دهید. با این کار فضای قابلمه را به چهار قسمت تقسیم کرده‌اید.

5. پنیر پیتزا رامک را در داخل یک ظرف بریزید و کمی حرارت دهید. هنگامی که پنیر پیتزا کاملا ذوب شد آن را از روی حرارت بردارید.

6. ماکارونی‌ها را مانند آنچه در دستورالعمل اول گفتیم بپزید. بعد از آبکش کردن می‌توانید از آن‌ها مطابق مراحل بعدی استفاده نمایید.

7. دو قسمت قابلمه را به اختیار انتخاب کرده و پر از پنیر پیتزا کنید. در دو قسمت بعدی هم باید ماکارونی بریزید.

8. فلفل دلمه ای‌ها را به شکل نگینی خرد کنید و با ادویه، پودر زنجبیل، نمک و فلفل آغشته کنید. سپس آن‌ها را روی ماکارونی و پنیر پیتزا بریزید.

9. درب قابلمه را ببندید و آن را داخل فر قرار دهید. دما را روی صد و پنجاه تنظیم کنید و به آن حدود ده دقیقه فرصت دهید.

فراموش نکنید که …

در این مقاله دستور غذاهایی برای پخت ماکارونی با پنیر پیتزا گردآوری کردیم. هر کدام از دستورالعمل‌ها طعم و ظاهری متفاوت داشته و بی‌شک از پخت آن‌ها پشیمان نخواهید شد.غذاهایی که با ماکارونی و پنیر پیتزا طبخ می‌شوند، تنوع زیادی دارند. به طور کلی طعم خوب ماکارونی در کنار پنیر پیتزا باعث می‌شود، ترکیب آن‌ها با یکدیگر متفاوت از سایر غذاها باشد. برای تجربه یک طعم متفاوت می‌توانید از پنیر پیتزا رامک در غذاهای پنیری خود استفاده نمایید. رامک انواع متفاوتی از پنیر را در لیست محصولات خود دارد که از قسمت محصولات می‌توانید با انواع پنیر پیتزا رامک آشنا شوید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com