Skip to main content
2.2
(5)

اگر قرار باشد برای عصرانه یک دسر یا کیک خوشمزه و ساده درست کنید، اولین انتخاب شما چیست؟ اغلب ما همیشه به سراغ درست کردن کیک‌های ساده و وانیلی می‌رویم. در حالی که با هویج هم می‌توانید یک کیک متفاوت درست کنید. اولین بار که اسم آن را شنیده بودم فکر نمی‌کردم بتوانم با هویج‌های مانده در یخچال، یک کیک فوق‌العاده خوشمزه درست کنم. کیک هویج یکی از بهترین کیک‌های آمریکایی ست که در سراسر دنیا هم طرفدار دارد و حتما شما هم از خوردن این کیک لذت می‌برید. طرز تهیه کیک هویج بسیار ساده است و فقط باید طبق دستورالعملی که در ادامه به آن پرداخته‌ایم، عمل کنیم. برای درست کردن این کیک می‌توانید از قابلمه، کیک‌پز و یا توستر و مایکروفر استفاده کنید. اگر می‌خواهید با نحوه درست کردن کیک هویج و دارچین و گردو آشنا شوید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

هویج آشپزی طرز تهیه کیک هویجمواد لازم برای کیک هویج اسفنجی

برای درست کردن این کیک خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

  •       آرد سفید گندم: یک و سه چهارم لیوان
  •       هویج: 2 عدد متوسط
  •       تخم‌مرغ: 4 عدد
  •       شکر: یک لیوان
  •       روغن: سه چهارم لیوان
  •       بکینگ‌پودر: 1.5 قاشق چایخوری
  •       گردو: نصف لیوان
  •       وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
  •       دارچین: یک قاشق چایخوری
  •       نمک: به مقدار خیلی کم

دستور پخت کیک هویج

طرز تهیه کیک هویج و دارچین و گردو

برای درست کردن این کیک باید به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: رنده کردن هویج

در ابتدا باید هویج را بشویید و پوست بگیرید. حالا با قسمت ریز رنده حسابی آن را ریز کنید و کنار بگذارید. 4 عدد تخم‌مرغ را نیز در یک کاسه بشکنید و خوب هم بزنید و بعد شکر و وانیل را هم به آن اضافه کنید. مواد را آنقدر هم بزنید تا رنگ تخم‌مرغ کرمی شود و پف کند. برای این کار بهتر است از همزن برقی استفاده کنید و آن را روی دور متوسط قرار دهید تا به مدت 5 دقیقه مواد خوب با هم ترکیب شود. در همین زمان روغن را هم داخل مایع تخم‌مرغ بریزید و دوباره برای یک دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله دوم: اضافه کردن آرد و دارچین به مایع تخم‌مرغ

برای طرز تهیه کیک هویج آمریکایی باید از پودر دارچین استفاده کنید. آرد را هم یک مرتبه الک کنید تا صاف و یکدست شود و بعد دارچین و بکینگ پودر را داخل آن بریزید و هم بزنید. حالا آرد را کم کم داخل مایع تخم‌مرغ بریزید و خوب هم بزنید. برای اینکه آرد داخل مایع گلوله گلوله نشود، بهتر است برای هم زدن آن از همزن برقی استفاده کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن هویج و گردو به مواد

در این مرحله از طرز تهیه کیک هویج و گردو باید گردوها را نگینی و ریز خرد کنید. بعد هویج رنده شده را هم داخل گردو بریزید و آن‌ها را به مواد کیک هویج خیس اضافه کنید. در آخرین مرحله وانیل و نمک را هم داخل مواد کیک بریزید و بعد با یک لیسک به صورت دورانی آن را هم بزنید. در این مرحله دیگر به همزن برقی نیاز ندارد و فقط باید به صورت دورانی مواد را با هم ترکیب کنید.

مرحله چهارم: طرز تهیه کیک هویج و پختن آن

همانطور که در ابتدای این مطلب آموزشی هم اشاره کردیم برای درست کردن کیک هویج و دارچین و گردو می‌توانید از هر وسیله‌ای برای پختن آن استفاده کنید. اگر در خانه فر، توستر یا مایکروفر ندارید، می‌توانید از قابلمه تفلون استفاده کنید. به این صورت که کف قابلمه را چرب کنید و بعد مواد را داخل آن بریزید. سپس دم کنی روی قابلمه قرار دهید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. بعد حرارت را کم کنید تا مثل دم کشیدن برنج، کیک هویج شما پف کند.

اگر می‌خواهید کیک هویج و گردو خود را با فر یا توستر درست کنید، باید از قبل آن را گرم کرده باشید. پس ابتدا فر یا توستر یا مایکروفر را به مدت 10 دقیقه روی دمای 175 درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود. سپس مواد کیک را داخل قالب بریزید و داخل فر (یا توستر) قرار دهید. زمان را روی 50 دقیقه و درجه حرارت را روی 180 درجه تنظیم کنید.

در مورد مایکرویو و سولادام که سرعت پخت کیک در آن‌ها کمتر از 12 دقیقه است، بهتر است زمان را روی 10 دقیقه تنظیم کنید.

در آخر برای اینکه بفهمید کیک پخته شده است، یک خلال دندان تمیز بردارید و در کیک فرو برید. اگر از خمیر روی خلال دندان نچسبید، نشان‌دهنده پخته شدن کامل کیک است.

دستور تهیه کیک هویجنکات مهم طرز تهیه کیک هویج ساده

برای درست کردن این کیک باید به چند نکته دقت داشته باشید تا بهترین کیک را درست کنید:

        این دستور پخت کیک برای 4 5 نفر بود و برای طرز تهیه کیک هویج برای 10 نفر باید میزان مواد را دو برابر کنید.

        برای درست کردن کیک هویج و دارچین با پف زیاد باید در زمان هم زدن مایع تخم‌مرغ با آرد و سایر مواد، حسابی آن‌ها را هم بزنید.

        شما می‌توانید کیک هویج ساده، بدون گردو هم درست کنید و فقط در مرحله آخر اضافه کردن مواد، هویج رنده شده را به مواد کیک اضافه کنید و نیازی به اضافه کردن گردو نیست.

        طعم وانیل کاملا اختیاری ست و حتی می‌توانید آن را از کیک حذف کنید. برای خوشمزه‌تر شدن کیک هویج می‌توانید به جای وانیل از دمکرده زعفران هم استفاده کنید که قطعا طعم و عطر دلپذیرتری را به کیک شما می‌دهد.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.2 / 5. 5

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com