Skip to main content
3.4
(17)

دنیا را بدون شکلات نمی‌توانم تصور کنم. فکر می‌کنم خوشمزه‌ترین کشف بشر همین شکلات باشد. می‌توانی آن را تلخ بخوری، آن را شیرین کنی، آن را بنوشی، روی بستنی بریزی، روی کیک بریزی، اصلا می‌توانی با خامه، با ماست، با شیر یا کره و ترکیبات هیجان‌انگیز دیگر یک چیز خوشمزه دیگر درست کنید. سال‌های زیادی ست که در قنادی کار می‌کنم و کیک‌های زیادی درست کردم و بیشتر روزها سر و کارم با گاناش به خصوص نوع شکلاتی‌اش بوده است و بیشتر و بیشتر من را عاشق شکلات کرده است. قرار است چند دستور برای درست کردن گاناش ساده و شکلاتی با دستورات مختلف برای‌تان بنویسم که مطمئنم حسابی از آن‌ها لذت می‌برید. این شما و طرز تهیه چند گاناش شکلاتی ساده و خوشمزه و حرفه‌ای با چند ماده ساده.

طرز تهیه گاناش ساده

اگر دنبال طرز تهیه گاناش ساده با کمترین مواد اولیه هستید و خیلی سریع می‌خواهید آن را آماده کنید، پس دست به‌کار شوید و مواد زیر را آماده کنید.

_ 200 گرم خامه

_ 250 گرم شکلات تخته‌ای

_ 20 گرم کره

_ یک نوک قاشق وانیل

درست کردن گاناش ساده چند مرحله ساده دارد. خامه را داخل یک ظرف بریزید و به روش بن‌ماری آن را گرم کنید. در این فاصله شکلات‌ها را رنده یا خرد کنید و کره‌ را تکه تکه کنید. خامه گرم شده را پایین بیاورید و شکلات‌ها را به آن اضافه کنید.

آنقدر هم‌بزنید تا شکلات‌ و خامه ترکیب شوند. وانیل را اضافه کنید و کمی بیشتر هم‌بزنید. در نهایت کره‌ تکه تکه شده را اضافه کنید. اجازه دهید کره با حرارت خامه آب شود. آن را هم بزنید و به مدت 10 دقیقه داخل یخچال بگذارید و بعد استفاده کنید.

طرز تهیه گاناش رنگی

طرز تهیه گاناش رنگی خیلی ساده است. برای درست کردن آن فقط به مواد زیر نیاز دارید.

  •       1 بسته خامه صبحانه
  •       300 گرم شکلات تخته‌ای
  •       20 گرم کره
  •       رنگ خوراکی دلخواه خودتان

خامه را به روش بن‌ماری گرم کنید و کره و شکلات را باهم به آن اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. در آخر رنگ دلخواه خود را هم داخل ترکیب بریزد و مخلوط کنید. 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا روی کیک خوب بنشیند. و تمام گاناش رنگی شما آماده است.

طرز تهیه گاناش با ماست

گاناش با ماست یکی از آن گاناش‌های خوشمزه است که می‌توانید با چند ماده ساده آن را درست کنید. اول از همه ماست یونانی نیاز دارید، پودر کاکائو و شکر. این گاناش خوشمزه را با ماست یونانی درست کنید و از مزه عالی آن لذت ببرید.

طرز تهیه آن هم ساده است. اول 110 گرم ماست یونانی را با 2 قاشق غذاخوری سرپر پودر کاکائو مخلوط کنید و حسابی هم‌بزنید تا پودر گوله گوله نداشته باشید. سپس 3 قاشق شکر را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یک مخلوط یکدست داشته باشید.

گاناش ماستی خود را داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید مواد خود را بگیرد و بعد آماده است. 30 دقیقه برای آن کافی خواهد بود.

گاناش شکلاتی با خامه قنادی

گاناش شکلاتی با خامه قنادی

طرز تهیه گاناش با خامه صبحانه

خامه صبحانه اگر باکیفیت باشد، گزینه عالی برای درست کردن گاناش خوش‌فرم و لطیف است. برای درست کردن گاناش با خامه صبحانه مواد زیر را تهیه کنید.

  •       یک بسته خامه صبحانه
  •       2 قاشق غذاخوری شکلات صبحانه
  •       20 گرم کره
  •       2 قاشق غذاخوری شکر
  •       یک قاشق چای خوری وانیل
  •       1 قاشق غذاخوری سرپر نشاسته ذرت

اول خامه را روی حرارت بگذارید تا گرم شود. بعد کره را تکه تکه کنید و به خامه اضافه کنید. شکلات و وانیل و شکر را هم اضافه کنید. در آخر مواد را خوب هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. سپس نشاسته ذرت را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و 10 دقیقه در یخچال بگذارید و گاناش شما آماده استفاده است.

طرز تهیه گاناش بدون خامه و شیر

یکی از روش‌های درست کردن گاناش ساده و بی‌دردسر، درست کردن آن بدون خامه و شیر esl  است. برای درست کردن آن به مواد زیر نیاز داریم.

  •       8 قاشق غذا خوری پودر کاکائو یا نصف یک شیشه شکلات صبحانه
  •       3 قاشق غذاخوری آرد مخصوص کیک‌پزی یا نشاسته ذرت
  •       2 لیوان آب جوش
  •       2 لیوان شکر
  •       یک قاشق چای‌خوری وانیل

اگر از پودر کاکائو استفاده می‌کنید، آن را دو بار الک کنید تا سبک و یکدست شود. سپس آرد را هم به آن به صورت الک شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پودر یکدست باشد. شکر را هم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خشک آماده باشد. در این مرحله وانیل را هم اضافه کنید. حالا وقت اضافه کردن آب جوش است. آن را کم کم اضافه کنید و تند تند هم بزنید تا تمام مواد باهم مخلوط شوند. این گاناش خوشمزه را باید به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید. قبل از استفاده هم حتما آن را خوب هم‌بزنید و بعد از آن استفاده کنید.

طرز تهیه گاناش شکلاتی با پودر کاکائو

پودر کاکائو یکی از مهم‌ترین مواد اولیه‌ای ست که می‌توانید برای درست کردن گاناش شکلاتی از آن استفاده کنید. اگر با خامه قنادی یا خامه صبحانه هم آن را ترکیب کنید که حسابی یک گاناش عالی به شما می‌دهد. برای درست کردنش هم از روش زیر استفاده کنید.

یک بسته خامه صبحانه را داخل قابلمه بریزید و روی شعله ملایم بگذارید. به آن 3 قاشق پودر شکر، 2 قاشق پودر کاکائو، 1 قاشق چای خوری پودر قهوه یا نسکافه فوری و نصف قاشق چای خوری وانیل به آن اضافه کنید.

 

همه مواد را با هم روی حرارت هم بزنید و قبل از این که ترکیب به جوش بیاید آن را از روی گاز بردارید. گاناش شما آماده است. فقط باید آن را به مدت 1 ساعت داخل یخچال بگذارید تا خود را بگیرد و بتوانید از آن استفاده کنید.

 

طرز تهیه گاناش شکلاتی با خامه قنادی

برای گاناش شکلاتی با خامه قنادی به 300 گرم خامه قنادی، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو، 3 قاشق غذاخوری پودر قند، نصف قاشق چای خوری وانیل و 2 قاشق غذاخوری کره نیاز داریم.

پودر قند، پودر کاکائو و وانیل را با هم مخلوط کنید و حسابی هم ‌بزنید تا با هم ترکیب شوند. کره را هم آب کرده و به همراه این مواد آرام به خامه اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید. گاناش شما حالا آماده است.

طرز تهیه گاناش شکلاتی با خامه صبحانه

برای درست کردن گاناش شکلاتی با خامه صبحانه، به 2 قاشق غذاخوری سرپر شکلات صبحانه یا 300 گرم شکلات تخته‌ای نیاز داریم. یک بسته خامه صبحانه را گرم کنید و از روی حرارت بردارید. به آن دو قاشق کره و دو قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید و شکلات‌ها را هم اضافه کنید.

مواد را خوب هم‌بزنید. اگر خیلی غلیظ بود، چند قاشق شیر داغ یا آب داغ به آن اضافه کنید. حسابی آن را هم بزنید تا خامه شکل بگیرد. حالا گاناش شکلاتی شما با خامه صبحانه آماده است. می‌توانید آن را نیم ساعت داخل یخچال بگذارید و بعد استفاده کنید.

و در نهایت …

گاناش‌ شکلاتی، یکی از آن تاپینگ‌های خوشمزه‌ای ست که اگر بیس آن با شیر، یا خامه باکیفیت درست شود، یک بافت زیبا، نرم، لطیف و خوشمزه خواهد داشت. اگر دستورهایی که برایتان نوشته‌ام را قدم به قدم اجرا کنید و از لبنیات تازه و باکیفیت در آن استفاده کنید، قول می‌دهم اصلا نه تنها مزه گاناش فرق می‌کند بلکه ظاهر کیک را حرفه‌ای و بازاری می‌کند. امیدوارم از طرز تهیه‌ها لذت ببرید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.4 / 5. 17

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com