Skip to main content
1.5
(4)

تابستان و روزهای بلندش که از راه می‌‌رسند، لپ تاپم را زیر بغلم می‌زنم و سری به کافی شاپ محبوبم می‌زنم. دیگر همه آنجا من را می‌شناسند. می‌روم و همان گوشه دنج خودم را انتخاب می‌کنم و یکی از آن شیر طالبی‌های خوشمزه را سفارش می‌دهم و به ایده‌های بعدی که باید بنویسم فکر می‌کنم. کمی که نوشیدنی را نوشیدم متوجه مزه متفاوت آن شدم. از خوشمزه‌ بودنش هر چقدر هم که بگویم کم گفته‌ام. فورا یکی دیگر هم سفارش دادم. بعد از کارم که رفتم حساب کنم حسابی از مزه جدید تعریف کردم و از دستور تهیه‌اش پرسیدم. باورم نمی‌شود با چندتا خوراکی ساده، این نوشیدنی خوشمزه درست می‌شود. به خاطر همین تصمیم گرفتم همینجا طرز تهیه شیر طالبی خوشمزه کافی شاپی محبوبم را با شما هم به اشتراک بگذارم تا شما هم درست کنید و حسابی لذت ببرید. راستی چند طرز تهیه دیگر هم می‌گذارم که هر کدام بیشتر باب میل‌تان بود انتخاب کنید.

طرز تهیه شیر طالبی کافی شاپی خوشمزه

برای آماده کردن شیر طالبی کافی شاپی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید.

  •       نصف طالبی یخ‌زده
  •       1 لیوان شیر پر چرب
  •       نصف پاکت خامه صبحانه
  •       1.5 لیوان شکر، پودر قند یا 3 قاشق غذاخوری عسل
  •       50 گرم پودر نارگیل
  •       یک قاشق چای خوری وانیل
  •       100 گرم بستنی
  •       پودر ثعلب

برای درست کردن شیر طالبی که درست مثل کافی‌ شاپ‌ها شود: اول شیر و شکر را با ثعلب در یک ظرف بریزید و خوب هم بزنید. سپس پودر نارگیل و وانیل را هم به آن اضافه کنید.

حالا این مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید. به آن طالبی و خامه را هم اضافه کنید. مواد که با مخلوط‌کن یکدست شدند، بستنی را به آن اضافه کنید ولی زیاد هم نزنید که بستنی آب شود. به دلیل وجود ثعلب، نوشیدنی کشدار می‌شود و بستنی و خامه آن را حسابی خوشمزه‌تر می‌کند.

حالا می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه را به مدت 1 الی 2 ساعت نگهدارید. بیشتر از این تلخ خواهد شد و مزه خوب خود را کامل از دست می‌دهد. با این دستور عالی می‌توانید یک شیر طالبی کافی شاپی و حرفه‌ای درست کنید.

طرز تهیه شیرطالبی خوشمزه

طرز تهیه شیرطالبی خوشمزه

طرز تهیه شیر طالبی با بستنی

تا حرف از طرز تهیه شیر طالبی خوشمزه و کافی شاپی ست، بگویم که این ترکیب با بستنی را تا حالا امتحان کرده‌اید؟ اگر نه که یکبار آن را امتحان کنید. مزه متفاوتی دارد. سردی و خنکی بستنی و مزه شیر esl با کیفیت و طالبی‌های یخ‌زده انگار می‌توانند روزها شما را خنک کنند.

خب برای طرز تهیه شیر طالبی با بستنی، روش‌های زیادی وجود دارد. اما می‌توانید 1 لیوان بستنی وانیلی یا بستنی طالبی را با یک لیوان شیر و نصف لیوان شکر داخل مخلوط کن بریزید و طالبی‌های یخ‌زده را به آن اضافه کنید.

می‌توانید شیر و شکر و طالبی را باهم ترکیب کنید و در لیوان خود مقداری بستنی بریزید و سپس شیر طالبی را به آن اضافه کنید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید در هر دو روش‌، از خامه هم استفاده کنید که بافتی نرم و لطیف‌تر و بهتر به شما می‌دهد.

طرز تهیه شیر طالبی با موز

شیر و موز یا شیر و طالبی به تنهایی یک ترکیب برنده به حساب می‌آیند. حالا اگر شیر موز و طالبی را با هم مخلوط کنیم چه بدست می‌آید؟ حاصل کار یک نوشیدنی متفاوت و عالی است. طرز تهیه شیر طالبی با موز هم ساده است و هم می‌توانید با چند ماده دم دست آن را درست کنید.

برای درست کردن آن به 2 عدد موز یخ‌زده و چند تکه طالبی که باز هم یخ‌زده هستند، نیاز داریم. دو لیوان شیر پرچرب و باکیفیت هم آماده می‌کنیم و یک لیوان شکر هم آماده می‌گذاریم. درب مخلوط کن را باز می‌کنیم و همه مواد را با هم داخل آن می‌ریزیم. 3 دقیقه با مخلوط‌کن می‌زنیم تا خوب مواد یکدست شوند.

خب حالا شیر طالبی با موز شما آماده است و می‌توانید آن را با کمی بستنی ترکیب کنید و حسابی از خنکی و خشمزگی آن لذت ببرید.

طرز تهیه شیر طالبی با عسل

اگر فکر می‌کنید دل‌تان نمی‌خواهد از شکر استفاده کنید تا شیر طالبی درست کنید، می‌توانید طرز تهیه شیر طالبی با عسل را امتحان کنید. این نوشیدنی ساده و محبوب را فقط با عسل شیرین می‌کنید و دیگر خبری از شکر و برهم خوردن رژیم نخوردن شیرینی نخواهد بود.

خب برای درست کردن شیر طالبی با عسل، اول چند تکه طالبی را خرد کنید و مقداری عسل رویش بریزید. سپس آن را خوب له کنید. می‌توانید در مخلوط کن بریزید. حالا شیر سرد را هم اضافه کنید و در نهایت شیر طالبی خوشمزه خود را که با عسل شیرین شده نوش‌جان کنید.

راستی اگر قرار نیست رژیمی در کار باشد و فقط لذت نوشیدن این خوشمزه تابستانی باشد، پس دست به کار شوید و دو سه قاشق بستنی و خامه هم به این ترکیب بهشتی اضافه کنید تا یک نوشیدنی معرکه داشته باشید.

طرز تهیه شیر ملون

طرز تهیه شیر ملون هم ساده است و هم حسابی نوشیدنی ست که می‌توانید برای مهمان‌های‌تان سرو کنید. خب قبل از هرچیز ملون‌ها را پوست بگیرید و داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

شیر و پودر نارگیل را با هم مخلوط کنید و اگر دوست داشتید کمی هم بستنی یا خامه به آن اضافه کنید. شکر هم به مقدار دلخواه به آن بیفزایید. ملون‌های یخ زده را تکه تکه کنید و همه این ترکیبات را داخل مخلوط‌کن بریزید و خوب مخلوط کنید. با این دستور ساده یک شیر ملون خوشمزه دارید و یک گزینه جذاب برای پذیرایی از مهمان‌ها در اختیارتان است.

علت تلخ شدن شیر طالبی

خب راستش را بخواهید شیر طالبی یکی از آن نوشیدنی‌هایی نیست که بتوانید روزها آن را داخل یخچال نگهداری کنید. بیشتر از دو ساعت که آن را نگهدارید، تلخ می‌شود. علت آن هم وجود ترکیبات شیمیایی موجود در طالبی و شیر است که با هم کنار نمی‌آیند.

داخل طالبی ماده‌ای به نام پروتئولیتیک وجود دارد که نوعی آنزیم است. این آنزیم فورا با مواد داخل شیر به خصوص پروتئین‌ها واکنش نشان می‌دهد و باعث تلخ شدن آن می‌شود. پس اگر نمی‌خواهید یک شیر طالبی تلخ داشته باشید فورا آن را بنوشید.

خواص شیر طالبی

خود شیر و خواص آن دیگر معرف حضور همه است. از وجود انواع پتاسیم، کلسیم و پروتئین گرفته تا ویتامین‌های مفیدی مانند ویتامین‌ D، اصلا شیر آنقدر خاصیت دارد که متخصصان تغذیه آن را به عنوان یک غذای کامل نگاه می‌کنند.

در کنار همه این موارد، طالبی هم از نظر خاصیت دست کمی از شیر ندارد. آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم و فسفر موجود در طالبی و آبدار بودنش، آن را یک میوه مفید برای مقابله با گرما و افزایش فشار خون کرده است.

در ستایش شیر طالبی همین بس که انگار تمام خواص شیر و تمام خواص طالبی را گرفته‌اند و خوب ترکیب کرده‌اند و داخل لیوان به شما داده‌اند. همین دیگر نشان می‌دهد که این نوشیدنی سرشار از مواد مفید و خواص هر دو ترکیبی ست که در آن وجود دارد.

سخن آخر

شیر یکی از آن لبنیات خوشمزه‌ای ست که قسم می‌خورم با هر میوه‌ای خوشمزه می‌شود. با موز، با سیب، با انبه، با کیوی، با طالبی و …. تابستان جان می‌دهد برای درست کردن شیر طالبی خوشمزه خانگی که خودتان درست کرده‌اید. به همین دلیل اگر شیر و طالبی در خانه دارید، برای‌تان طرز تهیه شیر طالبی خوشمزه کافی شاپی گذاشتم امیدوارم از آن استفاده کنید و حسابی لذت ببرید.

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

1.5 / 5. 4

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com