Skip to main content
0
4.5
(11)

پنیر سوخاری به عنوان یک میان وعده یا پیش غذا محبوبیت زیادی دارد و بیشتر مردم دنیا با نام این غذا آشنا هستند. سوخاری کردن، بافت مواد غذایی را ترد می‌کند و به همین دلیل بسیاری به آن علاقه زیادی دارند. از سوی دیگر غذاهای سوخاری خیلی سریع حاضر می‌شوند. پنیر سوخاری در فست فودی‌ها هم تهیه می‌شود، اما وقتی خودتان طرز تهیه این غذا را بلد باشید چرا آن را بخرید؟ قیمت پنیر سوخاری هم بالاست و بنابراین یک روش ایده‌آل تهیه مواد غذایی و بعد دست به کار شدن برای پخت آنست. با ما همراه باشید تا شما را با 2 روش طرز تهیه پنیر سوخاری کشدار و خوشمزه آشنا کنیم.

 

روش اول طرز تهیه پنیر سوخاری

برای درست کردن این روش به مواد زیر نیاز دارید:
مواد لازممقدار
پنیر موزارلا220 گرم
پنیر پارمزانیک چهارم لیوان
تخم مرغ2 عدد
پودر سوخارییک لیوان
آرد گندم2 قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی

 

 برای درست کردن این روش طرز تهیه پنیر سوخاری خوشمزه و کشدار به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: خرد کردن پنیرها

برای درست کردن این پیش غذا ابتدا مواد را تهیه کرده و بعد پنیرها را به شکل مربع یا مستطیل خرد کنید. البته باید تکه‌های پنیر درشت باشد که به راحتی در مواد بغلتند.

 مرحله دوم: آماده کردن سس

تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و حسابی هم بزنید تا زرد و سفیده کامل با هم ترکیب شود و کف کند. سپس یک قاشق آرد سفید را هم در ظرف دیگری الک کنید. آرد سوخاری را هم در بشقاب دیگری بریزید.

مرحله سوم: غلت دادن پنیر در آرد

برای طرز تهیه پنیر سوخاری باید تکه‌های پنیر موزارلا را در آرد سفید غلت دهید. در مرحله بعد در آرد سوخاری و بعد در مایع تخم‌مرغ بزنید. یک مرحله بعد مجددا غلتاندن تکه‌های پنیر در آرد سوخاری است.

برای اینکه پنیرها به طور کامل در مایع تخم مرغ غلتانده شود، بهتر است با انبر آن‌ها را بگیرید. تمامی قسمت‌های پنیر موزارلا باید در آرد سفید، آرد سوخاری و مایع تخم‌مرغ قرار بگیرید و یک لایه روی آن ایجاد شود.

 اگر در بار اول احساس کردید ضخامت پنیر زیاد نشده، بهتر است به نوبت (آرد سفید، مایع تخم مرغ و آرد سوخاری) پنیر را چندین مرتبه به مواد آغشته کنید تا به ضخامت دلخواه برسد.

 مرحله چهارم:  سرخ کردن پنیر سوخاری

حالا نوبت به سرخ کردن می‌رسد. اگر می‌خواهید پنیر سوخاری شما روغن زیادی به خودش جذب نکند و لذیذتر شود، از روغن سرخ‌کردنی استفاده کنید. مقداری روغن داخل ماهیتابه روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس پنیر را داخل آن بیندازید. میزان روغن باید به حدی باشد که پنیر در آن شناور شود و به کف ماهیتابه نچسبد.

 مرحله پنجم: برداشتن پنیر سرخ‌شده

برای طرز تهیه پنیر سوخاری کم روغن، به محض اینکه یک طرف سرخ شد، برگردانید تا سمت دیگر آن هم سوخاری و طلایی شود. هر پنیر باید 2 تا 3 دقیقه در روغن با حرارت ملایم بماند تا سرخ شود. سپس چند دستمال کاغذی داخل بشقاب قرار دهید و بعد از سرخ شدن، پنیر سوخاری را داخل آن قرار دهید تا روغن اضافه با دستمال‌ها جذب شود.

شما می‌توانید این پیش غذا یا میان وعده را با سس دلخواه خود میل کنید. اغلب مردم دنیا پنیر سوخاری را با سس تند میل می‌کنند.

 روش دوم طرز تهیه پنیر سوخاری با پنیر خامه‌ای

برای درست کردن این غذا به روش دوم به مواد زیر نیاز دارید:

  •       پنیر موزارلا: 120 گرم
  •       پنیر خامه ای یا پنیر صبحانه: 120 گرم
  •       تخم مرغ: 2 عدد
  •       پودر سوخاری: یک لیوان
  •       آرد گندم الک شده: 3 قاشق غذاخوری
  •       سبزی معطر (گشنیز و جعفری) خرد شده: به مقدار کافی
  •       پودر آویشن: نصف قاشق چایخوری
  •       پودر سیر: به مقدار کافی
  •       ادویه دلخواه: به مقدار کافی
  •       روغن سرخ کردنی: به مقدار کافی

روش دوم طرز تهیه پنیر سوخاری با پنیر صبحانه یا پنیر خامه ای ست. برای درست کردن این پیش غذا به مواد زیر نیاز دارید:

مرحله اول: آماده کردن پنیر موزارلا و پنیر صبحانه

در ابتدا باید پنیر خامه ای و پنیر موزارلا را در فضای آشپزخانه قرار دهید تا به دمای محیط برسد. سپس پنیر خامه‌ای را داخل یک ظرف بریزید. پنیر موزارلا را نیز رنده کرده و به آن اضافه کنید. سبزی‌های معطر خرد شده یا پودر خشک شده سبزی معطر را به همراه پودر آویشن داخل این ترکیب بریزید. با دست مواد را خوب ترکیب کنید تا به شکل خمیر یکدست درآید.

مرحله دوم: رول کردن خمیر

از خمیر به اندازه یک لیموی درشت بردارید و به صورت رولی درآورید. در کف یک سینی سلفون قرار دهید و بعد رول‌های خمیر را روی آن بگذارید. به مدت نیم ساعت رول‌ها را در فریزر قرار دهید تا سفت شود.

مرحله سوم: آماده کردن مواد سوخاری

برای طرز تهیه پنیر سوخاری با پنیر صبحانه باید در یک ظرف تخم‌مرغ را بشکنید و مقداری نمک، پودر پاپریکا، ادویه دلخواه و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید. این مواد را حسابی هم بزنید تا زرده و سفیده با هم ترکیب شود و مایع کف کند.

در ظرف دیگری آرد سفید الک شده را بریزید. در ظرف سوم هم پودر سیر را با پودر سوخاری ترکیب کنید.

مرحله چهارم: آغشته کردن رول پنیری با مواد

رول‌های پنیری را از فریزر بیرون بیاورید و ابتدا داخل مایع تخم مرغ بزنید. سپس آن‌ها در ظرف آرد سفید غلت دهید و در مرحله بعدی به پودر سوخاری آغشته کنید. این مرحله را یک بار دیگر تکرار کنید.

در یک ماهیتابه روغن سرخ کردنی بریزید و اجازه دهید داغ شود. سپس رول‌های خمیری را داخل روغن زیاد سرخ کنید. در یک ظرف دستمال کاغذی قرار دهید و هر رول را بعد از سرخ شدن، داخل آن بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته شود.

این پنیر سوخاری را هم می‌توانید با هر نوع سس دلخواه خود میل کنید.

فوت و فن طرز تهیه پنیر سوخاری

  •       پنیر سوخاری را باید به صورت داغ میل کنید تا حالت کشدار بودن خود را حفظ کند.
  •       اگر پنیر موزارلا را در فریزر نگهداری می‌کنید، قبل از طرز تهیه این پیش غذا حتما آن را از فریزر خارج کنید تا نرم شود.
  •       روغن باید حسابی داغ باشد و سپس رول‌های خمیر پنیر پیتزا یا تکه‌های آغشته به مواد را داخل آن بیندازید.
  •       برای تهیه این غذا حتما از روغن سرخ کردنی استفاده کنید.
  •       با استفاده از فلفل سیاه و پودر آویشن می‌توانید طعم غذای خود را بهتر کنید.
  •       به جای پودر سوخاری می‌توانید از پودر نان هم استفاده کنید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

4.5 / 5. 11

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com