Skip to main content
2.8
(8)

بعضی از غذاها آنقدر خوشمزه و خوش طعم هستند که حتی با آوردن نام‌شان هم دل همه ضعف می‌رود. لازانیا یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار و خوشمزه است که حتی با بردن اسمش گل از گل بچه‌ها می‌شکفد. البته فقط بچه‌ها نیستند که عاشق این غذای متفاوتند، بلکه بزرگ‌ترها هم حتی با یک بار خوردن لازانیا طعم آن را به خاطر خواهند سپرد. اما چطور یک لازانیای خوش مزه و رستورانی داشته باشیم؟ چه فوت و فن‌هایی در دستور طبخ این غذا وجود دارد که رعایت نمی‌کنیم؟ در این مطلب با ما همراه شوید تا چندین دستور طبخ لازانیا را آموزش دهیم.

طرز تهیه لازانیاطرز تهیه لازانیا به شیوه رستورانی

اگر با هر بار درست کردن لازانیا در خانه، از طعم آن راضی نیستید و فکر می‌کنید لازانیاهای رستورانی طعم بهتری دارند، کافیست طبق دستور زیر پیش بروید:

  1.     قبل از هر چیز باید سس مخصوص لازانیا که با نام سس بشامل مشهور است را طبخ کنید. این سس علاوه بر لازانیا برای ماکارونی، استیک و پاستا هم طبخ می‌شود. برای این منظور مقدار دو قاشق غذاخوری آرد را الک کرده و کمی تفت دهید. آرد نباید در این مرحله بسوزد. بنابراین هنگامی که کمی رنگ آن عوض شد می‌توانید وارد مرحله بعد شوید.
  2.     کره را ذوب کرده و آرد را به آن اضافه کنید. مواد را خوب ترکیب کنید تا کره و آرد به خورد یکدیگر بروند.
  3.     یک لیوان شیرesl را به آرد و کره اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا مواد گلوله گلوله نشوند. سپس سس را کنار بگذارید. در این مرحله سس بشامل شما باید نه خیلی رقیق و نه خیلی غلیظ باشد. توجه داشته باشید که شیر نباید خیلی سرد باشد. بنابراین اگر شیر در یخچال بوده آن را کمی در دمای اتاق نگهدارید.
  4.     برای استفاده از فر قبل از طبخ بقیه مواد، آن را روی دمای 180 درجه سانتی گراد گذاشته و روشن کنید.
  5.     در ادامه دستور طرز تهیه لازانیا ساده، باید مواد میانی را ترکیب کنیم. مواد میانی لازانیا معمولا ثابت است اما گاهی برای گیاهخواران، می‌توان به جای گوشت از قارچ استفاده کرد. برای این منظور قارچ، فلفل دلمه‌ای و پیاز‌ها را نگینی خرد کنید.
  6.     پیاز را در روغن سرخ کرده و به آن سیر اضافه کنید. سپس گوشت چرخ کرده را هم روی آن بریزید. گوشت چرخ کرده باید خوب پخته شده و تغییر رنگ دهد.
  7.     قارچ‌ها و فلفل دلمه ای‌هایی که خرد کردید را هم به مواد اضافه نموده و اجازه دهید سرخ شوند. بعد از سرخ شدن به آن کمی رب گوجه فرنگی و ادویه‌هایی چون آویشن اضافه کنید. مواد را مجدد تفت دهید تا رب گوجه هم کمی سرخ شود.
  8.     یک لیوان آب به مواد اضافه کرده و اجازه دهید خوب پخته شوند.
  9.     ورقه‌های لازانیا را با توجه به دستور پخت آن آماده و طبخ کنید. زیرا هر نوع لازانیا نیاز به مدت زمان خاصی برای پخته شدن دارد. حتی گاهی برخی از محصولات نیاز به حرارت نداشته و تنها با قرار دادن در آبجوش آماده می‌شوند. توجه داشته باشید که لازانیا به زمان زیادی برای پخته شدن احتیاجی ندارد. بنابراین هنگامی که احساس کردید مغز پخت شده و از حالت سفتی بیرون آمده می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید.

10.بعد از آماده شدن ورقه‌ها یک ظرف پیرکس برداشته و با روغن کف و بدنه آن را کمی چرب کنید.

11.سس بشامل را در ته ظرف ریخته و یک ورقه لازانیا را در کف ظرف بچینید. کمی سس بشامل روی ورقه‌های لازانیا ریخته و سپس مواد میانی را روی ورقه‌های لازانیا پخش می‌کنیم. در نهایت هم روی مواد پنیر پیتزا ریخته و مجددا ورقه‌های لازانیا را می‌چینیم.

12.این کار را تا تمام شدن مواد و ورقه‌های لازانیا ادامه دهید.

13.توجه داشته باشید که اگر میزان مواد میانی در بین هر ورقه لازانیا زیاد باشد، هنگام برش، کار شما سخت خواهد شد.

14.هنگامی که آخرین ورقه‌های لازانیا را چیدید، روی آن سس بشامل و پنیر پیتزا بریزید.

15.در نهایت هم لازانیا را 20 دقیقه داخل فر بگذارید تا پخته شود.

پخت لازانیا آشپزی طرز تهیه لازانیا | آموزش فوت و فن های حرفه ای لازانیا رستورانی

طرز تهیه لازانیا

طرز تهیه لازانیا مرغ

دستور پخت لازانیا با مرغ با آنچه در بالا گفتیم تقریبا یکسان است. صرفا باید به جای گوشت چرخ کرده گوسفند از مرغ استفاده نمایید. بدین منظور مرغ‌ها را مکعبی خرد کرده و با پیاز تفت دهید. سایر مراحل را می‌توانید به شکل یکسان با لازانیا گوشت پیش روید.

طرز تهیه لازانیا در قابلمه

اگر در خانه فر ندارید اما نمی‌توانید از طعم بی‌نظیر لازانیا بگذرید، نگران نباشید. زیرا در این بخش طرز تهیه لازانیا بدون فر را نیز آموزش خواهیم داد.

  •       تمامی مراحل طبخ لازانیا بدون فر با آنچه که در قسمت بالا گفتیم یکسان است. تنها باید به جای ظرف پیرکس از یک تابه مستطیل شکل استفاده کنید. توجه داشته باشید که تابه نباید از جنس نامرغوبی باشد که لازانیا به آن بچسبد.
  •       نکته مهم این است که هنگام قرار دادن تابه روی اجاق گاز، اگر احساس کردید حتی شعله کم گاز ممکن است لازانیا را بسوزاند، زیر تابه شعله پخش کن قرار دهید.
  •       درب قابلمه یا تابه را به خوبی محکم کنید تا با تبخیر آب لازانیا شما خشک نشود.

 

طرز تهیه لازانیا در توستر

اگر می‌خواهید لازانیا را در توستر بپزید، باید توستر را از قبل روی دمای 180 درجه سانتیگراد بگذارید. بهتر است المنت‌های بالا و پایین به شکل همزمان روشن باشند. برای جلوگیری از خشک شدن لازانیا، می‌توانید در توستر یک ظرف آب تمیز قرار دهید.

طرز تهیه لازانیا رولی

اگر دوست دارید می‌توانید ورقه‌های لازانیا را به شکل رولی پیچیده و لابه لای آن را از مواد مورد نظر پر کنید. برای این منظور بعد از پخت ورقه‌های لازانیا، باید آن‌ها را پهن کرده و روی آن سس بشامل، پنیر پیتزا و مواد میانی بریزید. سپس ورقه‌ها را به آرامی رول کرده و در یک ظرف پیرکس قرار دهید. سایر مراحل پخت با آنچه بیان کردیم یکسان است.

فوت و فن‌های مهم

  •       اگر می‌خواهید قسمت رویی لازانیا کمی حالت برشته داشته باشد، باید المنت‌های بالایی فر را روشن کنید تا لازانیا گریل شود.
  •       در برخی دستور پخت‌ها توصیه می‌شود از رب گوجه فرنگی استفاده نکرده و یا مقدار بسیار کمی از آن را روی گوشت بریزید. در هر صورت اگر از رب گوجه فرنگی استفاده نکردید برای رنگ گرفتن غذا می‌توانید از کمی زردچوبه استفاده کنید.
  •       فراموش نکنید که اولین لایه در کف ظرف شما باید حتما سس سفید باشد. این کار کمک می‌کند تا لازانیا به کف ظرف نچسبیده و سرو آن آسان‌تر شود.
  •       به هیچ عنوان در استفاده از سس بشامل صرفه‌جویی نکنید. سس بشامل می‌تواند طعم فوق‌العاده‌ای به لازانیای شما بدهد.

و در نهایت …

اگر عاشق ماکارونی و پاستا و یا حتی استیک‌های گوناگون هستید، حتما طعم لازانیا برای شما فوق‌العاده خواهد بود. غذایی کم درد سر اما بسیار خوشمزه که می‌توانید آن را به عنوان یک وعده غذایی کامل یا حتی پیش غذا برای مهمانان بپزید. در این مطلب طرز تهیه لازانیا ایرانی را آموزش داده و تمامی نکات مهم برای داشتن یک لازانیای خوشمزه را آوردیم.

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.8 / 5. 8

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com