Skip to main content
5
(1)

چند وقت قبل در حال تدارک برای یک مهمانی دوستانه بودم اما دلم میخواست تنوعی خاص در میز پذیرایی ایجاد کنم. با این وجود حوصله دردسر و صرف وقت زیاد را هم نداشتم. ناگهان به فکر درست کردن پنکیک برای مهمانی افتادم. با خودم فکر کردم که پنکیک هم دستور پخت ساده‌‌ای دارد و هم به راحتی می‌توان چندین نوع پنکیک با طعم‌های مختلف را درست کرد. در ادامه دستور طبخ پنکیک‌های مختلف با طعم‌های متفاوت را قرار می‌دهم تا اگر شما هم هوس یک دسر خاص به سرتان زد، در کوتاه‌ترین زمان بتوانید آن را طبخ کنید.

تهیه مینی پنکیک آشپزی طرز تهیه مینی پنکیکطرز تهیه پنکیک پفکی

  1. در مرحله اول باید 1 عدد تخم مرغ برداشته و آن را در یک کاسه بشکنید. تخم مرغ را با همزن و دور تند تا جایی هم بزنید که بافت آن کاملا ترکیب شود. در گام بعدی 3 قاشق غذاخوری شکر به آن افزوده و کمی هم وانیل اضافه کنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که شکر‌ها حل شده و مخلوط یکدستی حاصل شود.
  2. توجه داشته باشید که وانیل باید به اندازه نوک قاشق چایخوری به مواد اضافه شود. در صورتی که مقدار خیلی زیادی وانیل اضافه کنید، طعم نهایی پنکیک کمی تلخ خواهد شد. بنابراین بهتر است مقدار وانیل مصرفی را با توجه به مواد اولیه خود انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد نوبت به افزودن روغن مایع می‌رسد. 3 قاشق غذاخوری روغن مایع داخل مواد ریخته و مجددا هم بزنید.
  4. در ظرف دیگری کمی نمک به همراه 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر افزوده و 1 پیمانه آرد سفید الک شده را نیز به آن اضافه کنید. بهتر است مواد را دو بار الک کنید تا به طور کامل نرم شوند.
  5. مخلوط آرد را به آرامی به ظرف حاوی تخم مرغ اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا در نهایت یک خمیر کاملا یکدست داشته باشید.
  6. 1 پیمانه سرخالی شیر را هم به آرامی به مواد اضافه کنید تا مایه پنکیک شما آماده شود. در نهایت باید مایه پنکیک شما یکدست شده و همه مواد به خورد هم بروند.
  7. در طرز تهیه مینی پنکیک بدون شیر، آورده شده که می‌توانید به جای شیر از آب استفاده کنید. البته افزودن شیرesl می‌تواند بافت نهایی پنکیک شما را بسیار نرم کند.
  8. بعد از آماده شدن مواد کیک، تابه کوچکی برداشته و آن را روی حرارت ملایمی بگذارید.
  9. کمی روغن در کف تابه بریزید (در حدی که فقط تابه چرب شود) و با ملاقه کوچکی، کمی از خمیر پنکیک برداشته و داخل تابه بریزید. توجه داشته باشید که مایه پنکیک باید به اندازه‌‌ای رقیق باشد که بدون پخش کردن توسط ملاقه، در کف ظرف پهن شود.
  10. هنگامی که یک طرف پنکیک کمی سرخ شد و شروع به حباب زدن کرد، آن را به سمت دیگر برگردانید. تمامی پنکیک‌ها را می‌بایست به همین ترتیب سرخ کنید.
دستور پخت مینی پنکیک

دستور پخت مینی پنکیک

پنکیک را با چه بخوریم؟

اگر می‌خواهید طعم پنکیک خوشمزه‌تر باشد، می‌توانید از مواد مختلفی در کنار آن استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از انواع مربا، عسل، کره، شیره خرما، نوتلا و یا میوه‌های فصلی تازه مانند آناناس، موز، توت فرنگی و… نیز استفاده نمایید.

فوت و فن پف‌دار شدن پنکیک

اگر دوست دارید پنکیک پفکی و با بافت اسفنجی داشته باشید، باید نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر را هم به مواد خود اضافه کنید. البته توصیه می‌شود بعد از افزودن بکینگ پودر، مواد را خیلی هم نزنید تا در نهایت بافت پفکی ایجاد شود.

آموزش طبخ مینی پنکیک موز

در میان انواع پنکیک، پنکیک موزی طرفداران بسیاری دارد. این پنکیک بسیار خوشمزه بوده و می‌توانید با یک دستور طبخ ساده آن را درست کنید. برای این منظور کافیست موزها را له کرده و به تخم مرغ‌ها در همان مرحله اول اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. سایر مراحل را هم مطابق آنچه بیان کردیم، انجام دهید. بدین ترتیب یک پنکیک موز خوشمزه خواهید داشت.

آموزش پنکیک مغزدار

پنکیک‌های مغزدار یکی از انواع پنکیک هستند که در بخش میانی آن‌ها، مواد مختلفی قرار می‌گیرد. برای مثال شما می‌توانید پنکیک مغزدار با طعم شکلات طبخ کرده و نوش جان کنید. برای این منظور باید مایه پنکیک را مطابق آنچه ذکر کردیم، آماده کنید. در گام آخر هنگامی که می‌خواهید پنکیک‌ها را سرخ کنید، مقدار کمی از پنکیک را داخل تابه ریخته و بلافاصله به وسط آن نوتلا یا شکلات صبحانه بریزید. مجددا روی شکلات صبحانه را با مقدار کمی از پنکیک بپوشانید. بدین ترتیب بعد از طبخ، پنکیک مغزدار خواهید داشت.

آموزش پنکیک شکلاتی

اگر خیلی طرفدار پنکیک مغزدار نیستید ولی طعم شکلات را دوست دارید، می‌توانید پنکیک شکلاتی طبخ کنید. برای پخت پنکیک شکلاتی می‌بایست در داخل مواد اولیه از شکلات تخته‌‌ای و یا مقداری پودر کاکائو استفاده کنید. در نهایت پنکیک خوشمزه شکلاتی شما آماده سرو است. در این روش در مغز پنکیک شکلات وجود نداشته و تنها در مواد اولیه آن کمی شکلات استفاده می‌شود.

پنکیک بدون تخم مرغ و شیر

همانطور که گفتیم پنکیک را می‌توانید بدون شیر هم طبخ کنید. اما اگر تخم مرغ هم در دسترس ندارید، می‌توانید پنکیک را حتی بدون تخم مرغ هم بپزید. در ادامه دو روش برای طبخ پنکیک بدون تخم مرغ قرار خواهیم داد.

روش اول

  1.     یک و یک چهارم پیمانه آرد را با یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری بیکینگ پودر و کمی نمک در یک کاسه ریخته و مخلوط کنید.
  2.     یک فنجان شیر کم چرب به همراه دو قاشق غذاخوری آب و دو قاشق غذاخوری روغن را به مخلوط قبلی اضافه کرده و خوب هم بزنید.
  3.     مطابق آنچه توضیح دادیم، یک ماهیتابه نچسب انتخاب کرده و پنکیک‌ها را سرخ کنید.
  4.     هنگامی که پنکیک‌ها شروع به حباب زدن کردند و یا لبه‌های پنکیک کمی خشک شد، نوبت برگرداندن پنکیک رسیده است.

روش دوم

  1.     در این روش باید نصف قاشق چایخوری نمک را به همراه یک پیمانه آرد سفید و 2 قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری بیکینگ پودر مخلوط کرده و هم بزنید.
  2.     در مرحله بعد یک پیمانه شیر سویا و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به همراه نصف قاشق چایخوری وانیل مایع به مواد قبلی اضافه کنید.
  3.     غلظت خمیر باید تقریبا شبیه به ماست هم زده شود.
  4.     مقدار کمی از پنکیک را داخل تابه ریخته و اجازه دهید سرخ شود.

 

کلام آخر

پنکیک یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین میان وعده‌هایی ست که می‌توانید آن را به سادگی طبخ کنید. پنکیک را می‌توانید به عنوان صبحانه، عصرانه و یا حتی دسری خوشمزه در کنار غذای اصلی خود روی میز داشته باشید. در این مطلب با آموزش پنکیک مینی با طعم‌های مختلف در کنار شما بودیم. پنکیک مغزدار، پنکیک موزی، پنکیک بدون شیر و حتی پنکیک بدون تخم مرغ از جمله پنکیک‌هایی بود که دستور طبخ آن را قرار دادیم. بنابراین با هر مواد اولیه و هر ذائقه و سلیقه‌‌ای که دارید، می‌توانید طعم بی‌نظیری از پنکیک را تجربه کنید.

 

 

 

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

5 / 5. 1

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com