Skip to main content
1
(1)

به دنبال یک میان‌ وعده متفاوت هستید؟ یا هوس یک شام خوشمزه اما سبک را کرده‌اید؟ و یا حتی برای رنگین‌تر شدن میز مجللی که چیده‌اید به دنبال یک غذای همه پسند هستید؟ سالاد ماکارونی دقیقا چیزیست که به دنبال آن می‌گردید. سالاد ماکارونی غذایی خوشمزه، همه پسند و سبک است. محال است که سالاد ماکارونی را سر سفره‌ای بگذارید و کسی به آن بی‌توجه باشد. اگر دوست دارید دستور طبخ این غذای خوشمزه ایتالیایی را یاد بگیرید با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. در ادامه انواع سالاد ماکارونی با نکات مهمی که در حین درست کردن آن باید رعایت کنید را ذکر خواهیم کرد.

طرز تهیه سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

قبل از هر چیز باید زحمت خرید یک ماکارونی شکل‌دار را بکشید. اینکه شکل ماکارونی چطور باشد زیاد تفاوتی ندارد اما هنگام خرید توجه کنید که بسته ماکارونی برای چند نفر مناسب است؟ در ادامه با دستور طبخ این غذا گام به گام پیش بروید.

  1.     یک قابلمه بزرگ را پر از آب کرده و روی اجاق بگذارید. بعد از آن که آب به جوش آمد، باید کمی روغن مایع به آن اضافه نمایید. علاوه بر روغن باید به آب در حال جوش حدود یک قاشق غذاخوری نمک نیز اضافه نمایید.
  2.     حال نوبت ماکارونی‌ها می‌رسد، آن‌ها را در داخل آب جوش ریخته و صبر کنید تا پخته شوند.
  3.     حدود 200 گرم خیارشور، فلفل دلمه و هویج را برداشته و خیلی ریز خرد کنید. البته اگر از رنده متوسط برای خرد کردن هویج‌ها استفاده کنید، نتیجه بهتر خواهد بود.
  4.     برای درست کردن سالاد ماکارونی با کالباس باید در این مرحله کالباس‌ها را هم به شکل خیلی ریز خرد کنید.
  5.     در ظرفی جداگانه کمی سس مایونز ریخته و به آن ادویه، روغن زیتون و کمی آب لیمو اضافه کنید. مخلوط را با همزن خوب هم بزنید تا یک دست و رقیق شود.
  6.     ماکارونی‌ها را بعد از پخته شدن از روی اجاق برداشته و آبکشی کنید. سپس آن‌ها را در یک ظرف سرو بریزید.
  7.     خیارشور، کالباس، هویج‌های رنده شده، فلفل دلمه‌ای، ذرت و نخود فرنگی را به ماکارونی اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا مخلوط شوند. در این مرحله باید سسی که آماده کردید را هم به مواد اضافه نمایید.
  8.     سالاد ماکارونی را حدودا 2 ساعت در یخچال بگذارید و سپس آن را نوش جان کنید.

پخت سالاد ماکارونی1 آشپزی طرز تهیه سالاد ماکارانی 

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

اگر اهل خوردن سوسیس و کالباس نیستید، می‌توانید به جای آن‌ها از مرغ استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید مطابق دستور زیر پیش بروید.

  1.     گوشت مرغ را شسته و با ادویه، آب و کمی پیاز در یک قابلمه بریزید. اجازه دهید آب جوش آید و سپس حرارت را کم کنید تا مرغ کاملا پخته شود.
  2.     به احتمال خیلی زیاد بعد از جوش آمدن آب، روی قابلمه کف‌های سفید رنگ زیادی می‌بینید. در این مرحله باید با کمک قاشق تمامی کف‌ها را جمع کنید. توجه داشته باشید که اگر کف‌ها را دور نریزید در انتها مرغ خوش طعمی نخواهید داشت.
  3.     مرغ‌ها را ریش ریش کرده و یا به شکل نگینی خرد کنید.
  4.     مابقی دستور پخت دقیقا مانند آنچه قبلا ذکر کردیم است. با این تفاوت که دیگر نیازی به کالباس نداشته و می‌توانید به جای آن مرغ بریزید.

 

پخت سالاد ماکارونی آشپزی طرز تهیه سالاد ماکارانیطرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی

گاهی افراد طعم سیب‌زمینی را در کنار مواد سالاد ماکارونی ترجیح می‌دهند. برای این منظور می‌توانید از سیب‌زمینی پخته شده به همراه ذرت، نخود فرنگی، خیارشور و سفیده تخم مرغ استفاده کنید. اگر به دنبال طرز تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون هستید، می‌توانید به ترکیبی که ذکر کردیم ژامبون نیز اضافه نمایید.

سالاد ماکارونی رژیمی

کابوسی به نام اضافه وزن همواره دست و پای افراد را در انتخاب غذا می‌بندد. اما نگران نباشید سالاد ماکارونی رژیمی انتخاب خوبی برای کسانی ست که از اضافه وزن فراری هستند. این سالاد ماکارونی برای گیاه خواران هم بسیار مناسب است زیرا صرفا با سبزیجات طبخ می‌شود.

  1.     هویج، نخود فرنگی، تخم مرغ و ذرت را آب‌پز کنید.
  2.     پیاز، فلفل دلمه‌ای، خیارشور و موادی را که آب‌پز کرده اید را به شکل نگینی خرد کنید.
  3.     کرفس و جعفری را هم خرد کرده و به مواد قبلی اضافه کنید.
  4.     ماکارونی‌های پخته شده را به مواد اضافه کرده و روی آن را سس مایونز رژیمی بریزید.

سالاد ماکارونی آشپزی طرز تهیه سالاد ماکارانی

نکات مهمی که باید بدانید

هر چند طبخ سالاد ماکارونی کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد اما اگر نکات ریزی را رعایت نکنید ممکن است نتیجه کار را دوست نداشته باشید. بنابراین اگر برای مهمان خاصی تدارک دیده‌اید، حتما نکاتی که در ادامه می‌آوریم را رعایت کنید.

  •       برای سس سالاد ماکارونی می‌توانید از ماست و ادویه‌های خوش طعمی مانند پودر زیره، آویشن و پودر سیر هم استفاده کنید.
  •       سالاد ماکارونی هر چه بیشتر در هوای سرد یخچال بماند خوش مزه‌تر شده و مواد بهتر باهم ترکیب می‌شوند. بنابراین سعی کنید چند ساعت قبل از سرو آن را آماده کرده و داخل یخچال بگذارید.
  •       طرز تهیه سالاد ماکارونی با کاهو دقیقا مانند آن چیزی ست که در این مطلب آوردیم. تنها کافیست کمی کاهو را ریز کرده و به سالاد اضافه کنید.
  •       اگر به دنبال طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی هستید، می‌توانید از دستور طبخ سالاد ماکارونی با مرغ استفاده کنید.
  •       سعی کنید هنگام مخلوط کردن مواد آن‌ها را خیلی هم نزنید. زیرا ممکن است مواد له شوند.
  •       مهم‌ترین مشکلی که افراد در حین درست کردن سالاد ماکارونی دارند، طبخ ماکارونی ست. اگر ماکارونی را بیش از اندازه بجوشانید، خمیری شکل شده و ظاهر خوبی نخواهد داشت. معمولا مدت زمان 7 دقیقه برای پخت ماکارونی کافیست.
  •       اگر می‌خواهید سالاد ماکارونی رنگی رنگی داشته باشید، از فلفل دلمه‌ای‌های رنگارنگ استفاده کنید.
  •       در تهیه سالاد ماکارونی می‌توانید از زیتون هم استفاده نمایید.
  •       برای تزئین و زیباتر شدن سالاد ماکارونی می‌توانید از گوجه گیلاسی و شوید یا جعفری استفاده کنید.
  •       گاهی افراد برای رنگ گرفتن سالاد ماکارونی از کمی زردچوبه هم در مواد اولیه استفاده می‌کنند.
  •       استفاده از بروکلی، گردو، پیازچه و ریحان هم در تهیه سالاد ماکارونی می‌تواند آن را خوش طعم کند.
  •       اگر به دنبال تهیه سس رژیمی برای سالاد ماکارونی هستید، بهتر است از سس مایونز کم چرب به همراه ماست کم چرب یا شیر ESL استفاده کنید.
  •       در صورتی که می‌خواهید کالری سالاد ماکارونی را به میزان بسیار زیاد کاهش دهید، باید سس مایونز را از این ترکیب حذف کنید. به جای سس مایونز می‌توانید از آبلیمو، نمک و کمی سرکه استفاده نمایید.
  •       سالاد ماکارونی یونانی از ترکیب موادی چون گوجه فرنگی، زیتون کالاماتا، کیپر و ماکارونی شکل‌دار حاصل می‌شود.

و در انتها …

به دنبال طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی هستید یا رژیمی؟ گیاه‌خوار هستید یا بدون گوشت هیچ غذایی را طبخ نمی‌کنید؟ تفاوتی ندارد ذائقه شما چیست و یا حتی چه موادی در خانه دارید، زیرا در این مطلب چندین دستور پخت برای سالاد ماکارونی را آوردیم. با تمامی دستور پخت‌ها در نهایت می‌توانید یک سالاد ماکارونی خوش طعم داشته باشید که در هر مهمانی و مجلسی بسیار خوش خوراک است.

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

1 / 5. 1

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com