Skip to main content
3.1
(46)

چند وقت پیش با دوستانم به رستورانی برای صرف ناهار رفتیم. با پیشنهاد دوستان یک غذا با نام کمی عجیب انتخاب کردم. راستش را بخواهید تا به آن روز، این غذا را نخورده بودم اما با اصرار دوستانم متقاعد شدم که حتما غذای خوشمزه‌ای خواهد بود. به‌هر حال هنگام سرو غذا از طعم بی‌نظیر آن واقعا لذت بردم و تصمیم گرفتم دستور طبخ آن را یاد گرفته و آن را با دست پخت خودم برای اهالی منزل درست کنم. آن غذای خوشمزه، چیزی نبود جز چیکن استراگانف! غذایی بسیار لذیذ با ترکیب قارچ و گوشت مرغ که فقط با یکبار امتحان کردنش، تا مدت‌ها از مزه آن یاد خواهید کرد. در ادامه طرز تهیه چیکن استراگانف خوشمزه به روش رستورانی را قرار خواهم داد تا شما هم این تجربه دلپذیر را از دست ندهید.

طرز تهیه چیکن استراگانوف به روش رستورانی

در ادامه مواد لازم برای 4 نفر جهت طبخ چیکن استراگانوف به همراه دستور طبخ را می‌آوریم.

  1. در گام اول به اصطلاح باید مرغ‌ها را مریینت کنید. اما چگونه؟ 500 گرم سینه مرغ برای 4 نفر به نظر مقدار مناسبی ست. بنابراین 500 گرم سینه مرغ را برداشته و به شکل نواری، با چاقو برش بزنید. تمامی مرغ‌ها را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و به آن نمک و فلفل، کمی پودر سیر و سس خردل اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا تمامی قطعات سینه مرغ به سس و ادویه آغشته شوند. روی کاسه یک سلفون بکشید و اجازه دهید مواد حداقل 2 ساعت استراحت کنند. بدین شکل شما بعد از دو الی سه ساعت مرغ مریینت شده خواهید داشت.
  2. حال که مرغ‌ها خوب مرینیت شدند، نوبت به تفت دادن آن‌ها می‌رسد. یک تابه بزرگ برداشته و یک عدد پیاز را پوست کنده، ریز کرده و داخل آن سرخ کنید. کمی پودر سیر را هم به پیاز در حال تفت اضافه کنید تا چیکن استراگانوف شما طعم بهتری داشته باشد. هنگامی که پیاز‌ها را تفت دادید، به آن سینه مرغی که در مرحله قبل مرینیت کردید، اضافه نمایید. می‌توانید در این مرحله کمی سیر تازه را هم خرد کرده و همراه پیاز و مرغ سرخ کنید.
  3. حال نوبت به آماده و اضافه کردن قارچ‌ها می‌رسد. 300 گرم قارچ برای این دستور پخت کفایت می‌کند. قارچ‌ها را شسته و به شکل خلال‌های درشتی خرد کنید. سپس یک تابه برداشته و کمی روغن را در آن آب کنید. هنگامی که تابه داغ شد، قارچ‌ها را با کمی آبلیمو تفت دهید. آبلیمو کمک می‌کند تا بافت و رنگ قارچ هنگام تفت از بین نرود.
  4. هنگامی که قارچ‌ها کمی سرخ شدند و آب قارچ تبخیر شد، می‌توانید مرغ‌ها را هم به آن اضافه کنید.
  5. در گام بعدی باید یک سس سفید خوشمزه درست کنید. برای این کار کمی کره را داخل تابه قرار داده و اجازه دهید کاملا آب شود. 2 قاشق غذاخوری آرد به کره اضافه کنید و مواد را کمی تفت دهید. تفت دادن در این مرحله کمک می‌کند تا سس شما بوی خامی آرد نگیرد.
  6.     1 پیمانه شیر برداشته و آن را قبل از استفاده در دمای اتاق بگذارید تا هنگام پخت سرد نباشد. شیرesl را هم به آرد و کره اضافه کنید و با کمک یک هم زن دستی، مواد را مخلوط کنید. هم زدن را باید تا جایی ادامه دهید که گلوله‌های آرد در کره و شیر کاملا حل شوند. در مرحله آخر هم کمی نمک و فلفل به سس سفید خود اضافه کنید. این سس با نام سس بشامل هم شناخته می‌شود. سس بشامل را می‌توانید برای طبخ لازانیا هم استفاده کنید.
  7. هنگامی که سس را آماده کردید، آن را روی مرغ و قارچ بریزید. کمی صبر کنید تا مواد به خورد هم بروند و کمی غلیظ شوند. تا اینجا چیکن استراگانوف شما آماده است.
  8. می توانید برای کنار غذا،  کمی سیب زمینی را خلالی کرده و سرخ کنید. علاوه بر این استفاده از چیپس خلالی هم می‌تواند ایده خوبی باشد.
  9. به هر جهت چیکن استراگانوف را در یک ظرف سرو مخصوص بریزید و کنار آن سیب زمینی یا چیپس قرار دهید.
استراگانف آشپزی طرز تهیه چیکن استراگانف خوشمزه و ساده

طرز تهیه چیکن استراگانف

 

نکات کلیدی و مهم

  •       از سس مایونز یا روغن زیتون هم می‌توان برای مزه دار کردن سینه مرغ استفاده کرد.
  •       اگر دوست دارید می‌توانید به سس بشامل در مرحله آخر، کمی خامه صبحانه هم افزوده و آن را تفت دهید.
  •       توصیه می‌کنیم چیکن استراگانف را بلافاصله بعد از طبخ نوش جان کنید؛ زیرا سرد شدن و گرم کردن آن، طعم واقعی غذا را از بین می‌برد.
  •       فراموش نکنید که سینه مرغ بهتر است به شکل نواری برش بخورد. این کار کمک می‌کند تا در نهایت چکین استراگانفی با ظاهر بهتر داشته باشید.
  •       در این مطلب طرز تهیه چیکن استراگانوف را برای 4 نفر ذکر کردیم. با این وجود با توجه به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید مقدار مواد و نسبت آن‌ها را تغییر دهید. برای مثال اگر دوست دارید می‌توانید از قارچ بیشتری استفاده کنید.
  •       علاوه بر شیر، اگر قصد اضافه کردن خامه به سس بشامل را دارید، باید اجازه دهید خامه هم به دمای محیط برسد. این کار کمک می‌کند تا سس یکدست‌تری داشته باشید.
  •       اگر احساس می‌کنید سس بشاملی که تهیه کردید کمی غلیظ است به آن شیر اضافه کرده و هم بزنید. حتی اگر سس شما خیلی شل و رقیق است، می‌توانید با اضافه کردن کمی آرد، غلظت آن را تنظیم کنید.
  •       اگر دوست دارید می‌توانید کمی پیاز داغ را جداگانه درست کرده و در انتها روی مواد بریزید تا غذا را با طعم پیاز بیشتری نوش جان کنید.
  •       نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، نحوه تفت دادن مرغ است. هنگامی که قصد تفت دادن مرغ را دارید، بهتر است به آن به هیچ عنوان آب اضافه نکنید. اگر مرغ‌ها را به شکل نوارهای باریکی خرد کرده باشید، مرغ به راحتی با کمی تفت دادن پخته می‌شود. بنابراین نیازی به آب برای طبخ ندارد. اضافه کردن آب به مرغ برای پخته شدن آن، می‌تواند طعم نهایی چیکن استراگانف شما را تغییر دهد.
دستور پخت چیکن استراپانف

دستور پخت چیکن استراپانف

 

تفاوت بیف استراگانوف با چیکن استراگانوف

بیف استراگانوف و چیکن استراگانوف هر دو در بسیاری از مواد اولیه و حتی طرز پخت یکسان هستند. با این وجود در طرز تهیه بیف استراگانوف به جای مرغ از گوشت فیله گاو استفاده می‌شود. برای پخت بیف استراگانوف باید گوشت فیله گاو را روی حرارت در یک تابه قرار داده و تفت دهید. بهتر است برای مغز پخت شدن، درب تابه را بگذارید و اجازه دهید گوشت کمی آب بیندازد. سایر مراحل را می‌توانید مطابق با آنچه در بالا گفتیم، انجام دهید تا یک بیف استراگانوف خوشمزه داشته باشید.

کلام آخر

به دنبال یک غذای خوشمزه و لذیذ هستید تا یک ناهار متفاوت داشته باشید؟ چیکن استراگانوف یکی از بهترین انتخاب‌هایی ست که می‌توانی برای یک وعده غذایی طبخ کنید. در این مطلب دستور طبخ چیکن استراگانوف به شکل رستورانی را قرار دادیم. علاوه بر این نکات مهمی را هم بازگو کردیم که با کمک آن‌ها می‌توانید چیکن استراگانوف خوشمزه‌تری داشته باشید. 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.1 / 5. 46

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com