Skip to main content
0
(0)

شاید وقت آن رسیده که به جای خوردن نان و پنیر یا املت و تخم مرغ، غذای متفاوت دیگری را برای صبحانه امتحان کنید. یک صبحانه خوش خوراک و همه پسند و البته مقوی که روز متفاوتی را برای شما‌ می‌سازد. پنکیک توت فرنگی یکی از محبوب‌ترین انواع پنکیک بوده که در این مطلب قصد آموزش آن را داریم.

توت فرنگی 1 آشپزی طرز تهیه پنکیک توت فرنگیطرز تهیه پنکیک توت فرنگی

درست کردن پنکیک وقت زیادی را از شما نمی‌گیرد تنها باید به نکات خاصی که در ادامه‌ می‌آوریم، توجه کنید. این دستور، طرز تهیه پنکیک توت فرنگی بدون فر بوده و دردسر خیلی زیادی ندارد.

  1.     در گام اول باید باتر میلک درست کنید. برای درست کردن باتر میلک باید یک قاشق غذاخوری سرکه سفید را به یک چهارم پیمانه شیر اضافه کنید.
  2.     مخلوط را هم بزنید و آن را در دمای اتاق به مدت حداقل 15 دقیقه نگهدارید. شیر در این حالت بریده بریده‌‌ می‌شود و به باتر میلک تبدیل‌‌ می‌گردد. باتر میلک را کنار بگذارید تا بقیه مواد پنکیک آماده شوند.
  3.     دو پیمانه آرد را برداشته و با یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر مخلوط کنید. سپس آرد را در یک ظرف بزرگ الک کنید. الک کردن کمک‌‌ می‌کند تا آرد در هنگام استفاده گلوله گلوله نشود.
  4.     دو عدد تخم مرغ را شکسته و با چهار قاشق غذاخوری شکر و کمی وانیل با کمک همزن دستی، هم بزنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که در انتها یک مایع کشدار داشته باشید.
  5. 50 گرم کره را روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. بعد از آن که کره ذوب شده کمی سرد شد، مخلوط شکر و تخم مرغ را به آن اضافه کنید. هر چند طعم کره در مواد اولیه واقعا بی‌نظیر است اما اگر طعم آن را دوست ندارید‌‌ می‌توانید از روغن مایع به جای کره استفاده کنید.
  6.     مواد را به خوبی هم بزنید و به آرامی چند قاشق آرد و بیکینگ پودر که قبلا الک کردید را به آن اضافه نمایید.
  7.     در گام بعدی به مخلوط کمی باتر میلک اضافه کنید.
  8.     اضافه کردن باتر میلک و آرد باید در سه مرحله مجزا و به آرامی صورت گیرد. در هر مرحله مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.
  9.     اگر قصد دارید تا پنکیک توت فرنگی دو رنگی داشته باشید، در همین مرحله مواد را در دو ظرف مجزا بریزید.
  10.     نصف پیمانه توت فرنگی را در میکسر ریخته و خوب مخلوط کنید. توت فرنگی‌ها باید در این مرحله کاملا رقیق شده و حالت سس مانند پیدا کنند.
  11.  سس توت فرنگی را داخل مواد پنکیک بریزید و مخلوط کنید.
  12.  اگر‌‌ می‌خواهید رنگ پنکیک قرمزتر باشد،‌‌ می‌توانید کمی رنگ خوراکی داخل مواد پنکیک بریزید.
  13.   یک تابه تفلون نچسب برداشته و اجازه دهید روی حرارت کاملا داغ شود. نیازی به چرب کردن تابه در این روش وجود ندارد.
  14.  هنگامی که تابه کاملا داغ شد، حرارت آن را کم کرده و با ملاقه کوچک، مقدار کمی از مواد را داخل تابه بریزید.
  15.  پنکیک‌ها را روی تابه با فاصله از یکدیگر قرار دهید و اجازه دهید تا یک طرف پنکیک پخته شود. هنگامی که در یک سمت پنکیک حباب‌های ریزی ایجاد شد، نوبت آن رسیده تا پنکیک را برگردانید.
  16.  طبخ طرف دیگر پنکیک حدودا یک دقیقه زمان‌‌ می‌برد. بنابراین در این مرحله باید مواظب باشید تا پنکیک‌ها را نسوزانید.
  17.   پنکیک‌ها را بعد از طبخ درون یک ظرف زیبا چیده و با توت فرنگی، موز، نوتلا و… تزئین کنید.

همراه توت فرنگی آشپزی طرز تهیه پنکیک توت فرنگیپنکیک توت فرنگی و موز

اگر‌‌ می‌خواهید طعم توت فرنگی و موز را باهم داشته باشید،‌‌ می‌توانید هر دو میوه را میکس کرده و به مواد پنکیک اضافه کنید. در حالت کلی دستور طبخ پنکیک کاملا یکسان است. حتی‌‌ می‌توانید پنکیک موز را تنها با پوره کردن موز و افزودن آن به مواد پنکیک طبخ کنید. به همین ترتیب‌‌ می‌توانید پنکیک ساده را تبدیل به هر نوع پنکیکی دلخواه کنید.

طرز تهیه پنکیک با آب

برای طبخ یک پنکیک ساده شما‌‌ می‌توانید به جای شیر از آب هم استفاده کنید. تفاوت بزرگ میان این دو دستور طبخ این است که استفاده از شیر، باعث‌‌ می‌شود بافت نهایی پنکیک نرم‌‌تر باشد. پنکیک‌هایی که با شیر esl طبخ‌‌ می‌شوند معمولا مدت زمان زیادتری نرم مانده و دیرتر خشک‌‌ می‌شوند. در هر صورت تفاوت خاصی میان دستور طبخ این دو روش وجود ندارد و تمامی مراحل یکسان است.

طرز تهیه پنکیک رژیمی

اگر از اضافه وزن و چاقی فراری هستید،‌‌ می‌توانید به جای طبخ پنکیک ساده از پنکیک رژیمی استفاده کنید. برای این منظور کافیست طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1.     2 پیمانه جو پرک را به خوبی آسیاب کرده و درون یک ظرف بریزید. کمی بیکینگ پودر و نمک ریخته و هم بزنید.
  2.     در ظرف دیگر 1 عدد تخم مرغ را شکسته و به آن وانیل اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را هم بزنید تا مایع یکدست و کشداری داشته باشید
  3.     یک پیمانه شیر کم چرب را به تخم مرغ‌ها افزوده و مجددا هم بزنید.
  4.     عسل را با کمی دارچین مخلوط کرده و به مواد خود اضافه کنید. اگر دوست داشتید‌‌ می‌توانید پوره توت فرنگی را هم در همین مرحله داخل مواد بریزید.
  5.     در انتها هم جو پرک را به مواد اضافه کرده و هم بزنید.
  6.     سپس مواد را مابق آنچه در بالا گفتیم داخل تابه بپزید.

با توت فرنگی آشپزی طرز تهیه پنکیک توت فرنگیفوت و فن‌های مهم

هر چند دستور طبخ پنکیک پیچیدگی خاصی ندارد اما دانستن یکسری نکات‌‌ می‌تواند پنکیک‌های شما را خوشمزه‌‌تر کند.

  •       همانطور که گفتیم نیازی به چرب کردن تابه در طبخ پنکیک ندارید. با این وجود اگر‌‌ می‌خواهید تابه را چرب کنید تنها یک بار و آن هم به مقدار کم روغن در کف تابه بریزید. چرب کردن مکرر تابه باعث‌‌ می‌شود در نهایت پنکیک چربی داشته باشید.
  •       در اکثر مواقع بعد از درست کردن مواد اولیه پنکیک، توصیه‌‌ می‌شود آن را 30 دقیقه در دمای اتاق نگهدارید. این کار کمک‌‌ می‌کند تا نتیجه بهتری بگیرید.
  •       برای داشتن پنکیک زعفرانی کافیست به جای پوره توت فرنگی کمی زعفران دم کشیده به مواد خود اضافه کنید.
  •       برای طبخ پنکیک شکلاتی هم‌‌ می‌بایست دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو به ترکیب مواد اولیه خود اضافه نمایید.
  •       اگر‌‌ می‌خواهید پنکیک حالت پفکی بیشتری داشته باشد،‌‌ می‌توانید کمی بیکینگ پودر را مجددا در انتهای کار به مواد اضافه کنید. البته بعد از اضافه کردن بیکینگ پودر نباید آن را خیلی هم بزنید.
  •       تابه‌ای که استفاده‌‌ می‌کنید نباید خیلی نازک باشد که پنکیک بسوزد. به طور کلی پنکیک با حرارت خیلی کم هم پخته خواهد شد.
  •       استفاده از عسل یا سس شکلاتی برای سرو پنکیک بسیار مرسوم است. بدین ترتیب‌‌ می‌توانید روی پنکیک‌ها کمی عسل ریخته و آن را نوش جان کنید.
  •       غلظت نهایی مایه پنکیک باید شبیه به فرنی باشد. اگر احساس‌‌ می‌کنید مایه پنکیک شما خیلی غلیظ شده با افزودن کمی شیر آن را رقیق‌‌تر کنید.

و در پایان …

پنکیک یک صبحانه متفاوت و بسیار خوش خوراک است که هر فردی با هر ذائقه‌ای آن را دوست خواهد داشت. در این مطلب راجع به انواع پنکیک صحبت کرده و دستور پخت پنکیک توت فرنگی و چند مدل پنکیک دیگر را آوردیم. با خواندن این مطلب‌‌ می‌توانید یک صبحانه لذیذ و متفاوت داشته باشید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com