Skip to main content
2.5
(4)

طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر

چند روز پیش در حال خرید از میوه فروشی بودم که فلفل دلمه‌های بسیار تازه و بزرگ توجه مرا جلب کرد. در همان لحظه به فکر خرید فلفل دلمه افتادم اما با خودم گفتم با این همه فلفل دلمه ای چه غذایی بپزم؟ فلفل دلمه‌ها را خریدم و در حالی که هنوز به جواب سوالم فکر می‌کردم به خانه آمدم. هنگامی که در حال جستجو در اینترنت برای طبخ یک غذا با فلفل دلمه‌‌ای بودم، به یاد فلفل دلمه شکم پر افتادم. به همین دلیل تصمیم گرفتم یک فلفل دلمه شکم پر درست کنم. در ادامه دستور طبخ فلفل دلمه شکم پر با پنیر پیتزا، گوشت چرخ کرده، سویا و برنج را قرار خواهم داد. تا با توجه به ذائقه خود هر کدام را دوست داشتید، بتوانید بپزید.

طرز تهیه فلفل دلمه شکم پر با گوشت چرخ کرده

فلفل دلمه ای شکم پر یکی از غذاهایی ست که باعث زیباتر شدن سفره شما در مهمانی‌ها می‌شود. فلفل دلمه شکم پر را می‌توانید با انواع مواد آماده کرده و حتی در قابلمه طبخ کنید. در ادامه طرز تهیه فلفل دلمه شکم پر با گوشت چرخ کرده را بیان می‌کنیم اما شما می‌توانید حتی بدون گوشت و با سویا هم این غذا را بپزید.

مواد اولیه مورد نیاز میزان
فلفل دلمه رنگی 4 عدد
برنج یک دوم پیمانه
لپه یک دوم پیمانه
گوشت چرخ کرده 200 گرم
پیاز 2 عدد
سبزی دلمه 150 گرم
رب گرجه فرنگی 4 قاشق غذاخوری
آبلیمو، نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه

  1. در مرحله اول باید مواد را قبل از استفاده آماده کنید. برای این کار برنج را چند ساعت قبل از شروع آشپزی، با کمی نمک خیس کنید. بعد از آن برنج را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید کمی نیم پز شود. منظور از حالت نیم پز، حالتی ست که مغز برنج سفت اما اطراف آن نرم شده باشد. لپه را هم باید حدودا 1 ساعت قبل از استفاده خیس کرده و با نمک نیم پز کنید. فلفل دلمه‌هایی که قرار است استفاده کنید را هم شسته و سر آن‌ها را با کارد تیز ببرید. سپس تخم‌های وسط آن را خارج کنید تا بتوانید مواد میانی را در آن جای دهید.
  2. در گام بعد باید مواد میانی را هم طبخ و آماده کنید. برای این کار پیازها را نگینی خرد کرده و داخل روغن سرخ کنید. اجازه دهید تا پیازها طلایی شوند، سپس گوشت چرخ کرده را هم به آن اضافه کنید. اجازه دهید گوشت کمی تغییر رنگ داده و سرخ شود. سپس به آن ادویه‌های مورد نظر از جمله زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید. بعد از آن باید برنج، لپه و رب را هم به ترتیب به گوشت چرخ کرده اضافه نمایید. مواد را با هم تفت دهید تا بوی خامی ندهند. سپس سبزی دلمه را هم در مرحله آخر به آن اضافه کنید.
  3. در گام بعدی بعد از پخته شدن مواد باید آن‌ها در داخل فلفل دلمه‌ها ریخته و کمی فشار دهید تا مواد در حین پخت بیرون نریزند.
  4. یک قابلمه دیگر برداشته و کمی پیاز را تفت دهید. بعد از طلایی شدن پیاز‌ها به آن زردچوبه اضافه کرده و کمی هم بزنید. سپس به آن دو قاشق غذاخوری رب گوجه نیز افزوده و کمی تفت دهید. اجازه دهید تا طی تفت دادن، رب گوجه کمی پخته شده و بوی خامی آن از بین برود. در پایان باید کمی آبلیمو و آب را به سس گوجه اضافه کرده و به آن کمی نمک بزنید. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید سس بجوشد. هنگامی که سس به جوش آمد نوبت چیدن فلفل دلمه‌ها می‌رسد. فلفل دلمه‌های شکم پر را به ترتیب در قابلمه چیده و اجازه دهید تا بپزند. تنها نرم شدن فلفل دلمه‌‌ای کافی بوده و شما باید در این هنگام شعله را خاموش کنید. اگر فلفل دلمه‌ها بیش از حد بپزند، فرم اصلی خود را از دست داده و نمای زشتی پیدا می‌کنند. فلفل دلمه شکم پر با برنج شما آماده سرو است.

 

فلفل دلمه ای شکم پر

فلفل دلمه ای شکم پر

طرز تهیه بادمجان و فلفل دلمه‌‌ای شکم پر

اگر دوست دارید می‌توانید در کنار فلفل دلمه‌‌ای شکم پر، بادمجان شکم پر هم داشته باشید. برای طبخ بادمجان شکم پر، باید سر بادمجان‌ها را با چاقوی تیز جدا کنید. البته در حین این کار باید مواظب باشید تا بدنه بادمجان آسیب نبیند. در مرحله بعد باید مغز بادمجان‌ها را هم با کارد بیرون آورده و خالی کنید. بدین ترتیب بادمجان شما آماده مرحله بعد است. برای مرحله بعد دقیقا مانند آنچه در بالا ذکر کردیم، پیش بروید.

فلفل دلمه شکم پر با پنیر پیتزا بدون فر

اگر عاشق طعم پنیر پیتزا هستید، می‌توانید طعم فلفل دلمه شکم پر را با پنیر پیتزا هم تست کنید. این غذا را می‌توانید حتی با فر هم درست کنید اما در اینجا دستور بدون فر را قرار می‌دهیم تا اگر امکانات کافی ندارید، بتوانید آن را طبخ کنید. تمامی مراحل بالا را طی کنید. هنگامی که فلفل دلمه‌ها را داخل سس قرار می‌دهید، باید آن را داخل قابلمه با شعله ملایم بگذارید. هنگامی که سس غلیظ‌تر شد و فلفل دلمه‌ها تقریبا پخته شدند، قسمت بالای فلفل دلمه را برداشته و کمی پنیر پیتزا روی آن بریزید. سپس قسمت بالای فلفل را روی قسمت پایینی آن قرار داده و اجازه دهید تا با حرارت پنیر پیتزا ذوب شود. فلفل دلمه شکم پر شما با پنیر پیتزا آماده است.

 

فلفل دلمه ای با پنیر پیتزا

فلفل دلمه ای با پنیر پیتزا

فوت و فن‌های مهم

  •       اگر گیاه‌خوار هستید و دوست ندارید گوشت مصرف کنید، می‌توانید به جای گوشت از سویا در تهیه فلفل دلمه شکم پر استفاده کنید. برای طبخ فلفل دلمه شکم پر با سویا کافیست سویا را از قبل خیس کرده و کمی آن را با پیاز تفت دهید. تمامی مراحل دیگر با آنچه گفتیم، یکسان است.
  •       در تهیه فلفل دلمه شکم پر ساده، اگر دوست دارید غذا خوشمزه‌تر شود، می‌توانید از آب قلم و یا حتی عصاره گوشت هم استفاده کنید.
  •       قابلمه‌‌ای که برای طبخ فلفل دلمه‌ها استفاده می‌کنید، نباید خیلی بزرگ باشد. ظرف مورد نظر باید به گونه‌‌ای باشد که فلفل دلمه‌ها را کنار هم بدون فاصله بتوان چید. با این کار احتمال واژگون شدن فلفل دلمه‌ها کم می‌شود.
  •       هنگامی که فلفل دلمه‌ها را داخل سس می‌گذارید، توجه کنید که ارتفاع سس باید به گونه‌‌ای باشد که تا نیمه فلفل‌ها را بپوشاند.
  •       وقتی فلفل دلمه‌ها را داخل سس می‌گذارید، حرارت نباید خیلی زیاد باشد. حرارت باید کمی ملایم تنظیم شود تا سس کمی بجوشد.
  •       هنگامی که فلفل‌ها کمی داخل قابلمه پخت، درب قابلمه را برداشته و با قاشق کمی سس گوجه روی فلفل دلمه‌ها بریزید. این کار باعث می‌شود سس بیشتری جذب فلفل دلمه‌ها شود.
  •       اگر دوست دارید می‌توانید به جای برنج از بلغور هم استفاده کنید.

یادتان باشد که …

معمولا دلمه را با برگ انگور، فلفل دلمه، بادمجان  و … درست می‌کنند. اما اگر تا به حال فلفل دلمه شکم پر نخورده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم یک بار آن را تست کنید. بدون شک شما عاشق طعم و مزه این غذا خواهید شد. در این مقاله دستور طبخ فلفل دلمه شکم پر با گوشت چرخ کرده، پنیر پیتزا، سویا و… را قرار دادیم. علاوه بر این راجع به درست کردن بادمجان شکم پر هم راهنمایی‌های لازم را آوردیم. شما می‌توانید با خواندن این مطلب نه تنها یک فلفل دلمه شکم پر بپزید بلکه تمامی فوت و فن‌های مهم دلمه درست کردن را هم یاد بگیرید. اگر هنوز هم برای پخت یک غذای مجلسی متفاوت دو دل هستید، بهتر است یک بار مقاله را خوانده و یک غذای دلچسب آماده کنید. 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.5 / 5. 4

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com