Skip to main content
0
(0)

چند وقت پیش به فکر کاهش وزن افتادم و به همین دلیل راجع به انواع غذاهای رژیمی پرس وجو کردم. یکی از غذاهایی که بیشتر از همه توجه من را جلب کرد و در اکثر منابع آورده شده بود، غذایی به نام اوتمیل بود. در واقع اوتمیل واژه‌ای لاتین است که در زبان فارسی به بلغور یا آرد جو دوسر معنی می‌شود. با این وجود معمولا به صبحانه‌هایی که از بلغور جو دوسر یا حتی پرک جو درست شده باشد، اوتمیل می‌گویند. معمولا اوتمیل را در آب یا شیر کم چرب می‌جوشانند و برای صبحانه و گاهی برای شام هم استفاده می‌کنند. در ادامه قصد دارم تا شما را با انواع اوتمیل آشنا کنم تا بتوانید یک وعده غذای رژیمی و متفاوت را تجربه کنید.

طرز تهیه اوتمیل

اگر با اوتمیل آشنا باشید، حتما می‌دانید که انواع مختلفی از اوتمیل برای اهداف مختلف درست می‌شود. اما به‌طور کلی یک روش استاندارد درست کردن اوتمیل وجود دارد. این روش را در ادامه می‌آوریم.

  1. برای درست کردن اوتمیل به 50 گرم جودوسر به شکل پرک شده و 150 میلی لیتر شیر نیاز دارید. گاهی از نسبت برابر شیر و آب برای تهیه اوتمیل استفاده می‌شود.
  2. برای درست کردن اوتمیل، باید مایع مورد نظر که شیر و یا آب و یا هر دو آن‌هاست را داخل قابلمه بریزید. سپس حرارت قابلمه را زیاد کرده تا مایع جوش آید. بعد از آن شعله را کم کنید تا مایع سر نرود. سپس جو پرک را داخل مایع بریزید و اجازه دهید 5 دقیقه داخل مایع بپزد. در این حالت تمامی آب و شیر جذب جو پرک می‌شود. لازم است تا در طی این 5 دقیقه مخلوط را کمی هم بزنید تا نسوزد.
  3. اگر دوست داشتید می‌توانید برای داشتن طعم بهتر از انواع میوه‌ها مانند سیب، موز، توت، خرما، انبه، نارگیل و… استفاده کنید. حتی اوتمیل را می‌تواند با انواع مربا و شیره میوه‌ها هم سرو کرد.
  4. در کنار اوتمیل دانه‌هایی مانند دانه کتان، دانه کدو، دانه آفتاب گردان و دانه چیا هم استفاده می‌شود.
  5. ادویه‌هایی مانند هل، زنجبیل، جوز هندی و یا پودر دارچین می‌تواند طعم نهایی اوتمیل شما را بسیار خوشمزه‌تر کند.
طرز تهیه اتمیل خوشمزه

طرز تهیه اتمیل خوشمزه

 

طرز تهیه اوتمیل پروتئینی مخصوص ورزشکاران

همانطور که گفتیم، می‌توان انواع اوتمیل را برای اهداف مختلف درست کرد. یکی از انواع اوتمیل، نوع پروتئینی آن است که به ویژه برای بدنسازی مناسب می‌باشد. برای درست کردن اوتمیل پروتئینی باید 150 میلی لیتر شیر کم چرب را جوش آورده و به آن 50 گرم پودر پروتئین اضافه کنید. این میان وعده حدود 375 کالری داشته و برای قبل یا بعد از باشگاه مناسب است.

اوتمیل با طعم موز

برای اوتمیل موزی باید 150 میلی لیتر شیر کم چرب را با 50 گرم جو دو سر پرک شده همراه با 100 گرم موز، مخلوط کنید. این نوع اوتمیل در مجموع 445 کالری دارد.

 

طرز تهیه اتمیل خوشمزه

طرز تهیه اتمیل خوشمزه

اوتمیل رژیمی برای کاهش وزن

برای درست کردن اوتمیل رژیمی باید همراه با 150 میلی لیتر شیر و 50 گرم پرک جو دوسر، کمی پودر دارچین هم اضافه کنید. مقدار پودر دارچین کاملا سلیقه‌ای است. هنگامی که اوتمیل غلیظ شد، حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید کمی سرد شود. سپس به آن 1 قاشق چایخوری عسل افزوده و نوش جان کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید به جای عسل از شیره انگور استفاده کنید.

اوتمیل شکلاتی

برای درست کردن اوتمیل شکلاتی، باید کمی پودر شکلات تلخ را در مرحله آخر و قبل از این که حرارت را خاموش کنید، به اوتمیل اضافه نمایید. اجازه دهید تا شکلات‌ها ذوب شده و خوب آن‌ها را به هم بزنید. در نهایت شعله را خاموش کرده و اوتمیل را نوش جان کنید.

اوتمیل شکلاتی با کره بادام زمینی

هنگام افزودن شکلات، می‌توانید از کره بادام زمینی هم داخل اوتمیل استفاده کنید. معمولا ترکیب طعم شکلات و کره بادام زمینی بسیار خوشمزه بوده و به خصوص مورد پسند کودکان قرار می‌گیرد. برای درست کردن این نوع اوتمیل کافیست 2 قاشق چایخوری پودر کاکائو را در حین حرارت همراه با 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به مخلوط اوتمیل اضافه کنید. کمی شکر قهوه‌ای یا عسل می‌تواند طعم نهایی اوتمیل را شیرین‌تر کند. برای تزئین هم می‌توانید از بادام زمینی و شکلات چیپسی برای اوتمیل استفاده نمایید.

طرز تهیه اوتمیل برای افزایش وزن

اگر لاغر هستید و می‌خواهید با اوتمیل افزایش وزن داشته باشید، باید کالری بیشتری به اوتمیل خود اضافه کنید. برای این کار می‌بایست کمی روغن نارگیل یا خامه به همراه شکر قهوه‌ای به اوتمیل اضافه نمایید. این مواد علاوه بر کالری بالاتر، طعم لذیذتری را هم ایجاد می‌کنند. هنگامی که شیر پخته شد به آن 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری خامه به همراه نوک قاشق چای خوری وانیل اضافه کنید. سپس روی اوتمیل آماده شده را با کمی توت فرنگی تازه تزئین نمایید.

آماده کردن اوتمیل در مایکروفر

نصف فنجان جو پرک را همراه با 1 لیوان شیر مخلوط کنید و آن‌ها را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. کاسه را به مدت تقریبا 2 دقیقه داخل مایکروفر بگذارید تا پخته شده و تمام شیر جذب جو پرک شود.

 

دستور تهیه اتمیل

دستور تهیه اتمیل

اوتمیل با ماست

برای درست کردن اوتمیل با ماست می‌توانید از اوتمیل بسته‌بندی شده تحت عنوان quick oatmeal استفاده کنید. این نوع اوتمیل نیازی به پخت نداشته و صرفا باید آن را در شیر یا ماست بریزید. می‌توانید بسته را یک شب قبل داخل شیر یا ماست ریخته و اجازه دهید خوب خیس بخورد. سپس صبح روز بعد آن را نوش جان کنید. اگر دوست داشتید برای شیرین‌تر و لذیذتر شدن اوتمیل با ماست، آن را با کمی عسل و میوه سرو کنید.

اوتمیل چه خواصی دارد؟

اوتمیل یک میان وعده عالی برای کاهش کلسترول و کنترل قند خون است. دلیل این اتفاق آن است که اوتمیل به دلیل ترکیباتی که دارد در روده‌ها به شکل ژله‌ای در آمده و حرکت می‌کند. از این رو فیبر محلول و نامحلول آن می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد. برای مثال می‌تواند از ایجاد یبوست جلوگیری کرده و مشکلات این چنینی را در بدن افراد برطرف کند. بنابراین اگر به دنبال یک صبحانه قوی و سریع می‌گردید، حتما اوتمیل را امتحان کنید. یک فنجان اوتمیل ساده حدودا 6 گرم پروتئین، 4 گرم فیبر و 150 کالری انرژی برای بدن شما تامین می‌کند. از سویی دیگر اگر از آن جمله افرادی هستید که به گلوتن حساسیت نشان می‌دهید، اوتمیل می‌تواند بهترین صبحانه برای شما باشد. زیرا فاقد گلوتن است.

کلام آخر

به دنبال یک صبحانه متفاوت اما مقوی هستید؟ دوست دارید طعم‌های متفاوت را به صبحانه خود اضافه کنید اما هیچ ایده‌ای برای آن ندارید؟ ورزشکارید یا در پی افزایش وزن؟ دوست دارید وعده غذایی مقوی اما کم کالری برای کاهش وزن داشته باشید؟ پاسخ تمامی این سوالات یک وعده غذایی بسیار خوشمزه و متفاوت به نام اوتمیل است. با درست کردن اوتمیل می‌توانید یک صبحانه سریع داشته باشید که مناسب تمامی ذائقه‌ها ست. در این مطلب راجع به طرز تهیه انواع اوتمیل صحبت کرده و نکات بسیار مهمی را گفتیم.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com