Skip to main content
2.7
(17)

فوت و فن کش آمدن پنیر پیتزا به روش خانگی

وقتی به تبلیغات اینستاگرام نگاه می‌کنم که چطور با جدا کردن تکه‌های پیتزا، پنیر آن کش می‌آورد، دلم همان لحظه برای پیتزا غنج می‌رود. اما بیشتر وقت‌ها با وجودی که برای درست کردن پیتزا وقت زیادی می‌گذاشتم، اما پنیر آن طور که می‌خواستم کش نمی آمد. از چند نفر علت کش نیامدن پنیر پیتزا خانگی را پرسیدم و حتی چندین برند را هم امتحان کردم. تا اینکه در نهایت متوجه شدم چندین فوت و فن وجود دارد که بتوان با آن پنیر پیتزا را فوق‌العاده کش‌دار و خوشمزه کرد.

خیس کردن پنیر و کش‌دار شدن آن

شاید تعجب کنید که با خیس کردن پنیر می‌توانید آن را کش‌دارتر کنید. البته قبل از اینکه پیتزا را روی غذا بریزید و در فر بگذارید، باید آن را کمی با آب خیس کنید. رطوبت تاثیر زیادی در کش‌دار شدن پنیر پیتزا دارد. البته نباید زیاده‌روی کنید و کل سطح پنیر را آب بریزید. همین که با اسپری چند قطره آب روی آن بپاشید، کافیست و سپس در همه جای پنیر پخش می‌شود و باید چند دقیقه صبر کنید تا رطوبت را به خودش بگیرید.

دو پنیر را ترکیب کنید

یکی از فن‌های ساده برای کش آمدن پنیر پیتزا به روش خانگی ترکیب دو مدل از این پنیر با هم است تا خوشمزه‌تر و کش‌دارتر شود. خوب برای اینکه این ترکیب خیلی خوب بدست آید، رشته‌های ریز و درشت دو نوع پنیر یخ زده را داخل یک ظرف بریزید و با دست یا قاشق با همدیگر ترکیب کنید.

وقت پختن غذا یا درست کردن ذرت مکزیکی و یا هر غذای دیگر کافیست این ترکیب را روی آن بریزید و صبر کنید تا غذای شما حاضر شود. در فروشگاه‌ها انواع مختلفی از پنیر پیتزا وجود دارد که حتما باید دو مدل متفاوت آن را انتخاب کنید.

 

فوت و فن کش آمدن پنیر پیتزا

فوت و فن کش آمدن پنیر پیتزا

 اضافه کردن کره رنده شده روی غذا

یک علت کش نیامدن پنیر پیتزا خانگی خشک بودن و نداشتن چربی این ماده غذایی ست. حالا با این روش ساده که کره را رنده و یا آن را با حرارت کتری و یا سماور ذوب کنید، می‌توانید پنیر پیتزای کش‌دارتری داشته باشید. کره ذوب شده یا رنده شده را روی غذا بریزید و در فر قرار دهید و منتظر کش آمدن پنیر بمانید.

 یکی دیگر از روش‌ها، اسپری کردن روغن زیتون روی پنیر پیتزا ست تا آن را چرب‌تر کنید.

استفاده از خامه روی نان پیتزا

یکی از فوت و فن‌های کش آمدن پنیر پیتزا گذاشتن یک لایه خامه روی نان پیتزا ست که که باعث می‌شود پنیر پیتزای شما حسابی کش بیاید و طعم بهتری هم داشته باشد.

همچنین کل غذا را به طور کامل با پنیر پیتزا بپوشانید و مواد کمتری روی نان بریزید. اگر در لابه لای مواد هم پیتزای چرب شده با کره بریزید، بیشتر کش می‌آید. هر چه مقدار پنیر بیشتر باشد، مواد به طور کامل به نان می‌چسبد و از آن جدا نمی‌شود.

 یک روش دیگر اینکه قبل از قرار دادن پیتزا در فر، خمیر را برش بزنید و دور تا دور برش‌ها پنیر بریزید. حالا آن را داخل فر قرار دهید تا بپزد و پنیر آن کامل کشدار شود.

انتخاب پنیر پیتزا مرغوب

انتخاب پنیر پیتزا مرغوب

انتخاب پنیر پیتزای مرغوب

شاید بپرسید پنیر پیتزا کش دار چه مارکی خوبه و چی بخریم؟ برندهای مختلف لبنیات این محصول را تهیه و عرضه می‌کنند و حتی انواع مختلفی از پنیر پیتزا دارند. بنابراین نمی‌توان به طور قطعی به شما توصیه کنیم که یک برند خاص را خریداری کنید.

 اما توجه داشته باشید که هرچه پنیر، میزان رطوبت، چربی و pH آن بیشتر باشد، باعث کشدارتر شدن پنیر پیتزا می‌شود. برخی از برندها برای تولید این محصول آن را به اندازه کافی در معرض حرارت قرار می‌دهند که باعث افزایش کیفیت پنیر پیتزا می‌شود.

پختن پیتزا در دمای بالا

 دمای فر برای آب شدن پنیر پیتزا تاثیر زیادی دارد و اگر آن را درست تنظیم کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید پنیر پیتزا بیشتر کشدار شود. وقتی نقطه‌های طلایی ریز یا قهوه‌ای روشن روی پنیر ایجاد می‌شود و گل می‌اندازد، نشانه‌ پخت آن است. اما برای اینکه به این مرحله برسد باید دمای فر را روی 270 درجه سانتیگراد قرار دهید تا به مدت 7 دقیقه بپزد.

یخ زدایی پنیر پیتزا قبل از پختن

یک علت کش نیامدن پنیر پیتزا خانگی می‌تواند به خاطر استفاده از این ماده غذایی به شکل فریز شده باشد. در واقع شما باید برای مدت حداقل نیم ساعت پنیر پیتزا را در فضای آشپزخانه قرار دهید تا یخ آن کامل باز شود و وقتی کامل نرم شد، رشته‌های آن را از هم باز کنید تا نرم شود. حالا از آن روی مواد بریزید و مقداری هم کره ذوب شده روی آن بریزید و در داخل قرار دهید. با این روش پنیر پیتزای شما بیشتر کش می‌آید.

 داغ کردن فر قبل از پختن پیتزا

برای درست کردن پیتزا باید قبل از اینکه مواد را داخل فر قرار دهید، آن را حسابی داغ کنید. یعنی به مدت 10 دقیقه آن را روی حرارت 150 درجه قرار دهید تا فر گرم شود. سپس مواد پیتزا را داخل آن قرار دهید. اگر محیط فر به اندازه کافی گرم نباشد، پنیر باز نمی‌شود و خوب کش نمی‌آید. البته فراموش نکنید اگر حرارت بیش از حد زیاد باشد، پنیر پیتزا گل نمی‌اندازد و خشک می‌شود.

استفاده از پنیر موزارلا

این نوع پنیر پیتزا نسبت به سایر پنیرها خاصیت کشسانی بیشتری دارد و برای درست کردن لازانیا و پیتزا بی‌نظیر است. البته طعم خاصی ندارد و توصیه می‌کنیم حتما آن را با پنیر گودا ترکیب کنید. ابتدا پیتزا را داخل فر قرار دهید تا به مدت 5 دقیقه بپزد و بعد آن را بیرون بیاورید و ترکیب دو پنیر را روی آن بریزید و دوباره داخل فر قرار دهید. بعد از 7 دقیقه پیتزا را بیرون بیاورید و میل کنید.

کم کردن مواد پیتزا

اگر می‌خواهید پنیر پیتزای شما کشدارتر شود، مواد را حسابی ریز کنید تا حرارت به پنیر برسد و ذوب شود. اما راه بهتر این است که از مواد کمتری روی پنیر پیتزا استفاده کنید.

سخن پایانی

هر چقدر که پنیر پیتزا کشدارتر باشد، گویی طعم بهتری هم دارد. برخی از پنیر پیتزاها حالت آدامسی دارند و اصلا کش نمی‌آورند. حالا شما کلی روی درست کردن این غذا زحمت کشیده‌اید و همین که پنیر کش نمی‌آید، احساس می‌کنید تمام زحمت‌تان به هدر رفته است. به جای رفتن به فست فودی، بهترین کار این است که فوت و فن کش آمدن پنیر پیتزا به روش خانگی را یاد بگیرید. در این مطلب به چندین روش برای این کار پرداختیم که امیدواریم برای‌تان مفید باشد.

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.7 / 5. 17

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com