Skip to main content
4.3
(6)

وقتی مربیان بدنسازی از اهمیت و نقش پروتئین در عضله‌سازی صحبت می‌کنند، افرادی که در ورزش کردن کم‌تجربه‌تر هستند، برای دریافت پروتئین بیشتر به دنبال مکمل‌های بدنسازی می‌روند. اگرچه پروتئین این مکمل‌ها بالاست و در مدت زمان کوتاهی عضله‌ها رشد می‌کنند، اما وقتی راه‌های طبیعی‌تری وجود دارد، چرا راه‌های پرخطر را انتخاب می‌کنید؟ با توجه به پروتئین موجود در شیر، مصرف آن می‌تواند یک راه سالم و طیبعی برای عضله‌سازی باشد.

حتما شنیده‌اید خوردن مکمل‌های ورزشی عوارض زیادی را برای سلامت بدن به همراه دارد و راه مطمئن‌تری برای تأمین اسید آمینوها جهت ساخت پروتئین بدن، مصرف لبنیات است. در میان انواع محصولات لبنی، پروتئین شیر به اندازه‌ای ست که بتواند به نیاز بدن ورزشکاران، نوجوانان، کودکان و افراد سالمند پاسخ دهد. شیر ESL رامک هم یک نمونه از محصولات لبنی‌ می‌باشد، که مقدار زیادی پروتئین به همراه دارد. اما چه مقدار پروتئین در یک فنجان شیر موجود است؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

پروتئین شیر رامک چقدر است؟

وقتی به فروشگاه می‌روید و قصد خرید شیر را دارید، ممکن است روی پاکت محصول به دنبال میزان پروتئین آن باشید. فراموش نکنید میزان پروتئین در شیر برندهای مختلف با هم یکسان نیست. در رامک این محصول پرخاصیت به دو صورت پاستوریزه و فراپاستوریزه تولید می‌شود و به علت تکنولوژی پیشرفته آن مدت زمان ماندگاری بالایی دارد و فاقد هر گونه مواد افزودنی می‌باشد. در اینجا قصد داریم به سوال شما در زمینه میزان پروتئین شیر پاسخ دهیم. به طور کلی پروتئین به عنوان یک عنصر بسیار مهم برای بدن محسوب می‌شود.

پروتئین شیر رامک

در یک لیوان شیر رامک 8 گرم پروتئین وجود دارد. این در حالیست که یک تخم مرغ بزرگ فقط حاوی 6 گرم پروتئین است.

اغلب ما در وعده صبحانه فقط حدود 13 گرم پروتئین دریافت می‌کنیم. اما کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند در هر وعده غذایی باید بین 20 تا 30 گرم پروتئین دریافت کنید. البته لازم نیست برای دریافت پروتئین در هر سه وعده شیر بخورید! اما وعده صبحانه و قبل از خواب برای مصرف یک لیوان شیر رامک، جهت تامین پروتئین مورد نیاز بدن مناسب می‌باشد. همچنین مواد غذایی دیگر از جمله برنج، لوبیا، نان، کره بادام زمینی، سینه بوقلمون و …. نیز میزان زیادی پروتئین دارند که نباید فراموش شوند.

شیر ESL رامک چقدر پروتئین دارد؟

به طور کلی شیر منبع سرشاری از پروتئین است و شیر ESL نیز همین خصوصیت را دارد. این شیر از عبارت Extended Shelf Life گرفته شده و به معنای شیری است که عمر مفید طولانی‌تری دارد. پروتئین از جمله مواد مغذی‌ست که با گذشت زمان از بین نمی‌رود. از سوی دیگر شیر ESL رامک نیز فقط در جریان حرارت بالا قرار می‌گیرد تا تمامی مواد فسادزای آن از بین برود و بنابراین تا 4 هفته (در حالت باز نشده) فاسد نمی‌شود.

هر یک لیوان شیر ESL حاوی 8 گرم پروتئین است، کافیست به طعم دلچسب آن توجه کنید. شیر استریل رامک حتی با گذشت مدت زمان 14 روز همچنان طعم تازه خود را حفظ می‌کند که از وجود مواد مغذی در شیر خبر می‌دهد به علاوه علت ماندگاری بالای این محصول به خاطر بسته بندی 6 لایه آن می باشد.

پروتئین شیر کم چرب و پرچرب چقدر است؟

پروتئین شیر رامک از نوع کم چرب و پرچرب یکسان است و هر دو نوع شیر حاوی این ماده مغذی هستند. هر فنجان از شیر کم چرب یا پرچرب می‌تواند تمام آمینو اسیدهای ضروری را که بدن قادر به ساختن آن‌ها نیست، فراهم کند.

شیر کم چرب

شیر خوشمزه رامک حاوی دو نوع پروتئین است:

· پروتئین کازئین: مقدار آن در شیر گاو 82 درصد است.

· پروتئین آب پنیر: میزان آن در شیر گاو 18 درصد است.

پروتئین کازئین منبع خوبی برای فراهم کردن کلسیم است که به رشد استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان و پوسیدگی دندان کمک می‌کند. پروتئین آب پنیر در شیر خیلی سریع هضم می‌شود و اسیدآمینه‌ها را در ماهیچه‌ها آزاد می‌کند. به همین دلیل نوشیدن یک لیوان شیر بعد از ورزش سنگین می‌تواند به عضله‌سازی ورزشکاران کمک زیادی کند.

word image 11643 4 دوستانه پروتئین شیر چقدر است؟

و در نهایت …

با توجه به نیاز بدن برای تأمین پروتئین لازم است مواد غذایی سالم از جمله شیر را جایگزین مکمل‌ها کنید. اگرچه پروتئین شیر رامک نسبت به پروتئین موجود در مکمل‌های ورزشی کمتر است، اما از سالم بودن این ماده غذایی اطمینان کامل وجود دارد و هیچ آسیب یا عارضه جسمی را بدنبال ندارد.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

4.3 / 5. 6

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com