Skip to main content
3.2
(81)

تمام افراد اطراف من می‌دانند که من در پخت پاستا مهارت زیادی دارم. به همین دلیل همیشه در مهمانی‌هایی که میزبانش هستم، پاستاهای مختلفی را درست می‌کنم. شاید فکر کنید پاستای خانگی اندازه پاستای رستورانی خوشمزه نیست اما من در ادامه به شما ثابت خواهم کرد که سخت در اشتباه هستید! زیرا در ادامه قرار است دستور پخت چندین نوع پاستا با نکات ریزی راجع به آن‌ها را بگویم. با این دستور طبخ شما می‌توانید خوشمزه‌ترین پاستاها را در منزل درست کنید.

پاستا با مرغ و قارچ

پاستا با مرغ و قارچ

آماده برای یک رسپی لذیذ هستید؟ مرغ و قارچ اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده سس این پاستا محسوب می‌شوند و طعم بی‌نظیری را ایجاد می‌کنند.

مواد اولیه

توجه داشته باشید که مواد گفته شده برای 4 نفر کافیست.

پاستا 500 گرم
قارچ 200 گرم
سینه مرغ 1 عدد
شیر esl 1 فنجان
سیر 1 حبه
آب مرغ 1 لیوان
پنیر پارمزان یک چهارم فنجان
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
جعفری و کره به اندازه کافی

طرز تهیه پاستا مرغ و قارچ

  1. در گام اول باید استخوان‌های سینه مرغ را به طور کامل خارج کنید. حالا مرغ را به شکل نوار‌های منظمی ببرید. طول نوارها باید 4 سانتی متر و عرض آن‌ها دو سانتی متر باشد. البته این نحوه خرد کردن کاملا سلیقه‌‌ای است و می‌توانید آن را به شکل‌های دیگری هم خرد کنید.
  2. قارچ‌ها را به شکل ورقه‌‌ای خرد کرده و با کره رامک تفت دهید. بعد از آن مرغ را با کمی نمک و فلفل سیاه به قارچ‌ها اضافه کرده و آن را هم سرخ کنید. رنگ مرغ باید در این مرحله کاملا تغییر کند.
  3. حالا قابلمه حاوی مرغ و قارچ را کنار بگذاری و برای درست کردن سس پاستا آماده شوید.
  4. یک قابلمه بردارید و آن را روی اجاق گاز بگذارید. آرد را به همراه کره داخل روغن تفت دهید. در این مرحله ارد باید کمی تغییر رنگ دهد. حالا شیر esl را مرحله به مرحله و خیلی آهسته به آن اضافه کنید.
  5. مخلوط آماده شده سس پاستای شما خواهد بود. باید آن را مرتب هم بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شده و در نهایت سس به جوش آید.
  6. یک قابلمه پر از آب کنید و اجازه دهید روی اجاق به جوش آید. حالا سیر را به همراه روغن مایع و کمی نمک به قابلمه اضافه کنید. بعد از به جوش آمدن آب قابلمه، تمام پاستاها را داخل آن بریزید. معمولا زمان پخت پاستا روی بسته آن نوشته شده است. در نهایت هنگامی که احساس کردید پاستا کاملا مغز پخت شده، آن را خاموش کنید.
  7. معمولا پاستاها بین 5 تا 10 دقیقه مغز پخت می‌شوند. بعد از پخته شدن پاستا یک قابلمه برداشته و مرغ و قارچ را به همراه آب مرغ به آن اضافه کنید. حالا پاستا پخته شده را هم به قابلمه اضافه کنید. در نهایت سس پاستا را با پنیر پامیزان داخل قابلمه بریزید و خیلی آرام همه مواد را هم بزنید.
  8. بعد از آن که مواد را به خوبی ترکیب کردید، درب قابلمه را ببندید. اجازه دهید پاستا برای 25 دقیقه استراحت کند، با این کار پاستا بهتر جا می‌افتد. البته لازم است تا چند بار درب قابلمه را برداشته و مواد را کمی زیر و رو کنید.
  9. پاستا مرغ و قارچ شما آماده است! آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف سرو بریزید.

10.این طرز تهیه پاستا مرغ و قارچ یکی از ساده‌ترین و پرطرفدارترین روش‌ها برای پخت پاستا بود.

طرز تهیه پاستا ساده

طرز تهیه پاستا ساده

برای تهیه پاستا ساده شما می‌توانید در دستور قبلی، مرغ و قارچ را حذف کنید. بدین ترتیب پاستا شما کالری کمتری خواهید داشت و به نوعی رژیمی خواهد بود.

طرز تهیه پاستا با شیر و خامه و قارچ

در طرز تهیه پاستا خانگی شما گزینه‌های زیادی پیش رو دارید، برای مثال می‌توانید پاستا را با شیر و خامه و قارچ درست کنید. بدون شک این مدل پاستا یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین پاستاها خواهد بود.

مواد اولیه

پاستا 500 گرم
پیاز یک عدد
قارچ 500 گرم
کره 50 گرم
خامه 200 گرم
شیر نصف پیمانه
سیر 3 حبه
آب لیمو ترش یک قاشق غذاخوری
جعفری 4 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان 150 گرم
آویشن و نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

  1. پوست قارچ‌ها را بگیرید و ورقه‌‌ای خرد کنید. پیازها را هم به شکل نگینی ریز خرد کرده و آن را در کره سرخ کنید. وقتی پیاز طلایی رنگ شد، به آن سیر هم اضافه کنید.
  2. در مرحله بعد باید قارچ‌ها را هم به ترکیب بالا اضافه کنید تا سرخ شوند. بلافاصله بعد از ریختن قارچ داخل قابلمه روی آن آبلیمو بریزید تا قارچ با سرخ کردن سیاه نشود.
  3. وقتی قارچ کمی سرخ شد، روی آن آرد بریزید. کمی آرد را تفت دهید و سپس شیر و خامه را هم به آن اضافه کنید. این ترکیب، سس پاستای شما خواهد بود.
  4. یک قابلمه برداشته و آن را تا نیمه پر آب کنید. کمی نمک و روغن به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید آب به جوش آید. مانند دستور قبلی در این قابلمه پاستا را بپزید.
  5. بعد از پخته شدن پاستا آن را آبکش کنید. سس را با پنیر پیتزا مخلوط کرده و روی پاستا پخته شده بریزید. این مرحله را باید سریع انجام دهید زیرا پنیر ممکن است داخل سس آب شده و دیگر کشسان نباشد.

طرز تهیه پاستا الفردو

طرز تهیه پاستا الفردو

طرز تهیه پاستا آلفردو دقیقا مانند پاستا قارچ و مرغ است، اما باید به درست کردن سس آلفردو توجه داشته باشید. سس آلفردو اغلب ترکیبی از خامه و جعفری است که در ادامه دستور تهیه آن را قرار خواهم داد.

مواد لازم

خامه پرچرب یا خامه صبحانه 4 قاشق غذاخوری
جعفری تازه 2 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان 3 قاشق غذاخوری
کره سی گرم که معادل یک چهارم لیوان دسته دار است.
سیر یک حبه درشت

طرز تهیه

  1. در گام اول باید کره را در تابه با حرارت خیلی ملایم ذوب کنید.
  2. حالا خامه را هم روی کره بریزید. ترکیب را خوب هم بزنید تا کره و خامه خوب مخلوط شوند. بعد از یکدست شدن مواد، پنیر پارمزان را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.
  3. بعد از ذوب شدن پنیر، باید به آن کمی جعفری خرد شده و سیر رنده شده اضافه کنید. بعد از اضافه کردن مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند. سس آلفردو شما آماده است.
  4. کافیست قارچ و مرغ را مانند آنچه در دستور اول گفته شد بپزید و بعد از تفت دادن به همراه پاستا پخته شده به سس آلفردو خود اضافه کنید.

طرز تهیه پاستا مرغ و اسفناج

طرز تهیه پاستا مرغ و اسفناج

دستور تهیه این پاستا پیچیدگی خاصی ندارد. تنها نکته آن شستن و خرد کردن اسفناج و افزودن آن به مرغ هنگام تفت است. بنابراین هر مدل پاستایی را می‌توانید به این شیوه درست کنید. کافیست اسفناج را کمی با مرغ تفت داده و سایر مراحل را اجرا کنید.

طرز تهیه پاستا با سس پستو

طرز تهیه پاستا با سس پستو

در طرز تهیه پاستا ماکارونی شما می‌توانید از سس پستو هم استفاده کنید. کافیست بعد از پختن مرغ و پاستا روی آن سس پستو بریزید. در ادامه نحوه درست کردن سس پستو را قرار خواهم داد.

پوست سیر را جدا کرده و آن را داخل غذاساز بریزید. پنیر پیتزا، مغز گردو، بادام هندی، ریحان، آبلیمو، روغن زیتون و کمی نمک و فلفل روی آن ریخته و خوب میکس کنید. حالا باید شیر را با ماست مخلوط کرده و روی حرارت مخلوط کنید. در نهایت پاستا پخته شده را داخل شیر بریزید. بعد از دو دقیقه فیله مرغ را هم به ان اضافه کنید. حالا نوبت به اضافه کردن سس پستو می‌رسد. بعد از ریختن سس پستو اجازه دهید ترکیب 5 دقیقه استراحت کند. پاستا شما آماده سرو است.

مواد لازم

پاستا 150 گرم
مغز گردو 4 قاشق
بادام هندی 10 عدد
سینه مرغ 200 گرم
ادویه و نمک و فلفل به مقدار لازم
سیر 2 حبه
کره 20 گرم
خامه 3 قاشق غذاخوری
ریحان 150 گرم
شیر یک پیمانه
پنیر پیتزا 4 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
قارچ 100 گرم
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاستا یونانی

یکی دیگر از پاستاهای خوشمزه‌‌ای که می‌توانید در منزل درست کنید، پاستا یونانی است. برای درست کردن پاستا یونانی باید مرغ را آبپز کنید. از طرفی در این پاستا فلفل دلمه و گوجه خشک شده و زیتون سیاه هم استفاده می‌شود. بنابراین باید این مواد را  همراه با قارچ تفت داده و به پاستا اضافه کنید.

طرز تهیه پاستا چینی

برای تهیه پاستا چینی به مواد اولیه کمی متفاوت‌تر نیاز خواهید داشت.

پاستا 250 گرم
سینه مرغ 450 گرم
سس سویا یک چهارم پیمانه
سرکه برنج یا سفید 2 قاشق غذاخوری
نخود فرنگی 2 پیمانه
روغن چیلی یک قاشق مرباخوری
پودر فلفل قرمز یک چهارم قاشق مربا خوری
پیازچه به مقدار لازم
  1. در گام اول باید مرغ را به قطعات ریز خرد کرده و پوست نخود فرنگی‌ها را بگیرید.
  2. در یک ظرف سس سویا، سرکه، پودر فلفل قرمز و روغن چیلی ریخته و هم بزنید. محتویات این ظرف سس پاستای شما خواهد بود.
  3. پاستا را مطابق آنچه در توضیحات دستور اول آوردم، بپزید. .
  4. در یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و فلفل دلمه‌‌ای ، سیر، پیازچه و نخود فرنگی را در آن به مدت دو دقیقه تفت بدهید. بعد از این مرحله باید مرغ را هم به ماهیتابه اضافه کرده و کمی تفت دهید. می‌توانید داخل قابلمه کمی کره هم بریزید تا مواد راحت‌تر سرخ شوند.
  5. مرغ تفت داده شده با سبزیجات را با پاستا پخته شده ترکیب کنید و سس را هم روی آن بریزید. در نهایت هم می‌توانید چند عدد بادام زمینی خرد شده روی پاستا ریخته و نوش جان کنید.
  6. با توجه به این که در این پاستا از فلفل قرمز و چیلی استفاده کرده‌اید، طعم آن نسبت به پاستای معمولی کمی تند‌تر است.

طرز تهیه پاستا سبزیجات

اگر به دنبال طرز تهیه پاستا بدون مرغ هستید، پیشنهاد من به شما پاستا سبزیجات است. دستور تهیه این پاستا هم مانند طرز تهیه پاستا ساده با خامه خیلی سخت نیست.

مواد اولیه

پاستا یک بسته 500 گرمی
سویا یک پیمانه
قارچ یک بسته
کلم بروکلی یک عدد
سیر 2 حبه
پیاز یک عدد
فلفل دلمه‌‌ای رنگی یک پیمانه
شیر یک پیمانه
آرد یک قاشق چایخوری
زردچوبه، آویشن، نمک و فلفل به مقدار کافی
پونه خشک به مقدار کافی
کره یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاستا سبزیجات

  1. برای تهیه این پاستا ابتدا پیاز را با کمی سیر تفت دهید. حالا آب سویا را بگیرید و سویا را با بقیه مواد تفت دهید. زردچوبه، نمک و فلفل را برای مزه دار شدن به سویا اضافه کنید.
  2. فلفل دلمه‌‌ای خرد شده را هم روی سایر مواد ریخته و هم بزنید.
  3. در مرحله بعد باید کلم بروکلی و قارچ را هم به مواد قبلی اضافه کنید. حالا باید درب ظرف را ببندید تا مواد به خوبی بخارپز شوند.
  4. در یک ماهیتابه جدا کمی کره بریزید. بعد از ذوب شدن کره، به ماهیتابه کمی آرد اضافه کنید. حالا شیر را هم مرحله به مرحله روی آن بریزید.
  5. مخلوط شیر و آرد را مرتب هم بزنید تا یکدست شود.
  6. در نهایت پاستا را مطابق آنچه روی بسته بندی آورده شده خوب بپزید.
  7. در نهایت هم سس سبزیجات را با مایع شیر و آرد و پاستا مخلوط کرده و نوش جان کنید.

سخن پایانی

اگر به دنبال درست کردن پاستا به چند شیوه مختلف هستید، این مطلب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. در این مطلب دستور پخت چندین مدل پاستا با مواد اولیه مختلف را آوردیم.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.2 / 5. 81

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com