Skip to main content
0
(0)

طرز تهیه استراگانف قارچ برخلاف اسم سختی که دارد، فوق‌العاده راحت است. اگر تصمیم گرفته‌اید گیاهخوار شوید و به اعضای گروه رژیم وگان بپیوندید، همین حالا دستور پخت این غذا را هم یاد بگیرید. قرار نیست شما زمان رژیم لاغری به خودتان زحمت زیادی بدهید و غذاهایی که دوست ندارید بخورید تا شاید به وزن دلخواه برسید. اگر برخی غذاهای گیاهی را متفاوت و لذیذ درست کنید، حتما عاشق رژیم سالم خوری خواهید شد. نگران وقت و زمان درست کردن قارچ استراگانوف هم نباشید، در کمتر از 30 دقیقه می‌توانید یک غذای فوق‌العاده لذیذ را درست کنید.

همانطور که اسم این غذا نشان می‌دهد، مربوط به کشور روسیه است که از آن می‌توانید برای ماکارونی و پاستا هم استفاده کنید. اما نه من به شما این قول را می‌دهم که اگر آن را به تنهایی میل کنید، نه تنها از طعم آن لذت می‌برید، بلکه حتی کالری اضافه هم دریافت نمی‌کنید. پس طبیعتا چاق نمی‌شوید. در اینجا تلاش کرده‌ایم دو روش ساده برای درست کردن استراگانف قارچ را به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

 

روش اول طرز تهیه قارچ استراگانف

برای درست کردن این غذای خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:
مواد لازممقدار
قارچنیم کیلو
پیازیک عدد متوسط
خامه2 قاشق غذاخوری
آرد سفیدیک قاشق غذاخوری
آب گوشتیک لیوان
جعفری ساطوری شده2 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزایک قاشق غذاخوری
آبلیمویک قاشق غذاخوری
پودر آویشنیک قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغنبه مقدار کافی
سیر3 حبه

 

حالا که مواد را تهیه کردید، طبق دستور پخت قارچ استراگانوف به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: تفت پیاز و سیر

ابتدا پیاز را خلال خرد کنید و داخل ماهیتابه بریزید و با کمی روغن تفت دهید. همین که پیاز کمی شفاف و نرم شد، به آن سیر رنده شده را هم اضافه کنید. اگر به طعم سیر علاقه‌ای ندارید، می‌توانید به دلخواه خود از یک قاشق غذاخوری پودر سیر استفاده کنید. برای تفت دادن سیر رنده شده باید تا زمانی که بوی عطر آن به مشام برسد، روی حرارت ملایم باشد. سپس زردچوبه را به سیر و پیاز اضافه کنید.

طرز تهیه قارچ استراگانف

مرحله دوم: سرخ کردن قارچ

قارچ‌ها را بشویید و پوست نازک آن‌ها را بگیرید. برای تهیه استراگانوف قارچ باید در این مرحله قارچ‌ها را ورقه‌ای خرد کنید. سپس به آن‌ها کمی آبلیمو بزنید تا زمان سرخ کردن سیاه نشود. همچنین برای اینکه قارچ آب نیندازد و کامل سرخ شود، باید شعله را زیاد کنید. برای مدت 7 دقیقه قارچ را با حرارت بالا سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله سوم: تفت دادن آرد

در ماهیتابه جداگانه‌ای آرد را با حرارت کم تفت دهید تا طعم و بوی خامی آن گرفته شود. فقط مراقب باشید آرد تغییر رنگ ندهد و فقط شیری رنگ شود. بعد از این آب گوشت را در سه مرحله به آرد اضافه کنید و مدام هم بزنید. این کار برای جلوگیری از گلوله شدن آرد است.

مرحله چهارم: ترکیب مواد با هم

در این مرحله از دستور پخت قارچ استراگانف باید قارچ سرخ شده، پیاز داغ و آرد را با هم ترکیب کنید. برای مدت 10 دقیقه با حرارت متوسط آن‌ها را هم بزنید. سپس جعفری خرد شده را به همراه فلفل سیاه، آویشن و نمک به غذا اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید سس غلیظ و قارچ مغز پخت شود.

مرحله پنجم: اضافه کردن خامه و پنیر

خامه باید برای حداقل نیم ساعت در دمای آشپزخانه قرار بگیرد تا گرم شود. سپس آن را داخل سس قارچ بریزید. مدام آن را هم بزنید تا غذای شما یکدست شود. در نهایت پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا را روی حرارت کتری ذوب کنید و داخل غذا بریزید.

شما می‌توانید استراگانف قارچ را همراه با پوره سیب زمینی، ماکارونی و یا پاستا میل کنید.

قارچ استراگانف

روش دوم دستور پخت استراگانف قارچ

برای درست کردن هر غذا روش‌های زیادی وجود دارد. همچنین ممکن است موادی هم که در آن‌ها استفاده می‌شود، کمی فرق کند. پس توصیه می‌کنیم برحسب ذائقه خود دو روش طرز تهیه قارچ استراگانف را یاد بگیرید. برای درست کردن این غذا به روش دوم به مواد زیر نیاز دارید:

– قارچ: نیم کیلو

– پیاز متوسط: یک عدد

– سیر: سه حبه

– ماست پرچرب: 4 قاشق غذاخوری

– جعفری خرد شده: 3 قاشق غذاخوری

– پودر پاپریکا: یک قاشق چایخوری

– سس سویا: یک قاشق چایخوری

– روغن: به مقدار کافی

– زردچوبه، فلفل سیاه و نمک: به مقدار لازم

مرحله اول: تفت سیر و پیاز

ابتدا پیاز را نگینی یا خلالی خرد کنید و تفت دهید. اجازه دهید پیاز نرم و شفاف شود و بعد سیر رنده شده را به آن اضافه کنید. درست مثل روش قبلی دستور پخت استراگانف قارچ باید صبر کنید تا عطر سیر بلند شود. مقداری زردچوبه آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: اضافه کردن قارچ

در این مرحله قارچ‌ها را اسلایس (ورقه ورقه) کنید و برای اینکه قارچ شما آب نیندازد، باید آن را با حرارت بالا در سیر و پیاز تفت دهید. برای مدت 5 تا 7 دقیقه قارچ‌ها را سرخ کنید تا کمی نرم شود.

مرحله سوم: اضافه کردن جعفری

جعفری را ساطوری و ریز کرده و داخل مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس پودر پاپریکا را هم به آن اضافه کنید. یک نکته مهم زمان درست کردن این غذا، استفاده از فلفل دلمه‌ای به جای پودر پاپریکا ست. البته باید فلفل دلمه‌ای را حسابی ریز کرده باشید و همزمان با قارچ در غذا تفت دهید.

مرحله چهارم: اضافه کردن ماست و سس سویا

ماست را در فضای آشپزخانه قرار دهید تا گرم شود. سپس به آن فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی بدست آورید. سس سویا را هم به قارچ اضافه کنید و برای 5 دقیقه غذا را تفت دهید. بعد از این باید حرارت را کم کنید.

ماست را خوب هم بزنید تا صاف شود و بعد داخل غذا بریزید و شعله را خاموش کنید.

استراگانف قارچ

نکات آشپزی درست کردن قارچ استراگانوف

هر غذایی که درست می‌کنید به رعایت چند نکته مهم نیاز دارد تا طعم و ظاهر غذا درست شبیه دستور پخت آن باشد. این نکات در مورد طرز تهیه استراگانوف قارچ عبارت است از:

– ماست یا خامه را بلافاصله بعد از اینکه از یخچال خارج کردید، داخل غذا نریزید. در این صورت غذا را خراب می‌کند.

– اگر از پودر سیر به جای حبه‌های سیر استفاده می‌کنید، باید همزمان با اضافه کردن فلفل سیاه آن را داخل غذا بریزید.

– وقتی جعفری را داخل غذا می‌ریزید، نباید پختن آن را زیاد طولانی کنید. عطر جعفری در اثر پخت زیاد از بین می‌رود.

حرف آخر

این غذای رژیمی را می‌توانید همراه با پوره سیب زمینی یا هر غذای دیگر به سلیقه خود میل کنید. اگر می‌خواهید استراگانف شما حسابی رژیمی شود، به جای خامه و ماست پرچرب از ماست کم چرب استفاده کنید. همچنین در زمان استفاده از روغن هم مقدار آن را کم کنید و به سراغ روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون بروید.

امیدواریم این دستور پخت قارچ استراگانف برایتان جذاب بوده باشد که همین حالا برای درست کردن آن ترغیب شوید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com