Skip to main content
2.5
(6)

سیب زمینی از آن دست غذاهایی ست که همیشه یک منوی جدید برای ارائه دارد. با این ماده خوراکی می‌توانید هر غذایی که بخواهید درست کنید. در واقع می‌توان گفت سیب زمینی جزء لاینفک آشپزخانه‌های ایرانی ست. از جمله غذاهای خوشمزه‌ای که می‌توانید با این ماده غذایی درست کنید، سیب زمینی شکم پر است. برای درست کردن آن می‌توانید از گوشت چرخ‌کرده، پنیر پیتزا و یا حتی بدون پنیر پیتزا هم استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با پنیر پیتزا و یا بدون آن آشنا کنیم.

 

سیب زمینی شکم پر با پنیر پیتزا

برای درست کردن این غذا به مواد زیر نیاز دارید:
مواد لازممقدار
سیب زمینی4 عدد
قارچ6 عدد
تخم‌مرغ3 عدد
کالباس و سوسیس400 گرم
جعفری خرد شده4 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزابه مقدار دلخواه
زردچوبه، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی
روغنبه مقدار لازم

 

حالا برای طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با پنیر پیتزا به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: پختن سیب زمینی

برای درست کردن این غذا باید فر را از قبل گرم کنید. آن را روی دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا گرم شود. حالا سیب زمینی‌ها را داخل فویل و یا بدون آن درون سینی فر قرار دهید. اجازه دهید سیب زمینی به مدت یک ساعت در دمای 180 درجه سانتیگراد مغز پخت شود.

مرحله دوم: خالی کردن داخل سیب زمینی

در این مرحله از طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با فویل باید آن‌ها را از فر خارج کنید و کمی که خنک شد، با قاشق کوچک داخل سیب زمینی را خارج کنید. مواد داخل سیب زمینی را دور نریزید و در داخل یک ظرف دیگر بریزید و با پشت قاشق پوره کنید.

مرحله سوم: درست کردن سس سیب زمینی شکم پر

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل پوره سیب زمینی بریزید. تخم‌مرغ آب پزشده، سوسیس و کالباس را خرد کنید و جعفری ریزشده را هم با همدیگر مخلوط کنید. حالا همه مواد را با همدیگر ترکیب کنید. قارچ را اسلایس کنید و با حرارت به مدت 10 دقیقه سرخ کنید. سپس سایر مواد را هم داخل آن بریزید و با حرارت تفت دهید.

شما می‌توانید به جای سوسیس و کالباس از سینه مرغ هم استفاده کنید. در این صورت باید سینه مرغ پخته شود و سپس آن را ریز کنید و داخل مواد بریزید.

مرحله چهارم: پر کردن سیب زمینی

مواد را داخل سیب زمینی‌ها بریزید. فر را روشن کنید تا گرم شود. حالا از مواد به اندازه کافی بردارید و داخل سیب‌زمینی‌ها بریزید. به اندازه یک سانتیمتر باید فضا برای ریختن پنیر پیتزا باقی بماند. حالا سیب زمینی را داخل فر قرار دهید. دمای آن باید روی 180 درجه سانتیگراد باشد و زمان را هم روی 15 دقیقه تنظیم کنید. در 5 دقیقه آخر گریل فر را روشن کنید تا پنیر پیتزا روی سیب زمینی شکم پر طلایی رنگ شود.

در آخر می‌توانید سیب زمینی را با سس مخصوص میل کنید.

سیب زمینی شکم پر با پنیر پیتزا

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر بدون فر

برای درست کردن این غذا بدون فر می‌توانید سیب زمینی‌ها را بخارپز کنید. در مرحله بعد وقتی مواد را داخل سیب زمینی ریختید، یک قابلمه بزرگ آماده کنید و کف آن یک فویل قرار دهید و سیب‌زمینی‌ها را داخل آن بچینید. حرارت را کم کنید و روی قابلمه دم‌کنی قرار دهید تا سیب‌زمینی‌های شما با حرارت ملایم بپزد.

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر بدون پنیر پیتزا

یکی دیگر از روش‌های درست کردن سیب زمینی شکم پر بدون پنیر پیتزاست. به این صورت که برای آن از مواد دیگری استفاده می‌کنید که نیازی به پنیر پیتزا نداشته باشد. برای درست کردن این غذای خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

– سیب زمینی: 4 عدد بزرگ

– گوشت چرخ‌کرده: یک فنجان

– پیاز: یک عدد متوسط

– سیر: یک حبه

– فلفل سبز: 1 عدد

– گوجه فرنگی: 1عدد

– کره: یک قاشق غذاخوری

– رب گوجه: یک قاشق غذاخوری

– نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار کافی

– جعفری ساطوری: دو قاشق غذاخوری

– آب داغ: یک لیوان

برای طرز تهیه سیب زمینی شکم پر باید به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: پختن سیب زمینی

شما می‌توانید سیب‌زمینی‌های بزرگ را از وسط نصف کنید و بعد از کمی سرخ کردن، داخل آن را خالی کرده و از مواد داخل آن بریزید. اما اگر اندازه سیب زمینی متوسط است، آن را نصف نکنید و به همان صورت درست در داخل فر بپزید تا نرم شود. سپس با قاشق مرباخوری داخل آن را به شکل گرد درآورید. دیواره سیب زمینی باید حداقل یک سانتیمتر باشد تا له نشود.

مرحله دوم: درست کردن مواد

برای طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با گوشت ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و با کره تفت دهید. وقتی پیاز نرم و شفاف شد، سیر رنده شده را داخل آن بریزید و تفت دهید. وقتی عطر سیر بلند شد،گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را هم اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. در آخرین مرحله جعفری ساطوری را هم داخل مواد بریزید.

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر بدون پنیر پیتزا

مرحله سوم: پر کردن سیب زمینی

از مواد به اندازه کافی بردارید و داخل سیب زمینی بریزید. حالا سیب زمینی‌ها را داخل سینی فر بچینید. درجه فر را روی 180 و زمان آن را روی 20 دقیقه تنظیم کنید. برای سس سیب زمینی شکم پر هم می‌توانید نصف قاشق رب گوجه را با نمک مخلوط کنید و لابه لای سیب زمینی‌ها بریزید. در 5 دقیقه آخر گریل فر را روشن کنید تا سیب زمینی شما طلایی شود.

سیب زمینی شکم پر با مرغ بدون فر

برای درست کردن این غذا با مرغ به صورت زیر عمل کنید:

– سیب زمینی: 4 عدد

– پیاز: یک عدد

– سینه مرغ: یک عدد

– قارچ: 100 گرم

– فلفل دلمه‌ای: یک عدد

– پیازچه خرد شده: 3 قاشق غذاخوری

– پنیر پیتزا: به مقدار کافی

– فلفل سیاه، نمک و زردچوبه: به مقدار کافی

– روغن: به مقدار کافی

سیب زمینی شکم پر با مرغ بدون فر

برای طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با پنیر پیتزا و مرغ باید به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: پختن سیب زمینی

شما می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را در داخل قابلمه با مقدار کمی آب، بخارپز کنید. روش دیگر قرار دادن آن‌ها در داخل فر به مدت یک ساعت است تا در دمای 180 درجه کامل پخته شوند. سینه مرغ را هم در ظرف جداگانه‌ای با کمی آب روی حرارت قرار دهید تا کامل پخته شود. سپس آن را کنار بگذارید.

مرحله دوم: درست کردن مواد

پیاز را خلالی خرد کرده و با روغن و زردچوبه تفت دهید. وقتی شفاف شد، فلفل دلمه‌ای خرد شده و قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا برای مدت 15 دقیقه مواد نرم شود. سینه مرغ را حسابی خرد کنید و داخل مواد بریزید و دوباره تفت دهید. در آخر به آن فلفل سیاه و نمک بزنید.

مرحله سوم: پر کردن سیب زمینی

برای طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با مرغ باید داخل سیب‌زمینی‌ها را با یک قاشق کوچک خالی کنید. سپس از مواد بردارید و داخل آن بریزید. یک سانتیمتر از فضا را برای ریختن پنیر پیتزا باقی بگذارید. در آخر سیب زمینی‌ها را داخل سینی فر بچینید. فر را برای مدت 10 دقیقه روشن بگذارید تا داغ شود.

سپس سینی حاوی سیب زمینی شکم پر را داخل آن قرار دهید. دمای فر روی 180 درجه و به مدت 20 دقیقه غذا را در آن بگذارید. در 5 دقیقه آخر گریل فر را روشن کنید تا پنیر پیتزای روی سیب زمینی طلایی رنگ شود.

سیب زمینی شکم پر با مرغ

نکات طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

– برای درست کردن این غذا حتما از سیب زمینی درشت استفاده کنید.

– برای بخارپز کردن سیب زمینی، حرارت را کم کنید.

– قبل از پختن سیب زمینی حتما آن‌ها را خوب بشویید، اما نیازی به پوست گرفتن ندارد.

– شما می‌توانید به دلخواه خود در هر یک از روش‌های گفته شده، مواد را کم یا زیاد کنید.

– برای طرز تهیه سیب زمینی شکم پر در قابلمه باید از دم کنی استفاده کنید. همچنین حرارت را کم کنید تا فضای قابلمه شبیه به فر داغ شود.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.5 / 5. 6

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com