Skip to main content
3
(5)

بیف استروگانف از جمله غذاهای معروف روسیه است که برخی آن را با پاستای ایتالیایی‌ها اشتباه می‌گیرند. اگرچه تا حدودی این دو غذا با هم شبیه هستند، اما تفاوت‌هایی نیز با هم دارند. برای مثال طرز تهیه بیف استروگانف با مرغ و ماکارونی شکلی شباهت زیادی به پاستا دارد و البته شما در این غذا از پنیر پیتزا استفاده نمی‌کنید. اما بیف استراگانف مرغ با قارچ شبیه پاستا نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا دو روش درست کردن این غذا را به شما آموزش دهیم.

image2 1 آشپزی طرز تهیه بیف استروگانف

 

 

روش اول: طرز تهیه بیف استراگانف برای 4 نفر

مواد لازممقدار
گوشت گوساله300 گرم
شیرنصف لیوان
قارچ100 گرم
سیب زمینی3 عدد متوسط
پیاز2 عدد
خامه200 گرم
آرد گندمیک قاشق غذاخوری
زردچوبه، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

 

 

برای طرز تهیه بیف استروگانف با خامه و گوشت به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: تفت پیاز و گوشت

در ابتدا باید پیاز را تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سپس مقداری زردچوبه به آن بزنید و دوباره تفت دهید تا به رنگ طلایی درآید. گوشت مرغ را به شکل نوارهای باریک و بلند برش بزنید و به پیاز اضافه کنید. حالا هر دو را تفت دهید تا رنگ گوشت کامل تغییر کند. سپس دو لیوان آب جوش به تابه اضافه کنید و درب آن را ببندید تا با حرارت کم بپزد.

مرحله دوم: تفت قارچ

در این مرحله از طرز تهیه بیف استروگانف گوشت، باید قارچ را اسلایس کنید و داخل ماهیتابه بریزید و با حرارت زیاد تفت دهید تا سرخ شود و آب نیندازد. وقتی آب گوشت کامل تبخیر شد و به روغن افتاد، قارچ را داخل آن بریزید و دوباره تفت دهید.

مرحله سوم: اضافه کردن شیر و آرد

وقتی شیر سرد و خنک است، آرد را به آن اضافه کنید تا گلوله نشود. مدام آن را هم بزنید تا به شکل یک مایع غلیظ درآید. سپس نمک و فلفل سیاه را هم به آن اضافه کنید. وقتی مواد یکدست شد، آن را داخل گوشت و قارچ بریزید و حرارت را زیاد کنید. مدام آن را هم بزنید تا شیر حباب بزند و بعد ظرف را از روی شعله بردارید.

مرحله چهارم: اضافه کردن خامه

برای طرز تهیه بیف استروگانف باید خامه را در آخرین مرحله داخل غذا بریزید و خوب هم بزنید. حالا غذای شما حاضر است و باید برای آن سیب زمینی هم سرخ کنید.

مرحله پنجم: سرخ کردن سیب زمینی

سیب‌زمینی‌ها را به دلخواه خود برش بزنید و در کمی آب جوش بپزید (به مدت 5 دقیقه) تا نیم‌پز شوند. سپس آن‌ها را داخل آبکش بریزید تا آب سیب زمینی کامل برود و کمی ادویه و زردچوبه به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید. یک ماهیتابه روی حرارت قرار دهید تا روغن آن داغ شود و بعد سیب زمینی‌ها را داخل روغن داغ سرخ کنید.

در نهایت سیب زمینی‌ها را با بیف استروگانف میل کنید.

روش دوم: طرز تهیه بیف استروگانف با مرغ و پاستا

یکی دیگر از روش‌های درست کردن این غذای روسی استفاده از پاستا در کنار موادی همچون مرغ، قارچ، پیاز و ادویه‌های مخصوص است. برای درست کردن چیکن استراگانف به مواد زیر نیاز دارید:

  •       ران مرغ: نیم کیلو
  •       آرد: 1.5 قاشق غذاخوری
  •       پیاز: یک عدد
  •       پاستا: 200 گرم
  •       قارچ: 250 گرم
  •       روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری
  •       سس ورچستر: یک قاشق غذاخوری
  •       خامه ترش: 3 قاشق غذاخوری
  •       آب مرغ: یک فنجان
  •       رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  •       فلفل سیاه، پودر پاپریکا، نمک و زردچوبه: به مقدار کافی
  •       پودر سیر: دو قاشق چایخوری
  •       جعفری خردشده: به مقدار کافی

برای طرز تهیه بیف استروگانف مرغ و قارچ به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: تفت پیاز و مرغ

در ابتدا مرغ را تکه کنید و در یک ظرف بریزید و نمک، فلفل و پودر پاپریکا و آرد را روی آن بریزید. سپس روی ظرف را بپوشانید و پیاز را با روغن زیتون تفت دهید. داخل پیاز کمی زردچوبه بریزید تا نرم و شفاف شود. سپس مرغ را داخل پیاز بریزید و تفت دهید تا رنگ آن کامل تغییر کند و بعد ماهیتابه را کنار بگذارید و قارچ را تفت دهید.

مرحله دوم: تفت قارچ

قارچ‌ها را اسلایس کنید و داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید. مقداری پودر سیر (یا موسیر) را داخل قارچ بریزید و دوباره مواد را هم بزنید. برای اینکه قارچ آب نیندازد، حرارت را زیاد کنید. سپس به آن رب گوجه فرنگی و سس ورچستر اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. برای طرز تهیه چیکن استراگانف با پاستا می‌توانید به جای رب گوجه از سس گوجه هم استفاده کنید که طعم آن به ذائقه شما بستگی دارد.

مرحله سوم: ترکیب قارچ و مرغ

در این مرحله باید قارچ سرخ شده را داخل مرغ تفت داده شده بریزید. سپس آب مرغ را هم روی مواد بریزید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید مرغ بپزد. وقتی سس غلیظ شد، خامه ترش را نیز به مواد اضافه کنید. جعفری خرد شده را نیز در این مرحله اضافه کنید تا در اثر جوش و پخت زیاد، عطر آن از بین نرود.

مرحله سوم: پختن پاستا

در این مرحله از طرز تهیه چیکن استروگانف باید آب جوش روی پاستا بریزید و روی حرارت قرار دهید تا نرم شود. به آن یک قاشق غذاخوری روغن هم اضافه کنید تا پاستا به هم نچسبد. بعد از نرم شدن پاستا، آن‌ها را داخل آبکش بریزید تا آب آن کامل گرفته شود و بعد داخل چیکن استراگانف بریزید.

image1 1 آشپزی طرز تهیه بیف استروگانفنکات پخت بیف استروگانف

اگر شما استراگانف را با گوشت گوساله درست کنید، اسم آن «بیف استراگانف» و اگر با مرغ تهیه کنید، به آن «چیکن استروگانف» می‌گویند. دانستن این نکته زمان سفارش غذا در رستوران اهمیت دارد تا غذای مورد علاقه‌تان روی میز قرار بگیرد.

شما می‌توانید برای طرز تهیه بیف استراگانف هم پاستا را به غذای خود اضافه کنید.

اضافه کردن انواع ادویه‌ها مثل فلفل سیاه، پودر پاپریکا، سس ورچستر و یا پودر موسیر و پودر سیر به ذائقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

این دستور پخت بیف استروگانف برای 4 نفر است و برای طرز تهیه بیف استراگانف دونفره باید مقدار مواد غذایی را در هر یک از این دو روش، نصف کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3 / 5. 5

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com