Skip to main content
4
(2)

فرنی از آن دست غذاهای مفید و خوشمزه است که برای ورزشکاران، کودکان و افراد لاغر آن را پیشنهاد می‌دهیم. همچنین می‌توانید آن را برای وعده صبحانه یا عصرانه نیز بپزید و همراه با اعضا خانواده میل کنید. جالب است که می‌توانید فرنی را با طعم‌های دارچینی، کاکائویی یا زعفرانی تهیه و به عنوان دسر در مهمانی‌ها سرو کنید. اگر می‌خواهید وزن بگیرید و چاق‌تر شوید بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید و اگر قصد لاغر شدن دارید، به سراغ شیر کم چرب بروید. اگر می‌خواهید این غذا را به بهترین شکل درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید، این 2 روش طرز تهیه فرنی با نشاسته را از دست ندهید.

روش اول طرز تهیه فرنی با نشاسته (3 رنگ)

برای درست کردن این دسر به مواد زیر نیاز دارید:
مواد لازماندازه
نشاسته2.5 قاشق غذاخوری
شیر پرچرب2 لیوان
خامه صبحانهیک قاشق غذاخوری
زعفران دمکرده2 قاشق غذاخوری
شکر2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائوبه مقدار کافی

 

در روش اول برای درست کردن فرنی با نشاسته به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: ترکیب شیر ESL و نشاسته

در ابتدا شیر ESL را که طعم تازه‌تری دارد و درست مثل شیر تازه گاو می‌ماند، تهیه کنید. اگر می‌خواهید فرنی شما خوشمزه‌تر باشد، حتما از این نوع شیر استفاده کنید و یا شیر تازه گاو بخرید. سپس شیر را روی حرارت قرار دهید و نشاسته را به آرامی داخل شیر بریزید و خوب هم بزنید. حرارت باید کم باشد تا سریع شیر جوش نیاید و غلیظ نشود.

مرحله دوم: اضافه کردن شکر

در این مرحله از طرز تهیه فرنی با نشاسته، شکر را هم داخل شیر بریزید و مدام هم بزنید تا بوی خامی نشاسته با حرارت از بین برود. وقتی احساس کردید شیر کمی غلیظ شده است، می توانید خامه صبحانه را هم داخل این مخلوط بریزید و دوباره هم بزنید تا غلیظ شود. سپس شعله را خاموش کنید و به سراغ مرحله تزئین فرنی بروید.

مرحله سوم: رنگی کردن فرنی

برای پذیرایی از مهمان همیشه سلیقه به خرج دهید و از انواع رنگ‌ها و طعم‌ها برای تزئین و طعم دادن به دسر خود استفاده کنید. برای این کار فرنی را سه قسمت تقسیم کنید و آن را داخل ظرف‌های جداگانه بریزید. برای یکی از ظرف‌ها از زعفران دمکرده استفاده کنید و آن را حسابی هم بزنید تا ترکیب شود.

در ظرف دیگر پودر کاکائو را داخل فرنی بریزید و هم بزنید. همچنین می‌توانید از دارچین نیز برای طعم‌دار کردن این ظرف استفاده کنید. ظرف سوم را هم ساده نگهدارید تا فرنی شما سه رنگ باشد.

مرحله چهارم: تزئین فرنی با نشاسته

برای اینکه فرنی شما فرم بهتری داشته باشد و خوشمزه‌تر شود، مقداری پودر گل محمدی و خلال بادام روی آن بریزید و تزئین کنید. در نهایت طرز تهیه فرنی با نشاسته تمام می‌شود و می‌توانید از خوردن این دسر لذت ببرید.

روش دوم دستور پخت فرنی نشاسته و آرد برنج

یکی دیگر از روش‌های درست کردن این فرنی با کمی آرد برنج است که به مواد زیر نیاز دارید:

· آرد برنج: 2 قاشق غذاخوری

· شیر: 3 لیوان

· نشاسته: 2 قاشق غذاخوری

· شکر: 2 قاشق غذاخوری

· خامه صبحانه: 2 قاشق غذاخوری

· زعفران دمکرده یا پودر کاکائو: به مقدار کافی

حالا برای درست کردن این دسر به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: ترکیب شیر و آرد برنج

ابتدا آرد برنج را داخل شیر بریزید و اجازه دهید برای مدت نیم ساعت بماند تا آرد نرم‌تر شود و مدت زمان کمتری بپزد. سپس آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا آرد برنج گلوله نشود.

مرحله دوم: اضافه کردن نشاسته

وقتی احساس کردید شیر و برنج با هم ترکیب شده و فرنی کمی غلیظ‌تر شده است، نشاسته را به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید. صبر کنید تا کمی غلیظ‌تر شود و بعد شکر را داخل آن بریزید و هم بزنید.

در آخر شعله را خاموش کنید و همانطور که فرنی داغ است، شکر و خامه را اضافه کنید و مدام مواد را با هم ترکیب کنید.

مرحله سوم: تزئین و طعم‌دار کردن فرنی

در این مرحله باید فرنی خود را با زعفران دمکرده یا پودر کاکائو تزئین کنید. در این صورت باید مثل روش قبل، فرنی را سه قسمت کنید و در یکی از قسمت‌ها، زعفران دمکرده و در دومی از پودر کاکائو استفاده کنید. سومین قسمت را ساده بگذارید تا فرنی شما زیباتر و با سه طعم باشد.

طرز تهیه فرنی با نشاسته و شیر و وانیل

یکی دیگر از روش‌های تهیه فرنی، تهیه این غذا به صورت ساده و با ترکیب نشاسته و شیر و وانیل است. برای درست کردن این دسر به مواد زیر نیاز دارید:

  • شیر: 2 لیوان
  • نشاسته: 2 قاشق غذاخوری
  • شکر: 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل: یک چهارم قاشق مرباخوری
  • گلاب: یک چهارم قاشق مرباخوری

برای طرز تهیه فرنی با نشاسته و وانیل به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: گرم کردن شیر

در ابتدا شیر سرد را با نشاسته ترکیب کنید. وقتی شیر گرم شود، با اضافه کردن نشاسته در آن گلوله گلوله می‌شود. اما شیر سرد چنین خاصیتی ندارد و بعد از ترکیب این دو با هم، قابلمه را روی حرارت قرار دهید. ابتدا شعله را زیاد کنید تا شیر به جوش بیاید و سپس حرارت را کم کنید. طی این مدت هم باید مدام شیر را هم بزنید تا غلیظ‌تر شود.

مرحله دوم: اضافه کردن شکر و وانیل

در این مرحله از طرز تهیه فرنی با نشاسته و شیر باید شکر و وانیل را با هم ترکیب کرده و سپس داخل مواد اضافه کنید. همانطور که حرارت ملایم است، مواد را خوب هم بزنید. وقتی احساس کردید فرنی به غلظت کافی رسیده است، شعله را خاموش کنید.

در آخرین مرحله گلاب خوش عطر را نیز داخل فرنی بریزید. اگر در همان مرحله اول و قبل از خاموش کردن شعله، گلاب را اضافه کنید در اثر جوش زیاد، مقداری از عطر خود را از دست می‌دهد.

مرحله سوم: تزئین فرنی

خوب حالا فرنی را داخل ظرف بریزید و روی آن را با موادی مثل پودر پسته، خلال بادام، غنچه خشک شده گل محمدی و یا دارچین تزئین کنید. فرنی شما آماده سرو است.

طرز تهیه فرنی با نشاسته و خامه و شیر کم چرب

شما می‌توانید به جای استفاده از شیر پرچرب از ترکیب خامه و شیر کم چرب نیز استفاده کنید. اگر قصد دارید لاغر شوید کلا خامه را نیز حذف کرده و فقط از نشاسته و شیر کم چرب استفاده کنید. برای درست کردن فرنی با نشاسته و خامه و شیر کم چرب به مواد زیر نیاز دارید:

  • شیر کم چرب: 2 لیوان
  • نشاسته: 2 قاشق غذاخوری
  • گلاب: یک قاشق غذاخوری
  • وانیل: یک چهارم قاشق غذاخوری
  • زعفران دمکرده: 2 قاشق غذاخوری
  • خامه: 2 قاشق غذاخوری

حالا برای درست کردن این دسر خوشمزه به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: گرم کردن شیر و نشاسته

شیر کم چرب را با خامه و نشاسته ترکیب کنید و داخل قابلمه بریزید و بعد روی حرارت قرار دهید. ابتدا حرارت را زیاد کنید تا شیر به جوش آید و سپس آن را کم کنید و مدام مواد را هم بزنید تا غلیظ شود.

توجه داشته باشید هر چقدر نشاسته شما بیشتر باشد، فرنی بیشتر غلیظ و سفت می‌شود، اما طعم آن چندان خوشمزه نیست. پس طبق دستور پخت فقط دو قاشق غذاخوری نشاسته اضافه کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن شکر و وانیل

در این مرحله از طرز تهیه فرنی با نشاسته و خامه شکر و وانیل را داخل مواد بریزید و ترکیب کنید تا در آن حل شود. در حین پخت فرنی مدام آن را هم بزنید تا ته نگیرد و به غلظت دلخواه شما برسد.

وقتی فرنی گرم است، غلظت آن کمتر مشخص می‌شود. بهتر است یک قاشق غذاخوری از فرنی بردارید و اجازه دهید سرد شود تا متوجه میزان غلیظ شدن فرنی شوید.

در آخرین مرحله و بعد از خاموش کردن شعله، گلاب را هم به فرنی اضافه کنید.

مرحله سوم: تزئین فرنی نشاسته و خامه

حالا درست مثل روش‌‌های قبل که توضیح دادیم فرنی را داخل ظرف پذیرایی بریزید و سپس روی آن را با خلال بادام، پودر پسته، غنچه گل و دارچین تزئین کنید.

نکاتی برای طرز تهیه فرنی با نشاسته

برای درست کردن این دسر خوشمزه به چند نکته توجه داشته باشید:

– باید در هر یک از این روش‌ها شیر سرد و نشاسته را با هم ترکیب کنید و سپس روی حرارت قرار دهید.

– در تهیه مواد از شیر ESL استفاده کنید تا دسر شما طعم خوشمزه‌تری داشته باشد.

طرز تهیه فرنی با نشاسته

– نشاسته باید تازه باشد تا باعث ترش شدن فرنی نشود.

– زمان درست کردن این دسر مدام آن را ترکیب کنید تا آرد برنج یا نشاسته در آن گلوله نشود و یکدست غلیظ شود.

– مقدار خامه‌ای که به فرنی اضافه می‌کنید، به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد. برای خوشمزه‌تر شدن آن می‌توانید 2 قاشق غذاخوری خامه در فرنی بریزید.

– برای اینکه فرنی شما ته نگیرد، شعله را زیاد نکنید و با قاشق چوبی مدام آن را هم بزنید.

– اگر بخواهید فرنی با نشاسته خوشمزه‌تر باشد، می‌توانید به اندازه یک قاشق غذاخوری کره پاستوریزه هم به آن اضافه کنید.

سخن پایانی

این غذای خوشمزه برای ورزشکاران و کودکان مناسب است. کسانی که به دیابت مبتلا هستند، بهتر است در خوردن این غذا زیاده‌روی نکنند. همچنین زمان درست کردن این غذا، به جای شکر، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی استفاده کنید. اگر در دوره کاهش وزن هستید و می‌خواهید لاغر شوید، از شیر کم چرب و روش اول طرز تهیه فرنی با نشاسته (بدون پودر برنج) استفاده کنید.

فرنی با نشاسته از آن دست غذاهای سبکی ست که با هر سبک و روشی می‌توانید آن را درست کنید. در فصل سرد زمستان فرنی می‌تواند جایگزین خوبی برای بستنی‌های سرد تابستان باشد. امیدواریم از دستور پخت ما برای تهیه این غذا استفاده مفید داشته باشید. نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

4 / 5. 2

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com