Skip to main content
1
(1)

کشک و بادمجان این خوراک لذیذ ایرانی که ترکیبی از بادمجان، کشک و افزودنی‌های دیگری ست را معمولا با نان مصرف می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کشک و بادمجان را معمولا به عنوان پیش غذا سرو می‌کنند. زادگاه این غذای محبوب استان زنجان است البته امروزه در سراسر ایران این خوراک خوشمزه را درست کرده و در بسیاری از مهمانی‌ها از آن بهره می‌برند. این غذای محبوب را می‌توان به چندین شیوه تهیه کرد. در ادامه این مطلب به آموزش طرز تهیه کشک بادمجان و رفع شوری کشک بادمجان به روش‌های ساده می‌پردازیم.

رفع شوری کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان

یکی از غذا‌های محبوب ما ایرانی‌ها کشک بادمجان است. این غذای مخصوص و سنتی یکی از لذیذ‌ترین و مقویی‌ترین غذاهایی است که می‌توانید برای خود یا میهمانان‌تان آماده کنید. با این دستور پخت خوشمزه که حالا آموزش می‌دهیم. می‌توانید طعمی ماندگار به غذای خود داده و از خوردن آن لذت ببرید.

 برای تهیه این غذای خوشمزه شما به بادمجان، پیاز، کشک، مغز گردو، سیر، نعناع خشک، نمک و فلفل سیاه نیاز دارید.

بادمجان 4 عدد
پیاز 2 عدد
کشک 4 قاشق غذا خوری
مغز گردو 2 قاشق غذا خوری
سیر 4 حبه
نعناع خشک 2 قاشق غذا خوری
نمک نصف قاشق چای خوری
فلفل نصف قاشق چای خوری

 

مرحله اول

در مرحله اول برای شروع کار پوست بادمجان‌های خود را بگیرید و سپس به صورت ورقه‌ای آن را برش بزنید.

مرحله دوم

بادمجان‌های خود را بر روی یک سینی گذاشته و روی آن نمک بپاشید. حالا برای 20 تا 30 دقیقه بگذارید به همان حالا بماند تا نمک خوب جذب بادمجان شود. با پاشیدن نمک بر روی بادمجان تلخی آن را از بین برده و همچنین این کار موجب جذب مقدار کمتری از روغن به گوشت بادمجان می‌شود.

مرحله سوم

حالا در این مرحله بادمجان‌ها را شسته و آب اضافی آن را میگیریم.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم یک تابه مناسب انتخاب کنید و سپس آن را همراه مقداری روغن روی حرارت بگذارید. وقتی روغن به خوبی گرم شد بادمجان‌ها را اضافه کنید و هر دو سمت آن را به خوبی سرخ کنید.

مرحله پنجم

وقتی کار بادمجان‌ها تمام شد. به سراغ پیاز ها میرویم. ابتدا پیاز را به صورت نگینی خورد کرده و کمی تفت می‌دهیم تا به رنگ طلایی برسند. پس از آن سیر را هم خورد کرده و به ترکیب خود اضافه می‌کنیم تا به خوبی سرخ شود.

مرحله ششم

در این مرحله بادمجان‌هایی که قبلا سرخ کردیم را به خوبی له کرده و به سیر و پیاز خود اضافه می‌کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه بادمجان‌های له شده خود را اضافه کردیم اکنون می‌توانید ادویه‌های خود را نیز به آن اضافه کنید و صبر کنید تا آب اضافه بادمجان ها به صورت کامل از بین برود.

مرحله هشتم

حالا که آب بادمجان تبخیر شد. می‌توانید پودر گردو و کشک خود را نیز اضافه کنید. اما به یاد داشته باشید، اگر می‌خواهید از کشک خشک استفاده کنید حتما آن را از شب قبل در آب بگذارید تا به خوبی نرم شود.

مرحله نهم

در این مرحله مواد خود را به قدری هم می‌زنیم که کاملا یک دست شود. پس از آن درب تابه را گذاشته و صبر کنید کشک و بادمجان شما به خوبی روغن بیاندازد.

مرحله دهم

در آخرین مرحله از کار پس از اینکه غذای شما آب اضافی خود را از دست داد و روغن انداخت، می‌توانید آن را در ظرف مورد نظر خود گذاشته و با نعناع داغ، پیاز داغ یا سیر داغ تزئین کنید.حالا غذای شما کاملا آماده است می‌توانید از آن لذت برده و آن را میل کنید.

رفع شوری کشک بادمجان پس از پخت با روش‌های ساده

نمک یکی از اجزای اصلی بیشتر‌ غذا‌های ما است. به‌طوری که می‌توان این ماده را در همه‌ی چیز‌های که می‌خوریم بیابیم از شیرینی‌گرفته تا انواع غذا، سالاد، نان و…تقریبا در هر چیزی مقداری نمک وجود دارد.

 این ماده خوراکی پرکاربرد یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر آشپز خانه‌ای محسوب می‌شود به طوریکه آشپزی بدون نمک برای ما تقریبا به امری محال تبدیل شده است.

گرچه استفاده از نمک سبب خوشمزه‌گی غذا و خوراکی هایمان است، اما گاهی ممکن است در استفاده آن زیاده‌رویی کرده و غذای‌ خود را شور کنیم. در ادامه این مطلب به رفع شوری کشک بادمجان با روش های ساده می‌پردازیم.

1: خامه

یکی از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن سبب رفع شوری کشک بادمجان خود شوید استفاده از خامه است. شما می‌توانید مقداری خامه را با آب مخلوط کرده و به کشک بادمجان خود اضافه کنید. این کار سبب رفع شوری و ملایم شدن طعم غذای شما می‌شود.

2: قند

یکی دیگر از روش‌هایی که برای رفع شوری کشک بادمجان خود می‌توانید استفاده کنید این است که یک حبه قند بسیار کوچک را به غذای خود اضافه کرده و صبر کنید تا کاملا آب شود. این کار شوری غذای شما را بر طرف می‌کند.

3: نان خشک

نان یکی از موادی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود اگر کشک و بادمجان شما شور شده است، می‌توانید یک قطعه نان خشک را به قابلمه در حال جوشیدن خود اضافه کرده و وقتی نان اندکی نرم شد آن را دوباره خارج کنید.

4: سیب زمینی

یکی دیگر از چیز‌های که می‌توانید برای رفع شوری کشک بادمجان خود از آن استفاده کنید سیب زمینی است. یک سیب زمینی را به دو قسمت تقسیم کنید و سپس آن را داخل غذای خود بیاندازید. اجازه بدهید سیب زمینی 5 دقیقه با غذای شما بپزد و پس از آن سیب زمینی‌ها را خارج کنید.

5: نوشابه

یکی از روش‌های جالبی که می‌توانید از آن بهره ببرید استفاده از نوشابه است. نوشابه را کم کم به کشک بادمجان خود اضافه کرده و آن را بچشید اما در ریختن نوشابه درون غذای خود زیاده رویی نکنید زیرا باعث تغییر مزه کشک و بادمجان شما می‌شود.

6: لیمو یا آبلیمو

شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری لیمو ترش یا آب لیمو به کشک بادمجان خود سبب رفع شوری آن شوید. اما آن را مزه کنید تا غذای خود را بیش از انداره ترش نکنید.

این موارد می‌تواند در رفع شوری کشک و بادمجان شما تاثیر بسزایی داشته و دوباره غذایتان را خوش طعم کند.

فواید کشک بادمجان برای بدن

حالا که یک طرز تهیه خوشمزه از کشک بادمجان گفتیم بد نیست بعضی از خواصی که این غذای مقویی برای بدن دارد را نیز معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد مزایا و فواید این خوراک خوشمزه بدانیم.

یکی از خواصی که کشک بادمجان دارد جلوگیری از پوکی استخوان و همچنین نیز یک تقویت کننده‌ عالی برا استخوان و دندان محسوب می‌شود. این غذای لذیذ همچنین دارای ویتامین‌های متفاوتی است که در سلامت چشم و سلامت پوست می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد.

البته خواص کشک بادمجان تنها در این مواد خلاصه نمی‌شود این غذای مقویی می‌تواند یک منبع عالی برای جذب پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن و انواع ویتامین ها باشد. کشک درون این غذا ماده ای سرشار از مواد مغذی است که به نوبه خود تاثیر بسزایی در جلوگیری از بسیاری از بیماری ها دارد.

کلام آخر

در نهایت ما یک طرز تهیه خوشمزه برای پخت کشک بادمجان به شما آموزش دادیم و پس از آن روش‌های ساده‌ای برای رفع شوری غذایتان به شما معرفی کردیم. و سخن خود را با خواص این غذای مقویی برای بدن به انتها رسانید. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

1 / 5. 1

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com