Skip to main content
3.7
(3)

همه ما وقتی در سوپرمارکت‌ چشم‌مان به بسته پنیر پیتزا می‌خورد، ناخودآگاه تمامی غذاهای لذیذی که با این پنیر درست می‌شود، از جاده ذهن‌مان عبور می‌کند. به هر حال ما ایرانی‌ها عاشق پنیر پیتزا هستیم. اما چون این پنیر کالری بالایی دارد و همه از چاق شدن فراری هستند، باید به فکر استفاده از جایگزین رژیمی پنیر پیتزا بود.

گاهی هم برای تنوع و تجربه‌ی طعم‌های جدید و یا حتی زمانی که پنیر پیتزا در خانه نداریم، می‌توان از پنیر معمولی به جای پنیر پیتزا استفاده کرد. در ادامه می‌خواهیم درباره چندین جایگزین پنیر پیتزا صحبت کنیم. شاید تعجب کنید که می‌توانید از چند جایگزین گیاهی این پنیر استفاده کنید، از طعم غذای خوشمزه لذت ببرید و از چاق شدن خود اصلا نترسید.

جایگزین رژیمی پنیر پیتزا

پنیر موزارلا که عموما آن را به نام پنیر پیتزا می شناسیم، رکن اصلی یک پیتزای خوشمزه است که می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. استفاده از این نوع پنیر پیتزا تجربه جالبی به دنبال دارد و تقریبا همه عاشق خوردن غذا با این نوع پنیر هستند. پنیر پارمسان، پنیر ریکوتا و پنیر بورتا و … از جمله پنیرهای معروفی هستند که برای درست کردن انواع پیتزا، لازانیا، ذرت مکزیکی و … استفاده می‌شود.

جایگزین گیاهی پنیر پیتزا

اگر به دنبال پنیرهایی هستید که شما را چاق نکند و جایگزین خوبی برای پنیر گران‌قیمت و پرکالری پنیرپیتزا باشد، ما این پنیرها را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

پنیر گیاهی Daiya

این نوع پنیر برای استفاده به جای پنیر پیتزا در نوع خود بی‌نظیر است. در تولید آن از روغن نارگیل و آرد تاپیوکا استفاده می‌شود و طعم فوق‌العاده لذیذی دارد. همچنین به دلیل وجود عصاره‌های گیاهی و طبیعی در آن با درست کردن غذا با پنیر دایا نگران چاق شدن خود نیستید. این محصول جایگزین گلون است و می‌تواند مثل پنیر پیتزا ذوب شود. بسیاری از فست‌فودها برای درست کردن پیتزا رژیمی از این نوع پنیر استفاده می‌کنند.

هضم پنیر گیاهی Daiya بسیار ساده است و برای کسانی که به بیماری‌های گوارشی مبتلا هستند، توصیه می‌شود. همچنین گیاه‌خوارها و کسانی که دچار عارضه قلبی هستند می‌توانند پنیر دایا را به جای پنیر پیتزا مصرف کنند.

word image 11981 2 دوستانه جایگزین پنیر پیتزا در غذا چیست؟

پنیر ریکوتا

از دیگر موارد جایگزین گیاهی پنیر پیتزا می‌توان به پنیر ریکوتا اشاره کنیم که نوعی پنیر ایتالیایی محسوب می‌شود. برای درست کردن این پنیر، از آب پنیر باقی مانده سایر پنیرها استفاده می‌شود. بافت آن چسبنده است و طعم ملایمی دارد که به دلیل داشتن فسفر و کلسیم می‌تواند برای کسانی که پوکی استخوان دارند، مفید باشد.

همچنین ریکوتا منبع پروتئین است و آن را به کسانی که بدنسازی کار می‌کنند، پیشنهاد می‌دهیم. اگر می‌خواهید با حفظ سلامتی خود از خوردن غذاهایی که به پنیر پیتزا نیاز دارند، لذت ببرید، پنیر ریکوتا را فراموش نکنید.

word image 11981 3 دوستانه جایگزین پنیر پیتزا در غذا چیست؟

پنیر پستو

یکی دیگر از انواع جایگزین رژیمی پنیر پیتزا پنیر پستو نام دارد که به رنگ سبز است و اولین بار توسط ایتالیایی‌ها درست شد. برای تولید این پنیر از آجیل کاج ،نمک ،سیر ،برگ ریحان و پنیر سفت استفاده می‌شود. طعم آن ملایم و برای درست کردن آن از روغن زیتون هم استفاده می‌شود. در واقع پنیر پستو یک محصول کاملا گیاهی ست و برای کسانی که نباید پنیر پیتزا بخورند، مناسب است.

کاهش سطح کلسترول LDL، افزایش کلسترول HDL و کمک به کسانی که دچار عارضه قلبی هستند، از مزیت‌های مصرف این نوع پنیر در درست کردن انواع غذاست.

word image 11981 4 دوستانه جایگزین پنیر پیتزا در غذا چیست؟

پنیر بادام هندی

اگر در انتخاب جایگزین گیاهی پنیرپیتزا کمی وسواس دارید و می‌خواهید طعم غذای‌تان فوق‌العاده باشد، پنیر بادام هندی را فراموش نکنید. این پنیر هم گیاهی ست و از آسیاب کردن بادام هندی تهیه می‌شود. اگرچه کمی گران است، اما به دلیل گیاهی بودن و داشتن چربی اشباع‌نشده می‌تواند در سلامت قلب و عروق موثر باشد.

علاوه بر این دارای مقادیر بالایی از انواع ویتامین و مواد معدنی ست که به سلامت کلی بدن کمک زیادی می‌کند.

پنیر کدو سبز

یکی دیگر از انواع پنیر یا سس جایگزین پنیر پیتزا استفاده از پنیر کدو سبز است. برای درست کردن این پنیر گیاهی از کدو سبز، ژلاتین، آب، نمک، مخمر و روغن نارگیل استفاده می‌شود. با این حساب می‌توان گفت یک محصول کاملا گیاهی ست که هیچ آسیبی به بدن شما نمی‌رساند و باعث چاقی هم نمی‌شود. طعم آن درست شبیه به پنیر و بافت آن شبیه به گوشت‌های فرآوری‌شده است.

از دیگر خواص پنیر کدو سبز می‌توان به داشتن آنتی اکسیدان، ویتامین K و منیزیم اشاره کنیم که به تقویت استخوان‌ها کمک زیادی می‌کند.

پنیر سفید

اما اگر ذائقه ماجراجویی داشته باشید، می‌توانید از پنیر سفید ساده‌ای که در یخچال دارید، برای درست کردن غذاهای خود استفاده کنید.

ممکن است شما فکر کنید که پنیر سفید را باید تنها در وعده صبحانه یا عصرانه به همراه سبزی، گردو و …. مصرف کنید. اما باید بدانید که پنیر سفید با وجود خواص مشابه ی که دارد، می‌تواند جایگزین سالم پنیر پیتزا در تهیه غذاهای متنوع هم باشد. در ادامه به بررسی چندین نوع غذا پرداخته‌ایم که می‌توان در تهیه آن‌ها از پنیر سفید به جای پنیر پیتزا استفاده کرد.

استفاده از پنیر معمولی در پیتزا

یکی از جذابیت‌های پیتزا، درست کردن آن با مواد و ترکیبات دلخواهی ست که در خانه داریم و از آن جا که طعم پیتزا با پنیر کامل می‌شود، می‌توانیم از پنیر سفید به جای پنیر پیتزا استفاده کنیم که در این حالت، بافت کشسانی نخواهد داشت اما طعم خوشمزه و هیجان انگیز آن همچنان پا برجاست و ارزش غذایی آن حفظ می‌شود.

پنیر صبحانه به عنوان جایگزین پنیر پیتزا می‌تواند در ابتدای مراحل تهیه پیتزا روی خمیر یا نان مخصوص مالیده شود که در این حالت حتی به جای سس، طعم بهتر و بافت لطیف‌تری به نان پیتزا می‌دهد. در ادامه درباره‌ی طرز تهیه سس پنیری خواهیم گفت.

word image 11981 5 دوستانه جایگزین پنیر پیتزا در غذا چیست؟

 

طرز تهیه سس پنیری

برای درست کردن سس پنیری به مواد زیر نیاز دارید:
مواد لازممقدار
پنیر رامک200 گرم
آرد2 قاشق غذاخوری
کره2 قاشق غذاخوری
شیر200 گرم
نمکمیزان دلخواه
فلفلمیزان دلخواه
پاپریکا1 قاشق مرباخوری

 

برای درست کردن این سس جایگزین پنیر پیتزا به صورت زیر عمل کنید:

· ابتدا کره ذوب شده را با آب ترکیب کنید و هم بزنید تا به صورت خمیر یک ‌دست و روانی درآید.

· شیر را به تدریج به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست شود.

· نمک، فلفل، پاپریکا و پنیر را به مخلوط اضافه کنید و آنقدر حرارت دهید تا پنیر ذوب شود و سس به غلظت دلخواه برسد. حالا سس شما آماده است و می‌توانید آن را میل کنید.

یک پیشنهاد اینکه می‌توانید در این رسپی از پنیر لبنه نیز استفاده کنید تا طعم خوشمزه‌تری را تجربه کنید.

و در پایان …

گاهی اوقات برای تنوع و تجربه طعم‌های جدید می‌توانیم، از پنیر سفید به عنوان جایگزین پنیر پیتزا استفاده کنیم. پنیر سفید تازه از شیر با کیفیت و مرغوب به روش کاملا پاستوریزه در کارخانه تولید می‌شود. به علاوه طعم مطلوب و مواد مغذی فراوانی که در این پنیر وجود دارد، می‌تواند به عنوان گزینه مناسبی به جای پنیر پیتزا معرفی و برای تهیه غذاهای خوشمزه با ترکیبات مغذی فراوان، استفاده شود.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.7 / 5. 3

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com