Skip to main content
5
(1)

اگر لیستی از خوشمزه‌ترین غذای‌های دنیا را جمع آوری کنیم، شاید سیب زمینی تنوری جزو رتبه‌های برتر در این لیست باشد. تفاوتی ندارد که اهل کجا هستید و یا چه ذائقه‌ای دارید، بهرحال خوردن سیب زمینی سرخ کرده با هر چاشنی و طعمی شما را وسوسه خواهد کرد. طعم خوب سیب زمینی سرخ کرده زمانی به طرز عجیبی خوشمزه‌تر خواهد شد که آن را با پنیر پیتزا مخلوط کنید. اگر شما هم عاشق این طعم هستید در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع طرز تهیه سیب زمینی پنیری آشنا شوید.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری بدون فر

سیب زمینی تنوری بی‌شک یکی از خوشمزه‌ترین فست فودهایی ست که تا به حال خورده‌اید. اگر در منزل فر ندارید، نگران نباشید زیرا سیب زمینی تنوری را می‌توان با قابلمه نیز تهیه کرد. در ادامه طرز تهیه سیب زمینی تنوری در قابلمه را آموزش خواهیم داد.

  1.     چند سنگ تمیز و بزرگ انتخاب کرده و بشویید. سپس آن‌ها را در کف قابلمه بچینید.
  2.     در مرحله بعدی باید سیب زمینی‌ها را به شکل خلال‌های درشت خرد کنید.
  3.     با آب سرد سیب زمینی‌ها را شسته و سپس داخل آبکش بریزید. صبر کنید تا آب اضافه کاملا خارج شده و سیب زمینی‌ها خشک شوند.
  4.     در یک کاسه دیگر، روغن، نمک و فلفل را مخلوط کرده و هم بزنید. البته می‌توانید ادویه‌های دیگری نیز مانند آویشن و پودر پاپریکا و انواع سبزیجات خشک به مخلوط حاصل اضافه کنید.
  5.     در گام بعد سیب زمینی‌ها را به مخلوط روغن و ادویه‌ها اضافه کرده و خوب هم بزنید. تمامی قسمت‌های سیب زمینی باید با روغن آغشته شود.
  6.     سیب زمینی‌ها را روی سنگ‌هایی که در کف قابلمه چیدید، بگذارید. سپس حرارت را در اندازه ملایم روشن کنید. بعد از گذشت 30 دقیقه سیب زمینی‌ها را بررسی کنید تا نسوزند. هنگامی که سطح تمامی سیب‌ زمینی‌ها به شکل یکدست طلایی رنگ شدند، وقت خوردن آن‌ها رسیده است. سیب زمینی تنوری را می‌توانید با پنیر پیتزا نیز همراه کرده و میل کنید.

سیب زمینی تنوری

طرز تهیه سیب زمینی تنوری خوشمزه با پنیر پیتزا

  1.     ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و به شکل خلال‌های بزرگ ریز کنید. این که اندازه خلال چقدر باشد کاملا به شما بستگی دارد اما باید بدانید خلال‌های خیلی کوچک ترکیب نهایی خوبی نخواهند داشت.
  2.     یک قابلمه مناسب بزرگ برداشته و پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید. بعد از جوش آمدن آب به آن نمک اضافه کرده و سیب زمینی‌های خلالی را نیز به آن اضافه کنید. ده دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی‌ها نیم پز شوند.
  3.     بعد از آن سیب زمینی را با آب سرد شسته و با دستمال نخی تمیز خشک کنید. این کار کمک می‌کند تا نشاسته‌های اضافه سیب زمینی شسته شوند.
  4.     در مرحله بعد آن‌ها را در یک کاسه بزرگ ریخته و به آن کمی روغن اضافه کنید. سیب‌ها را به خوبی هم بزنید تا تمامی قسمت‌های سیب زمینی به روغن آغشته شود.
  5.     ادویه‌های مورد علاقه خود مانند پودر پاپریکا، آویشن و فلفل را به سیب زمینی اضافه کرده و هم بزنید.
  6.     فر را روی 180 درجه تنظیم کنید تا گرم شود.
  7.     بعد از گرم شدن، سیب زمینی را حدودا 30 دقیقه در فر بگذارید. بعد از برشته شدن روی آن‌ها پنیر پاشیده و مجددا 5 دقیقه دیگر نیز داخل فر بگذارید.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری در فر با فویل

سیب زمینی کبابی در فر یکی دیگر از فست فودهای به شدت پرطرفدار در میان افراد است. شما می‌توانید به راحتی در منزل با کمی فویل و با کمک فر این فست فود را در زمان کوتاهی بپزید. در ادامه دستور پخت آن را قرار خواهیم داد.

  1. قبل از آماده کردن سیب زمینی‌ها ابتدا باید فر را روی درجه حرارت 225 درجه سانتی گراد بگذارید.
  2. سیب زمینی‌ها با دقت زیاد زیر شیر آب بشویید. بهتر است از برس برای این کار استفاده کنید تا تمام گرد و خاک سیب زمینی شسته شود. این کار از آنجایی ضرورت دارد که در انتها سیب زمینی تنوری شما آنقدر خوشمزه خواهد شد که دوست دارید آن را با پوست بخورید.
  3. بعد از شستن، سیب زمینی را با روغن زیتون به طور کامل چرب کنید.
  4. کمی نمک و فلفل یا هر ادویه دلخواه دیگری را روی سیب زمینی‌ها بپاشید.
  5. با کمک چنگال چند سوراخ ریز روی سطح سیب زمینی درست کنید تا بخار سیب به راحتی خارج شود.
  6. فویل را  پهن کرده و سیب‌ زمینی‌ها را در داخل فویل بپیچید. سپس آن‌ها را در فر گذاشته و حدود 1 ساعت صبر کنید. بدین ترتیب سیب زمینی تنوری با پوست در فر پخته شده و می‌توانید آن را نوش جان کنید. البته برای اطمینان بیشتر باید هر بیست دقیقه یک بار با چنگال یا کارد کوچک از پخته شدن سیب‌ها مطمئن شوید.

سیب زمینی شکم پر در فر

سیب زمینی شکم پر در فر

سیب زمینی تنوری شکم پر یکی دیگر از فست فودهای لذیذی ست که می‌توانید طبخ کنید. در ادامه دستور پخت این فست فود را نیز گام به گام شرح می‌دهیم.

  1.     قبل از هر چیز مانند روش قبل فر را روی دمای 200 درجه سانتی گراد گذاشته تا گرم شود.
  2.     داخل سینی فر دو لایه کاغذ روغنی پهن کرده تا برای گذاشتن داخل فر آماده باشد.
  3.     سیب زمینی‌ها را مانند روش قبل با برس شسته و خشک کنید. آن‌ها را داخل سینی گذاشته و با فویل سطح سیب زمینی‌ها را بپوشانید. یک ساعت صبر کنید تا سیب زمینی‌ها پخته شوند.
  4.     سیب زمینی‌ها را بیرون آورده و به آرامی قسمت بالایی آن‌ها را با کارد جدا کنید. سپس با یک قاشق کوچک محتویات داخل سیب زمینی را خالی کنید.
  5.     تمامی محتویاتی که از سیب زمینی خارج کردید را داخل یک ظرف بریزید. سپس به آن تخم مرغ، نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و خوب هم بزنید.
  6.     در مرحله بعد باید مقداری قارچ با سوسیس یا مرغ پخته را خرد کرده و به همراه جعفری به مواد داخل کاسه اضافه کنید. مجددا مخلوط را هم بزنید تا تمام مواد باهم ترکیب شده و یکدست شوند. در ادامه باید داخل سیب زمینی را با این مواد به طور کامل پر کنید.
  7.     در انتها هم روی مواد کمی پنیر پیتزا ریخته و با فلفل دلمه‌ای رنگی تزئین کنید. سپس مواد را داخل فر گذاشته تا خوب پخته شوند. برای پخت بهتر مواد، بعد از سی دقیقه می‌توانید فر را خاموش کرده و به جای آن گریل را روشن کنید. با این کار پنیر روی سطح سیب طلایی می‌شود.

فوت و فن‌هایی که باید بدانید

  •  اگر می‌خواهید زمان پخت سیب زمینی کم شود، قبل از گذاشتن داخل فر آن را به مدت 4 دقیقه در مایکروفر قرار دهید.
  •  برای جلوگیری از خشک نشدن پوست سیب زمینی‌ها استفاده از فویل ضرورت دارد.
  •  اگر می‌خواهید طعم واقعی سیب زمینی تنوری را بچشید، باید سیب زمینی‌هایی تازه تهیه کنید.
  •   سیب زمینی‌های سبز شده را به هیچ وجه برای طبخ سیب زمینی تنوری استفاده نکنید. این نوع سیب زمینی‌ها نه تنها طعم خوبی ندارند بلکه دارای سم گلایکوآلکالوید نیز هستند.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

کلام آخر

اگر به فست فودهای پرطرفدار دنیا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که سیب زمینی پای ثابت بسیاری از فست فود‌ها است. از سویی دیگر خود سیب زمینی به قدری لذیذ است که می‌تواند به تنهایی به عنوان یک فست فود لذیذ سرو شود. اما شما چه دستور پخت‌هایی برای طبخ سیب زمینی به یاد دارید؟ در این مطلب دستور پخت سیب زمینی را به چند شکل متفاوت آوردیم. هر کدام از این دستور پخت‌ها می‌تواند طعم متفاوتی از سیب زمینی را به همراه داشته باشد.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

5 / 5. 1

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com