Skip to main content
5
(2)

نقش صادرات در توسعه اقتصادی

صادرات بخش مهمی از اقتصاد هر کشور را تشکیل میدهد. در بسیاری از کشورهای پیشرفته صادرات محور اصلی توسعه بوده و اهمیت بسیاری در حضور آن کشورها در بازارهای جهانی دارد و موجب استقلال کشورها میگردد. کیفیت و سرعت عرضه کالاهای صادراتی باعث میشود رتبه آن کشور در بازارهای بین المللی نیز افزایش یابد. شناخت دلایل پیشرفت کشورها در امور صادراتی و استفاده از تجربیاتشان بیشک میتواند در بهبود رشد و توسعه صادرات کشور یاری رسان باشد.

 

رامک واحد نمونه صادرات کشوری

 

آیین بزرگداشت بیست و هفتمین سالروز صادرات ایران

آیین بزرگداشت بیست و هفتمین سالروز ملی صادرات ۱۴۰۲ شنبه ۲۹ مهرماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در پایتخت با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار گردید. در این مراسم از ۵۰ صادر کننده نمونه و ۱۱ صادر کننده ممتاز سال ۱۴۰۱، همچنین ۴۷ صادر کننده نمونه ملی ۱۴۰۲ تجلیل به عمل آمد. میزان و ارزش صادرات توسعه بازارهای جدید ابزارهای نوین بازار فروش خدمات پس از فروش نوآوری در تولیدات و ارزش افزوده از جمله شاخصهای مهم در انتخاب صادرکنندگان نمونه بود.

کسب اولین عنوان واحد نمونه صادرات کشور در سال ۱۴۰۲

در همین راستا شرکت فراورده های لبنی رامک نیز به عنوان تنها صادرکننده محصولات لبنی نمونه کشوری ۱۴۰۲ ، مفتخر به دریافت لوح و تندیس گردید. در این مراسم باشکوه و پرافتخار دکتر حجازی قائم مقام مدیر عامل در حوزه بازار و مهندس شریف مدیر صادرات به نمایندگی از شرکت رامک حضور داشتند رامک توانست در شرایط سخت تحریم ها با رشد ۵۰ درصدی حجم دلاری در مبحث صادرات محصولات خود نسبت به سال گذشته این افتخار بزرگ را کسب نماید.

موفقیت های رامک نتیجه کار تیمی بود نه حمایت های دولت

دکتر حجازی قائم مقام مدیر عامل در حوزه ،بازار در حاشیه این همایش اظهار داشت نوسانات و به ویژه افزایش نرخ ارز موجب کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان و از سویی منجر به افزایش هزینه های سرمایه گذاری در حوزه تکنولوژی به روز تولید میگردد. ایشان افزود: چنانچه افزایش نرخ ارز فراتر از از نرخ تورم باشد باعث ایجاد جذابیت در حوزه صادرات میگردد اما چنانچه تورم داخلی فراتر از نرخ ارز رشد کند سبب کاهش قدرت رقابتی در بازارهای صادراتی خواهد شد. قائم مدیر عامل این موفقیت را نتیجه همدلی، کار تیمی، استراتژی و کار علمی در دو حوزه بازار و تولید و عملیات ) (کارخانه دانست نه حمایت ها و مشوق های دولتی دکتر حجازی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه صادرات ،افزود متاسفانه دولت در این زمینه نه تنها کمک موثری نکرده بلکه ناخواسته موانعی را برای صادر کنندگان ایجاد نموده است. ایشان گرانی محصولات لبنی را نتیجه تورم سالانه و نقطه به نقطه دو رقمی دانست و اظهار داشت تا زمانی که دولتها شناخت درستی از عوامل تورم زا مانند رشد بی رویه حجم نقدینگی و سیاستهای غلط و بعضا ناکارآمد اقتصادی و سیاسی نداشته باشند همچنان شاهد این وضع نابسامان خواهیم بود. وی تعامل صحیح بین عرضه و تقاضا در صنایع رقابتی و همچنین پرهیز از قیمت گذاری دستوری را عامل ایجاد تعادل در بازار خواند.

 

سعید شریف مدیر صادرات رامک

 

در ادامه مهندس شریف مدیر صادرات رامک نیز در حاشیه این همایش میزان درآمد و ارز آوری رامک را در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۵ میلیون دلار عنوان نمود که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد چشمگیری داشته است. ایشان مقصدهای صادراتی رامک را بیش از ۱۵ کشور حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و حتی کانادا و آمریکا عنوان نمود که نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی به نرخ دلار داشته است. مهندس شریف عمده محصولات صادراتی رامک را انواع ماست ،پنیر، شیر، دوغ، کشک، کره و محصولات پودری مانند شیرخشک پودر آب پنیر و .. عنوان نمود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

5 / 5. 2

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com