Skip to main content
5
(1)

شاید کمتر کسی باشد که بداند با پنیر سفید می‌توانید چندین نوع صبحانه تهیه کنید. وقتی کودک بودم و انیمیشن «هایدی بزرگ می‌شود» را می‌دیدم، پدربزرگ برای هایدی پنیر کباب می‌کرد تا با شیر گرم بز بخورد. البته من تصور می‌کردم کباب کردن پنیر فقط برای انیمیشن‌هاست و در دنیای واقعی نمی‌توان چنین کاری با پنیر سفید کرد. اما روش‌هایی برای درست کردن صبحانه با پنیر یاد گرفتم که برایم بسیار جالب بود. امیدوارم شما هم از این روش‌ها برای میل کردن صبحانه‌های متفاوت لذت ببرید.

 

ساندویچ پنیر و خیار

یک صبحانه بسیار آسان و خوشمزه که سریع آماده می‌شود، با ترکیب مواد غذایی زیر است:
مواد لازممقدار
نان لواش یا سنگک4 تکه
خیار4 عدد متوسط
پنیر سفید خامه‌ایبه مقدار کافی
نعناعبه مقدار دلخواه

 

برای درست کردن این صبحانه با پنیر سفید می‌توانید خیارها را با پوست و یا بدون پوست برای ساندویچ استفاده کنید. نان سنگک بهتر است نرم باشد، خیارها را ورقه‌ورقه برش بزنید.

روی نان سنگک یا لواش پنیر به طور کامل پنیر بزنید تا کل آن را پوشش دهد. سپس ورقه‌های خیار را در قسمت‌های مختلف روی نان و پنیر قرار دهید. برگ‌های نعناع را هم در آخرین مرحله روی آن بگذارید و نان را رول کنید.

طرز تهیه خوراک میگو با پنیر سفید

برای تهیه یکی دیگر از انواع صبحانه‌ها با پنیر، به میگو نیاز دارد. سایر مواد لازم برای درست کردن این خوراک لذیذ عبارت است از:

· پنیر سفید: 150 گرم

· میگو: 500 گرم

· گوجه فرنگی: 4 عدد

· پودر سیر: یک قاشق چایخوری

· پیاز: 2 عدد

· کره: 2 قاشق سوپخوری

· نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

· جعفری خرد شده: نصف فنجان

· پونه خشک: یک چهارم قاشق چایخوری

برای درست کردن این صبحانه با پنیر سفید ابتدا پیاز را تفت دهید. گوجه را خرد کنید و داخل پیاز تفت دهید و بعد پودر سیر، پونه، فلفل و نمک را هم به مواد اضافه کنید. شعله را کم کنید و درب ظرف را ببندید تا مواد غلیظ شود. در مرحله بعد پنیر را هم به آن اضافه کنید و اجازه دهید برای 15 دقیقه بپزد. در نهایت میگو را هم داخل غذا بریزید و برای 5 دقیقه دیگر به آن اجازه دهید بپزد. در آخر می‌توانید این صبحانه را با جعفری تزئین و میل کنید.

طرز تهیه خوراک میگو با پنیر سفید

طرز تهیه صبحانه پای سبزیجات با پنیر سفید

یکی دیگر از صبحانه‌هایی که می‌توانید با پنیر درست کنید، به مواد زیر نیاز دارد:

– پنیر سفید: 100 گرم

– روغن زیتون: یک چهارم فنجان

– کدو حلوایی: نیم کیلو

– سیر له شده: 2 حبه

– برنج: یک فنجان

– عصاره مرغ: یک فنجان

– زیتون بدون هسته: 60 گرم

– خامه: نصف فنجان

– گوجه گیلاسی: 70 گرم

– کره: 1 قاشق غذاخوری

– خمیر باقلوا: 12 برگ

– پودر آویشن: یک قاشق مرباخوری

برای درست کردن پای سبزیجات با پنیر سفید ابتدا کدو حلوایی را خرد کرده و بپزید. بهتر است آن را بخارپز کنید تا طعم آن با آب زیاد از بین نرود. سپس تره فرنگی را با روغن تفت دهید و بعد از 5 دقیقه سیر له شده را به آن اضافه کنید.

برنج را جداگانه بپزید تا نرم شود و همراه با آب مرغ بپزید و شعله را زیاد کنید. سپس درب ظرف را ببندید و با کم کردن شعله صبر کنید برنج دم بکشد.

بعد از دم کشیدن برنج آن را با چنگال زیر و رو کنید تا خنک شود. در مرحله بعد پنیر سفید، گوجه‌های گیلاسی، زیتون و کدو حلوایی پخته شده، پودر آویشن و نمک را با هم ترکیب کنید.

داخل یک ظرف کره ذوب شده بریزید و و ورقه‌های خمیر باقلوا را با آن چرب کنید. خمیر را از قسمت درازا تا بزنید و کف ظرف قرار دهید. طوری که لبه‌های خمیر از ظرف بیرون بزند. کامل کف ظرف را با ورقه‌های خمیر بپوشانید و مخلوط برنج را داخل آن بریزید. مواد ترکیب شده را هم اضافه کنید. یک خمیر باقیمانده هم روی ظرف قرار دهید. برای اینکه خمیر پف نکند، روی آن چند برش بزنید. در نهایت روی خمیر را چرب کنید و با فویل بپوشانید.

ظرف را برای مدت 50 دقیقه در دمای 180 درجه فر قرار دهید. بعد از پخته شدن 10 دقیقه صبر کنید تا خنک شود و سپس آن را میل کنید.

طرز تهیه صبحانه پای سبزیجات با پنیر سفید

طرز تهیه نیمرو با پنیر صبحانه

یکی دیگر از انواع صبحانه‌های دلچسب که می‌توانید با پنیر سفید درست کنید، به صورت نیمروی ساده است. برای درست کردن این غذا به مواد زیر نیاز دارید:

– پنیر سفید: نصف لیوان

– تخم‌مرغ: 3 عدد

– روغن: 3 قاشق غذاخوری

– فلفل سیاه و نمک: به مقدار کافی

برای تهیه این خوراک می‌توانید از پنیر خامه‌ای هم استفاده کنید.

در ابتدا تخم‌مرغ‌ها را داخل کاسه هم بزنید و نصف آن را داخل روغن داغ بریزید تا کمی سفت شود. در همین حالت، پنیر خرد شده را هم داخل آن بریزید. نصف دیگر تخم‌مرغ هم زده شده را هم روی مواد بریزید و درب ماهیتابه را ببندید. اجازه دهید نیمروی پنیری کامل پخته شود.

شما می‌توانید برای تهیه این صبحانه به جای پنیر سفید از پنیر پیتزا نیز استفاده کنید.

طرز تهیه نیمرو با پنیر صبحانه

طرز تهیه املت با پنیر صبحانه

یکی دیگر از انواع صبحانه با پنیر سفید به صورت املت تهیه می‌شود که بسیار ساده است. برای درست کردن این غذا به مواد زیر نیاز دارید:

– پنیر سفید: 200 گرم

– گوجه فرنگی: 4 عدد متوسط

– قارچ: 300 گرم

– پیاز متوسط: 2 عدد

– فلفل دلمه‌ای: یک عدد

– تخم‌مرغ: 3 عدد

– روغن، نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

برای طرز تهیه املت با پنیر سفید باید ابتدا گوجه فرنگی، قارچ و فلفل دلمه‌ای را خرد کنید. پیاز را با فلفل دلمه‌ای تفت دهید و بعد گوجه خرد شده و قارچ را هم به آن اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه را هم در همین مرحله داخل صبحانه بریزید.

در مرحله بعد پنیر را مربعی خرد کرده و روی مواد اضافه کنید. تخم‌مرغ را داخل یک ظرف بشکنید و خوب هم بزنید و بعد داخل ماهیتابه روی مواد بریزید. درب ظرف را ببندید و اجازه دهید با شعله کم بپزد.

طرز تهیه املت با پنیر صبحانه

طرز تهیه خوراک پنیر سفید و سیب زمینی

یکی دیگر از غذاهای مناسب وعده صبحانه ترکیبی از سیب زمینی و پنیر سفید است. برای درست کردن این غذا به مواد زیر نیاز دارید:

· سیب زمینی: ۶ تا ۸ عدد

· پیازچه: ۲۰۰ گرم

· روغن: 3 قاشق غذاخوری

· کره: ۳۰ گرم

· تخم مرغ: ۶ عدد

· شیر: نصف فنجان

· پنیر سفید: 150 گرم

· نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

برای درست کردن خوراک پنیر سفید و سیب زمینی ابتدا باید سیب زمینی را آب‌پز یا بخارپز کنید و پوست بگیرید. سپس آن‌ها را له کرده و مقداری روغن و کره روی آن بریزید و گرم کنید تا سیب زمینی برشته شود.

پیازچه‌ها را خرد کنید و داخل این مخلوط بریزید و تفت دهید.

در ظرف دیگری تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و شیر، فلفل سیاه و نمک را روی آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کف کند. سپس روی ترکیب پوره سیب زمینی بریزید. سپس پنیر را هم روی آن بریزید و غذا را داخل فر به مدت 10 دقیقه با دمای 180 درجه قرار دهید. اجازه دهید تخم‌مرغ با حرارت با هم پخته شود گریل فر را در 5 دقیقه آخر روشن کنید.

کلام آخر

پنیر از جمله لبنیات حاوی پروتئین و کلسیم است که خوردن آن در وعده صبحانه توصیه می‌شود. اما از آنجا که ممکن است از خوردن پنیر با نان خسته شده باشید، روش‌های متعددی برای تهیه صبحانه با این ماده لبنی وجود دارد. در اینجا به برخی از روش‌های پخت انواع صبحانه با پنیر سفید پرداختیم. اگر روش دیگری وجود دارد و شما آن را تجربه کرده و از آن لذت برده‌اید، با ما درمیان بگذارید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

5 / 5. 1

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com