Skip to main content
0
2.3
(8)

اولین باری که نام هالوپینو را شنیدم، زمانی بود که ماست هالوپینو رامک را خوردم. ماستی با طعم بسیار خوشمزه و تند بود که تا به آن روز نخورده بودم. البته در ابتدا فکر می‌کردم هالوپینو نام برند تولید کننده ماست است اما با کمی پرسش متوجه شدم در واقع هالوپینو نام فلفلی بسیار مشهور و پر استفاده در صنایع غذایی است. در ادامه قصد دارم راجع به این فلفل مشهور بیشتر صحبت کرده و خواص آن را بازگو کنم. اگر شما هم دوست دارید راجع به این فلفل بیشتر بدانید تا ادامه مطلب با من همراه باشید.

 

فلفل هالوپینو

فلفل هالوپینو

از فلفل هالوپینو چه می‌دانید؟

هالوپینو یکی از انواع مشهور فلفل است که ظاهر آن به فلفل دلمه‌ای بسیار شبیه است؛ البته مزه آن از نظر تندی با فلفل دلمه‌ای بسیار متفاوت است. اولین بار در کشور مکزیک این فلفل کاشت و برداشت شد. چیزی نگذشت که افراد به دلیل طعم فوق‌العاده آن به کاشت هالوپینو روی آوردند و از آن پس هالوپینو در سراسر جهان کشت و برداشت شد. امروزه هالوپینو پای ثابت بسیاری از غذاها بوده و به عنوان یک طعم دهنده بسیار قوی استفاده می‌شود.

تندی فلفل هالوپینو چقدر است؟

همانطور که گفتیم، فلفل هالوپینو طعم تندی دارد اما این تندی با توجه به زمان کاشت و برداشت می‌تواند متفاوت باشد. اگر فلفل هالوپینو را دیر برداشت کنید، رنگ فلفل رو به قرمزی می‌رود. از طرفی دیگر، طعم آن هم تندتر خواهد شد. بنابراین اگر دوست دارید فلفل طعم تند کمتری داشته باشد، باید قبل از قرمز یا زرد شدن فلفل آن را برداشت کنید.

چند نوع فلفل هالوپینو داریم؟

امروزه انواع مختلفی از این فلفل در دنیا کاشت و برداشت می‌شوند. به طور کلی تخمین زده می‌شود که تقریبا 15 نوع فلفل هالوپینو در دنیا وجود دارد که هر کدام از آن‌ها از نظر اندازه و رنگ تفاوت دارند. با این وجود نمی‌توان تفاوت زیادی در طعم آن‌ها مشاهده کرد. فلفل هالوپینو اندازه‌ای بین 4 تا 10 سانتی‌متر داشته و در رنگ‌های قرمز، سبز، زرد و یا نارنجی وجود دارد.

آیا می‌توان در منزل فلفل هالوپینو کاشت؟

برای کاشت فلفل هالوپینو در منزل کار سختی در پیش ندارید. کافیست بذر هالوپینو را از فلفل جدا کرده و در عمق تقریبا 4 سانتی متری یک گلدان بکارید. هر چه خاک غنی‌تر باشد، احتمال رشد فلفل بالاتر خواهد بود. بذر گیاه معمولا بین یک تا سه هفته رشد خواهد کرد، البته این مدت زمان بسته به شرایط محیطی و خاک می‌تواند متفاوت باشد. بعد از جوانه زدن ارتفاع بوته فلفل به حدود 30 الی 70 سانتیمتر می‌رسد. بوته هالوپینو باید نه خیلی زیاد و نه خیلی کم آبیاری شود. بنابراین بهتر است دو روز یکبار به آن سر زده و کمی آبیاری کنید. دمای مناسب رشد برای بوته هالوپینو هم حدودا30 درجه سانتی گراد است. اگر دوست دارید در منزل خود یک بوته هالوپینو داشته باشید بهتر است در فصل مرداد، تیر و یا خرداد آن را در گلدان بکارید. زیرا این فصول به عنوان بهترین فصل‌ها برای کاشت فلفل هالوپینو شناخته می‌شوند.

هالوپینو سرشار از ویتامین

اگر نگاهی به ترکیبات هالوپینو بیندازید، متوجه خواهید شد که این فلفل منبع بسیار غنی از انواع ویتامین‌ها است. این فلفل دارای ویتامین‌هایی نظیر ویتامین A، C، K، B6، E است. علاوه بر این در ترکیب این فلفل می‌توانید انواع آنتی اکسیدان‌ها، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، زینک، سدیم و منیزیم را نیز بیابید. آنتی اکسیدان‌های قوی که در هالوپینو وجود دارند، باعث شده‌اند تا این فلفل برای پیشگیری و درمان انواع سرطان مناسب باشد. در ادامه راجع به خواص هالوپینو بیشتر صحبت خواهیم کرد.

کاهش وزن با هالوپینو

طعم تند این فلفل باعث می‌شود بعد از مصرف، سوخت و ساز بدن افزایش یابد. بدین ترتیب روند چربی‌سوزی در بدن تسریع شده و فرد کمتر احساس گرسنگی خواهد کرد. مجموع این اتفاق‌ها در بدن، کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت.

پیشگیری از ابتلا به سرطان

یکی دیگر از خواص فلفل هالوپینو، این است که می‌تواند از بروز انواع سرطان تا حد زیادی جلوگیری کند. در واقع این اتفاق مربوط به حضور انواع آنتی اکسیدان‌ها در این فلفل است.

کاهش انواع درد‌ها

ویتامین‌ها و انواع مواد معدنی که در هالوپینو موجود هستند، باعث کاهش احساس درد در بدن افراد می‌شوند. این اتفاق در واقع با انسداد موقتی گیرنده‌های درد رخ می‌دهد. در یک مطالعه روی کرمی که از فلفل هالوپینو مشتق شده بود، افراد مسن بعد از  استفاده از کرم تا 55 درصد کاهش درد را گزارش کردند.

پیشگیری از بروز زخم معده

زخم معده یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی ست که افراد با آن درگیر هستند. این بیماری اغلب به علت اسیدی شدن بیش از حد وضعیت معده و رشد باکتری‌ها رخ می‌دهد. برای پیشگیری از این اتفاق نقش کپسایسین که در فلفل هالوپینو موجود بوده، بسیار مفید گزارش شده است. بنابراین این باور که هالوپینو با توجه به طعم تندی که دارد، باعث آسیب به معده می‌شود تا حد زیادی نادرست است.

مبارزه با عوامل عفونت‌زا

ترکیبات موجود در فلفل هالوپینو باعث کاهش رشد عوامل بیماری‌زا و عفونی در بدن می‌شوند. بدین ترتیب از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری شده و فرد بیماری‌های عفونی کمتری را تجربه می‌کند. جالب است بدانید هالوپینو می‌تواند تا حد زیادی از رشد باکتری‌های مضری مانند باکتری وبا هم جلوگیری کند. علاوه بر این، کپسایسینی که در فلفل وجود دارد، مانع رشد عواملی مانند استرپتوکوک می‌شود. این باکتری یکی از عوامل بروز گلو درد است.

بهبود عملکرد قلب

مشکلات قلبی امروزه گریبانگیر بسیاری از افراد در سراسر دنیا شده‌اند؛ اما خوشبختانه فلفل هالوپینو نقش مفید خود را در این زمینه هم ثابت کرده است. این فلفل می‌تواند باعث بهبود عملکرد قلب شده و فشار خون را هم کاهش دهد. بدین ترتیب می‌تواند به طور کلی باعث افزایش سلامت قلب شود.

هالوپینو در چه مواردی استفاده می‌شود؟

هالوپینو یک طعم‌دهنده بسیار خوشمزه برای انواع غذاها ست. بنابراین خیلی فرق نمی‌کند که به دنبال تهیه فست فود هستید یا در حال تدارک یک غذای سنتی، در هر صورت هالوپینو طعم فوق‌العاده‌ای برای شما به وجود می‌آورد. در ادامه انواع محصولاتی که از هالوپینو به دست می‌آیند را می‌آوریم.

سس هالوپینو

سس هالو پینو در بازار معمولا به دو رنگ قرمز و سبز به فروش می‌رسد. هر دو نوع سس، طعم تندی داشته و در کنار انواع غذاها و یا سالادها مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب است بدانید سس هالوپینو بیشتر در کشور مکزیک طرفدار داشته و این کشور به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آن شناخته می‌شود. با این وجود هم اکنون در ایران هم سس هالوپینو بسیار پرطرفدار است.

ترشی هالوپینو

ترشی پای ثابت سفره بسیاری از ایرانیان است. به همین دلیل در فرهنگ غذای ایرانی می‌تواند انواع ترشی‌ها را بیابید. فلفل هالوپینو یکی از مشهورترین ترشی‌هایی است که در دسته ترشی‌های تند قرار می‌گیرد. این ترشی را می‌توانید در کنار انواع غذاها نوش جان کنید.

کلام آخر

هالوپینو نام یک فلفل بسیار مشهور است که خاستگاه آن به کشور مکزیک باز می‌گردد. البته امروزه این محصول فقط در مکزیک کاشت و برداشت نمی‌شود، زیرا طرفدارانی از سراسر جهان دارد. در این مطلب راجع به فلفل هالوپینو به شکل مفصل صحبت کرده و خواص و ویژگی‌های آن را نام بردیم. ماست هالوپینو یکی از محصولات گروه رامک است که از ترکیب ماست چکیده همراه با فلفل هالوپینو به دست می‌آید. اگر دوست دارید طعم متفاوتی از ماست را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما برای یک بار هم که شده طعم ماست هالوپینو را بچشید. بدون شک این ماست می‌تواند در کنار تنقلات و یا حتی غذاهای اصلی بسیار خوشمزه باشد. 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.3 / 5. 8

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com