Skip to main content
1
(1)

چند وقت پیش به یک مهمانی دوستانه به صرف عصرانه دعوت شدم. میزبان با پنکیک‌های پفکی بسیار خوش طعم، از ما پذیرایی کرد. هنگامی که قصد خوردن پنکیک را داشتم متوجه شدم بر خلاف پنکیک‌های معمولی، وسط این مدل پنکیک از مغز شکلات پر شده است. ایده جالبی به نظر می‌رسید که تاثیر خیلی خوبی هم روی طعم پنکیک گذاشته بود. به همین دلیل دست به کار شدم تا یک پنکیک مغزدار شکلاتی خوشمزه را در خانه طبخ کنم. در ادامه دستور طبخ این نوع خاص از پنکیک را قرار دادم تا شما هم بتوانید تجربه متفاوتی از پخت پنکیک داشته باشید.

طرز تهیه پنکیک مغزدار شکلاتی

پخت پنکیک مغزدار شکلاتی نیاز به مواد اولیه خیلی خاص و یا دستور پخت عجیبی ندارید. خوشبختانه تمامی مراحل به سادگی قابل انجام است. در ادامه دو روش برای پخت پنکیک شکلاتی مغزدار می‌آوریم که می‌توانید از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید. البته این دو روش در مواد اولیه و درست کردن مایه پنکیک یکسان هستند. تنها تفاوت این دو روش در روش پخت پنکیک‌ها ست.

پنکیک مغزدار شکلاتی

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

روش اول

  1. 2 عدد تخم مرغ بردارید و آن‌ها را در یک ظرف جادار بشکنید.
  2. یک سوم لیوان شکر به همراه مقدار کمی وانیل را روی تخم مرغ‌ها بریزید. با همزن دور تند شروع به هم زدن کنید تا مخلوط کاملا یکدست و کشدار شود.
  3. نصف لیوان شیر را که به دمای محیط رسیده به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و مجددا هم بزنید.
  4.     100 گرم خامه صبحانه را به مواد اضافه کنید و هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مخلوط کاملا یکدست شود.
  5.     1 لیوان آرد (ترجیحا آرد سفید) را با 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر مخلوط کرده و حداقل دو مرتبه الک کنید. این کار کمک می‌کند تا بافت پنکیک شما اسفنجی‌‌تر و بسیار پفدار شود.
  6. آرد را مرحله به مرحله و خیلی آرام به مواد قبلی اضافه کنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که تمامی گلوله‌های داخل مواد یکدست شده و مواد کاملا مخلوط شوند. بدین ترتیب مایه پنکیک شما آماده است اما صبر کنید این تمام ماجرا نیست!
  7. یک تابه نچسب بردارید و روی آن کمی روغن اسپری کنید. توجه داشته باشید که روغن نباید خیلی زیاد استفاده شود زیرا در نهایت پنکیکی چرب و روغنی خواهید داشت.
  8. تابه را روی حرارت کم بگذارید تا کمی گرم شود. یک ملاقه کوچک برداشته و کمی از مایه پنکیک را داخل تابه بریزید.
  9. به سطح رویی پنکیک خوب نگاه کنید، هنگامی که حباب‌های ریزی روی آن دیدید، نوبت برگرداندن پنکیک‌ها رسیده است.

10.یک کفگیر پلاستیکی برداشته و به آرامی پنکیک را برگردانید. توجه داشته باشید که روی دیگر پنکیک نیازی به سرخ شدن کامل ندارد. همین که احساس کردید روی دیگر آن کمی پخته شد، می‌توانید پنکیک را از تابه بیرون آورید.

11.مابقی مواد پنکیک را هم به همین ترتیب سرخ کنید.

12.پنکیک‌ها را به آرامی روی یک توری بچینید تا کمی سردتر شوند.

13.بعد از سرد شدن، وسط پنکیک کمی شکلات صبحانه یا نوتلا بریزید. پنکیک دیگری را روی شکلات قرار داده و دوطرف پنکیک‌ها را به هم وصل کنید.

 

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

روش دوم

  1. در این روش هم باید یک تابه نچسب انتخاب کرده و روی آن کمی روغن بریزید.
  2. یک ملاقه از مواد پنکیک را برداشته و داخل تابه پهن کنید.
  3. هنگامی که سطح رویی پنکیک شروع به حباب زدن کرد، شکلات صبحانه یا نوتلا را دقیقا وسط پنکیک بریزید.
  4. مجددا مقدار کمی مایه پنکیک را روی شکلات صبحانه بریزید و آن را برگردانید. اجازه دهید طرف دیگر پنکیک هم کاملا سرخ شود. در نهایت هم آن را از تابه خارج کرده و مابقی پنکیک‌ها را سرخ کنید.

فوت و فن‌های مهم دستور پخت پنکیک مغزدار

  •       سعی کنید مقدار شکلاتی که در وسط پنکیک می‌ریزید، به اندازه‌ای باشد که از قطر مایه پنکیک بیشتر نشود. اگر مقدار شکلات خیلی زیاد باشد، از کناره‌های پنکیک بیرون می‌ریزد.
  •       غلظت مایه پنکیک باید مانند ماست باشد. اگر احساس می‌کنید مایه پنکیک خیلی رقیق است، کمی آرد به آن اضافه کنید. اگر هم مایه پنکیک را خیلی غلیظ درست کرده‌اید، کمی شیرesl می‌تواند آن را رقیق کند.
  •       اگر طعم وانیل را دوست دارید، می‌توانید به مایه پنکیک وانیل اضافه کنید. در غیر این صورت طعم‌دهنده‌های دیگری را هم می‌توان به جای وانیل استفاده کرد. برای مثال استفاده از زعفران می‌تواند بو و رنگ زعفران را در پنکیک ایجاد کند.
  •       حرارت اجاق گاز باید در کم‌‌ترین حالت ممکن باشد. پنکیک به زمان نیاز دارد تا سرخ شود. بنابراین در طبخ آن عجله نکنید.
  •       اگر دوست داشتید، می‌توانید از مغز خرد شده گردو یا فندق و یا هر مغزیجات دیگری در مایه پنکیک استفاده کنید.
  •       فراموش نکنید که پنکیک مغزدار شکلاتی باید به شکل گرم سرو شود. بنابراین اگر از چند ساعت قبل از مهمانی آن‌ها را آماده کردید، قبل از سرو آن‌ها را داخل ماکروفر یا فر بگذارید تا گرم شوند.

 

طرز تهیه پنکیک با شکلات تخته ای

به جای شکلات صبحانه می‌توانید از شکلات تخته‌ای هم برای طبخ پنکیک مغزدار استفاده کنید. طرز تهیه مایه پنکیک در این روش با روش قبلی یکسان است. تنها مرحله اضافه کردن مغز شکلاتی در این روش کمی متفاوت است.

  •       شکلات‌های تخته‌ای را با روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم ذوب کنید. منظور از روش بن ماری این است که شکلات با حرارت مستقیم ذوب نشود. برای مثال می‌توانید شکلات را روی کتری در حال جوش ذوب کنید.
  •       یک کاغذ روغنی بزرگ برداشته و روی یک سطح صاف و تمیز پهن کنید.
  •       با یک قاشق مقدار کمی از شکلات‌های تخته‌ای را به شکل دایره‌ای روی کاغذ روغنی پهن کنید.
  •       شکلات‌ها باید به شکل دایره‌ای و با قطر خیلی کم‌تری نسبت به پنکیک، پهن شوند.
  •       در نهایت اجازه دهید تا شکلات‌ها کاملا خشک شوند.
  •       هنگامی که نوبت به سرخ کردن پنکیک‌ها رسید، یک لایه پنکیک را کف تابه سرخ کنید.
  •       بعد از این که طرف رویی پنکیک شروع به حباب زدن کرد، روی آن یک لایه شکلات تخته‌ای که آماده کرده‌اید، قرار دهید.
  •       روی شکلات دوباره یک لایه مایه پنکیک بریزید. سپس پنکیک را برگردانید تا دو طرف آن سرخ شود.
  •       در نهایت پنکیک مغزدار شکلاتی شما آماده سرو است.
  •       برای زیباتر شدن ظاهر پنکیک هنگام سرو، می‌توانید پنکیک‌ها را از وسط برش بزنید. سپس روی آن‌ها را با شیره و یا عسل تزئین کرده و چند قطعه میوه قرار دهید. پنکیک را می‌توان همراه با چای، قهوه، شیر و… برای عصرانه یا صبحانه سرو کرد.

و در نهایت …

اگر عاشق طعم شکلات هستید، پنکیک مغزدار شکلاتی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. کافیست دست به کار شده و با ساده‌‌ترین مواد، یک صبحانه یا عصرانه متفاوت و دلپذیر بپزید.

دستور طبخ این نوع پنکیک بسیار آسان بوده و در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن می‌توانید آن را طبخ کنید. در این مطلب شما با دو روش طبخ پنکیک مغزدار آشنا می‌شوید. با توجه به مواد اولیه و سلیقه خود می‌توانید از هر کدام از این روش‌ها برای طبخ پنکیکی خوشمزه استفاده کنید.

همچنین میتوانید به مقاله انواع پنکیک مراجعه کرده و با طرز تهیه انواع پنکیک ها آشنا شوید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

1 / 5. 1

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com