Skip to main content
0
3.4
(12)

کیک مرغ شباهت زیادی به سالاد الویه دارد، اما یک غذای کاملاً متفاوت است و نباید این دو را با هم اشتباه بگیرید. اگر عاشق این هستید که میزتان برای پذیرایی از مهمان‌ها به بهترین شکل چیده شود، لازم است سلیقه به خرج دهید! یاد گرفتن طرز تهیه کیک مرغ همان کاری ست که باید همین حالا انجام دهید تا بتوانید در آینده زیباترین میز پذیرایی را تزئین کنید. من هم مثل شما دلم می‌خواهد وقتی مهمان‌های ویژه دارم بهترین پذیرایی را از آن‌ها داشته باشم. گویی روی یک میز در رستورانی لوکس نشسته‌اند. در اینجا هم قصد دارم شما را با سه روش تهیه کیک مرغ به عنوان یک غذای فوق‌العاده لذیذ با ظاهری لوکس آشنا کنم.

روش اول طرز تهیه کیک مرغ

روش اول طرز تهیه کیک مرغ با ماست خامه‌ای (4 نفر)

ترکیباتی که برای درست کردن روش اول دستور پخت این کیک مرغ لازم دارید تقریباً شبیه به سایر مواد اولیه است. اما قرار است این کیک مرغ را با استفاده از ماست خامه ای و سایر مواد اولیه درست کنید.

مواد اولیه مقدار مواد
سینه مرغ 1.5 عدد
تخم‌مرغ 2 عدد
جعفری خرد شده نصف لیوان
گردوی خرد شده دو سوم لیوان
خیارشور نصف لیوان
پیازچه خرد شده دو سوم لیوان
پیاز یک عدد متوسط
سس سفید دو سوم لیوان
چوب دارچین یک عدد
ماست خامه‌ای نصف لیوان
نان تست یک بسته
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

 

خوب حالا که مواد اولیه برای درست کردن این غذای مجلسی را تهیه کردید، مراحل آن را به صورت زیر عمل کنید.

مرحله اول پختن مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید که بهتر است آن را با مقدار کمی آب روی حرارت ملایم قرار دهید تا کم کم بپزد. اگر مرغ را بخارپز کنید که طعم کیک مرغ مجلسی شما فوق‌العاده خوشمزه می‌شود.

همزمان که مرغ را روی حرارت قرار می‌دهید، یک پیاز را هم پوست بگیرید و چهار قسمت کرده و همراه آن روی حرارت قرار دهید. چوب دارچین را هم داخل مرغ بیندازید تا طعم آن را بهتر کند. حدود 30 دقیقه زمان لازم است تا مرغ کامل پخته شود.

مرحله دوم آب پز کردن تخم‌مرغ

برای اینکه موقع آب پز کردن تخم‌مرغ نشکند و سفیده از آن بیرون نزند، همیشه اجازه دهید 10 دقیقه قبل از پخت در دمای محیط آشپزخانه قرار بگیرد.

سپس مقداری آب سرد روی تخم‌مرغ‌ها بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کامل پخته شود. بعد از 20 دقیقه هم شعله را خاموش کنید به مرحله بعدی طرز تهیه کیک مرغ بروید.

مرحله سوم – رنده کردن مرغ و تخم‌مرغ

وقتی مرغ کامل پخته شد، آن را با قسمت درشت رنده، ریز کنید. تخم‌مرغ‌ها را بهتر است با قسمت ریز رنده خرد و بعد هم هر دو را داخل یک ظرف با هم ترکیب کنید. پیازچه و جعفری اگر خرد شده نیست، آن‌ها را شسته و اجازه دهید آب اضافه آن‌ها به طور کامل گرفته شود. سپس آن‌ها را ساطوری کرده و داخل مرغ و تخم‌مرغ رنده شده بریزید.

مرحله چهارم اضافه کردن گردو و خیارشور

در این مرحله از دستور پخت کیک مرغ مجلسی باید گردو را حسابی خرد کنید. البته پیشنهاد می‌دهیم آن را با چرخ‌گوشت یا غذاساز حسابی له کنید. خیارشور را به جای رنده کردن بهتر است نگینی و خیلی ریز خرد کنید. با رنده کردن آب خیارشور گرفته می‌شود و کیک مرغ شما آبکی و شل می‌شود.

مرحله پنجم درست کردن سس برای کیک مرغ

داخل یک ظرف مقداری ماست خامه‌ای و سس مایونز بریزید. به آن فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. بعد خوب هم بزنید تا بافت آن صاف و یکدست شود. بعد هم گردوهای خرد شده را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در آخر خیارشور را به سس اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا مواد کیک مرغ یکدست شود.

مرحله ششم ترکیب سس و مواد

همانطور که مرغ و تخم‌مرغ را رنده کرده‌اید، نوبت به اضافه کردن سس می‌رسد. باید بعد از ریختن سس داخل ظرف غذا آن‌ها را با قاشق خوب ترکیب کنید. مواد را آنقدر زیر و رو کنید تا مواد به سس آغشته شود.

مرحله هفتم قالب زدن کیک مرغ مجلسی

در این مرحله نوبت به تزئین کیک می‌رسد. برای این کار ابتدا نان‌های تست را روی میز قرار دهید و با چاقو هر چهار طرف آن‌ها را برش بزنید

داخل یک ظرف یا قالب عمیق سلفون قرار دهید. سپس نان تست برش زده را کف این ظرف قرار دهید و مقداری از مواد کیک مرغ را بردارید و روی آن‌ها بریزید و با قاشق صاف و یکدست کنید.

دوباره روی آن یک لایه دیگر نان تست (که از هر چهار طرف برش زده شده است)، قرار دهید. بار دیگر از مواد کیک مرغ روی نان‌ها بریزید و صاف کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید تا قالب کامل پر شود. در آخرین مرحله باید روی کیک، نان تست قرار دهید. سپس روی ظرف را هم با سلفون بپوشانید و به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت کیک مرغ مجلسی شما طعم بهتری می‌گیرد.

مرحله هشتم تزئین کیک مرغ

بعد از این کیک مرغ را از یخچال بیرون آوردید، روی ظرف یک سینی قرار دهید و سپس ظرف را برعکس کنید تا کیک مرغ از قالب (ظرف) جدا شود و روی سینی بیاید.

حالا در این مرحله روی کیک خود، ترکیبی از ماست خامه ای و سس مایونز بریزید و بعد هم با برگ‌های جعفری و خیارشور و یا گوجه گیلاسی تزئین کنید.

روش دوم طرز تهیه کیک مرغ مجلسی با خامه و ژامبون مرغ

یکی دیگر از روش‌های درست کردن این غذای پرطرفدار و مجلسی، استفاده از خامه به جای ماست خامه‌ای و ژامبون در کنار سینه مرغ است. این کیک به تخم‌مرغ نیاز ندارد و به جای آن باید از مواد دیگری استفاده کنید. به طور کلی برای این روش طرز پخت کیک مرغ مجلسی به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مواد
سینه مرغ 2 عدد
ژامبون مرغ 250 گرم
پیازچه خرد شده یک لیوان
ماست پرچرب یک سوم فنجان
خامه صبحانه 100 گرم
ذرت نصف فنجان
سس مایونز یک فنجان
نان تست به مقدار لازم
جعفری خرد شده یک فنجان
خیارشور 5 عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

 

برای طرز تهیه کیک مرغ مجلسی با خامه صبحانه و ماست پرچرب به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول پختن مرغ

ابتدا پوست مرغ را بگیرید و سینه آن را جدا کنید. یک پیاز را هم پوست گرفته و آن را 4 قسمت تقسیم کنید و روی مرغ قرار دهید. به آن نمک و فلفل سیاه هم بزنید و بعد با مقداری آب جوش روی حرارت قرار دهید. هر چقدر مقدار آب کمتر باشد، طعم مرغ پخته شده بهتر می‌شود. پس شعله را کم کرده و آب آن را تا حد یک لیوان در نظر بگیرید. یک ساعت برای پختن سینه مرغ کافیست.

مرحله دوم رنده کردن مرغ

همانطور که در روش قبلی طرز پخت کیک مرغ هم گفتیم بهتر است مرغ را با قسمت درشت رنده، ریز کنید. هر چند می‌توانید مرغ را ریش‌ریش هم کنید، اما زمان زیادی نیاز دارد.

مرحله سوم  – ساطوری کردن سبزیجات

در این مرحله پیازچه و جعفری را خوب بشویید و داخل آبکش بریزید تا آب آن‌ها کامل گرفته شود. بعد هم ساطوری کنید.

خیارشور را هم به جای اینکه رنده کنید، نگینی (خیلی ریز) خرد کنید. حالا آن‌ها را با پیازچه و جعفری ساطوری شده ترکیب کنید. همینطور ژامبون‌های مرغ را هم نگینی (به اندازه خیارشورها) خرد کرده و با آن‌ها ترکیب کنید. ذرت پخته شده را هم داخل این ترکیب ریخته و با مواد ترکیب کنید.

مرحله چهارم ترکیب ماست، خامه صبحانه و سس مایونز

حالا برای روش تهیه کیک مرغ مجلسی باید سس آن را تهیه کنید. برای این کار در یک ظرف به همان مقداری که گفته شد، ماست پرچرب، خامه صبحانه و سس مایونز را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. به آن مقداری فلفل سیاه و نمک هم اضافه کنید.

مرحله پنجم –  ترکیب مواد با سس بدست آمده

در این مرحله از روش تهیه کیک مرغ باید ترکیبات سبزیجات (جعفری و پیازچه به همراه خیارشور، ذرت و ژامبون) را داخل سس بریزید و با قاشق ترکیب کنید تا یکدست شود. سپس مرغ رنده شده را هم داخل این ترکیب بریزید و با قاشق خوب آن را زیر و رو کنید تا صاف و یکدست شود.

مرحله ششم ریختن کیک مرغ داخل قالب

یک ظرف عمیق (بهتر از جنس سیلیکونی یا پریکس) انتخاب کنید. مقداری آن را چرب کنید تا بعد بتوانید به راحتی کیک را از داخل قالب جدا کنید.

نان‌های تست را از هر چهار طرف برش بزنید تا قسمت برشته کامل گرفته شود. سپس آن‌ها را کف قالب یا ظرف قرار دهید. روی نان‌ها مقداری از مواد کیک بریزید و با قاشق صاف و یکدست کنید. لایه بعدی دوباره نان تست قرار دهید تا ظرف کامل شود.

در آخر روی ظرف را با سلفون بپوشانید در یخچال قرار دهید. بعد از 4 یا 5 ساعت آن را از یخچال خارج کرده و از قالب جدا کنید. در آخر روی کیک را با ترکیبی از ماست، سس مایونز و خامه صبحانه بپوشانید. برای تزئین کیک مرغ هم می‌توانید از برگ‌های جعفری، گوجه گیلاسی و یا گردوی خرد شده استفاده کنید.

روش سوم برای تهیه کیک مرغ با ماست چکیده و پنیر خامه‌ای

تفاوت این روش تهیه کیک مرغ با روش‌های قبلی باز هم در ترکیباتی ست که استفاده می‌کنید. به طوری که برای آن به جای خامه صبحانه می‌توانید از پنیر خامه ای استفاده کنید. در زیر مواد اولیه برای این طرز تهیه کیک مرغ مجلسی آمده است.

مواد لازم مقدار مواد
سینه مرغ 2 عدد
ماست چکیده نصف لیوان
پنیر خامه ای نصف لیوان
جعفری و پیازچه خرد شده یک لیوان
خیارشور 4 عدد
سس مایونز به مقدار لازم
نان تست به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پیاز یک عدد

 

حالا برای درست کردن این کیک درست مثل روش‌های قبلی عمل کنید. چون حالا طرز تهیه کیک مرغ را یاد گرفته‌اید و فقط در مواد آن تفاوت وجود دارد، این روش را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

        ابتدا مرغ را با پیاز بپزید و بعد هم رنده کنید.

        پیازچه و جعفری را ساطوری کنید.

        خیارشور را نگینی خرد کنید.

        ماست چکیده را با سس مایونز و پنیر خامه ای گردویی یا پنیر خامه ای معمولی ترکیب کنید. بعد سبزیجات ساطوری و خیارشور خرد شده را داخل آن بریزید.

        سینه مرغ رنده شده را هم داخل سس بریزید و به آن نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و خوب آن را زیر و رو کنید تا یکدست شود.

        نان‌های تست را از هر چهار طرف برش بزنید و کف ظرف مخصوص بگذارید. روی آن را با مواد کیک بپوشانید و همینطور لایه لایه آن را تکمیل کنید تا ظرف کامل پر شود.

        در این مرحله روی ظرف کیک مرغ سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید تا طعم بهتری بگیرید و کیک سفت شود.

        در آخر کیک را از قالب خارج کرده و آن را با گوجه گیلاسی، برگ‌های جعفری و یا ژامبون خرد شده تزئین کنید.

نکاتی برای طرز تهیه کیک مرغ مجلسی

اگر می‌خواهید این غذای شما طعم فوق‌العاده خوشمزه‌تری داشته باشد این نکات را مد نظر داشته باشید:

        اضافه کردن تخم مرغ آب پز به این غذا کاملاً سلیقه‌ای ست و می‌توانید در روش دوم و سوم طرز پخت کیک مرغ از آن استفاده کنید.

        مقدار سس مایونزی که باید برای تهیه این غذا استفاده کنید، به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به سس مایونز علاقه‌ای ندارید، می‌توانید به جای آن از ماست خامه ای بیشتری استفاده کنید که بافت کیک را نرم‌تر و لذیذتر می‌کند.

در آخر

کیک مرغ می‌تواند یک غذای عالی برای مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و یا تولد باشد. وقتی می‌خواهید از مهمان‌های خود پذیرایی کنید، می‌توانید با برش‌هایی از این کیک که غذایی مقوی ست، میز را بچینید. امیدواریم این روش‌های طرز تهیه کیک مرغ مجلسی که در اینجا ارائه دادیم برایتان مفید باشد و بتوانید بهترین پذیرایی را داشته باشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.4 / 5. 12

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com