Skip to main content
0
5
(2)

وقتی سیب‌زمینی در خانه داشته باشید، انگار همه چیز دارید! چون با آن می‌توانید همه نوع غذایی را تهیه کنید. ما ایرانی‌ها که عاشق کوکو و پوره سیب زمینی هستیم، هر وقت هیچ غذایی به ذهن‌مان نمی‌رسد، به اولین چیزی که فکر می‌کنیم، آب‌پز کردن سیب زمینی و میل کردن آن با کره و تخم‌مرغ آب‌پز است. انصافاً هم غذای فوق‌العاده مقوی و لذیذی ست که به سادگی درست می‌شود. اما حالا به جای اینکه فقط سیب زمینی را آب پز کرده و آن را ساده میل کنید، بیایید این بار طرز تهیه کوک سیب زمینی پیتزایی را امتحان کنید. این غذا نه تنها بسیار دلچسب و خوشمزه است، بلکه یک غذای رستورانی و شیک هم محسوب می‌شود. به طوری که حتی در مهمانی می‌توانید در کنار سایر غذاها آن را نیز روی میز پذیرایی قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 4 طرز پخت کوکو سیب زمینی پنیری آشنا کنیم.

روش اول طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی

روش اول طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی

همانطور که می‌دانید پنیر پیتزا را با هر غذایی که ترکیب کنید، طعم فوق العاده خوشمزه‌ای به خود می‌گیرد. حالا هم با ترکیب این پنیر با سیب زمینی می‌توانید یک وعده غذایی دلچسب و لذیذ درست کنید.

برای درست کردن این غذا به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مواد
سیب زمینی 6 عدد متوسط
پنیر پیتزا 2 فنجان
روغن 3 قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ یک عدد
آرد گندم نصف لیوان
پیازچه خرد شده 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

 

حالا طبق طرز تهیه کوک سیب زمینی پنیری به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول – آب‌پز کردن سیب زمینی

آب پز کردن سیب زمینی را که همه می‌دانید و کار سختی نیست و شاید به توضیح هم نیاز نداشته باشد. با این حال برای اینکه غذای شما خوشمزه‌تر باشد، همیشه سیب‌زمینی‌های تازه و براق را انتخاب کنید. بهتر است سیب‌زمینی را با مقدار خیلی کمی آب بخارپز کنید. وقتی آب زیادی روی سیب‌زمینی‌ها بریزید، طعم آب را به خودشان می‌گیرند و پف می‌کنند.

اگر بتوانید سیب‌زمینی‌ها را کبابی کنید که کوکو سیب زمینی پنیری شما خیلی خوشمزه‌تر می‌شود.

مرحله دوم تهیه پوره سیب زمینی و اضافه کردن کره

کره را روی حرارت ملایم ذوب کنید و سیب زمینی‌های پخته شده را پوست بگیرید. کره ذوب شده را روی آن‌ها بریزید و با گوشت‌کوب آن‌ها را حسابی له کنید و با قاشق هم بزنید تا کره و پوره سیب زمینی با هم ترکیب شود. مقداری هم نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

مرحله سوم درست کردن مایه کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا

ابتدا پیازچه‌ها را بشویید و بعد از اینکه آب آن‌ها رفت، ساطوری کنید. تخم‌مرغ‌ها را داخل یک ظرف بشکنید و حسابی هم بزنید تا از حالت لختگی دربیاید و کرم رنگ شود. سپس آرد سفید را دو بار الک کرده و کم‌کم داخل تخم‌مرغ‌ها بریزید و دوباره هم بزنید. پنیر پیتزا و پیازچه‌های ساطوری شده را هم در همین مرحله از طرز پخت کوکو سیب زمینی پنیری بریزید و دوباره هم بزنید تا مواد یکدست شود.

اگر مایع کوکو خیلی شل بود، یک قاشق غذاخوری آرد الک شده به آن اضافه کنید. اگر هم زیاد آن را سفت کرده بودید، یک تخم‌مرغ دیگر داخل آن بشکنید و حسابی هم بزنید تا مواد یکدست شود.

سپس سیب‌زمینی را که در مرحله دوم پوره کردید، داخل مواد بریزید و دوباره هم بزنید.

مرحله آخر سوخاری کردن کوکو سیب زمینی پنیری

در این مرحله داخل یک ماهیتابه روغن بریزید. برای اینکه کوکوها داخل روغن غوطه‌ور شوند، بهتر است از یک ظرف عمیق و جمع‌ و جور (مثل قابلمه‌های کوچک) استفاده کنید. مقدار روغن ظرف باید به حدی باشد که کوکوی پنیری را به طور کامل بپوشاند.

وقتی روغن داغ شد، از مواد به اندازه یک گردوی بزرگ بردارید و داخل روغن بیندازید. بهتر است شعله کم باشد تا کوکوی شما مغز پخت شود. هر دو سمت کوکو باید کاملا برشته و طلایی شود.

برای اینکه روغن کمتری مصرف کنید، می‌توانید کوکوها را درست مثل کتلت پهن قالب بزنید و داخل روغن بیندازید. وقتی یک طرف آن‌ها سرخ شد، آن را برعکس کنید تا طرف دیگر آن طلایی و برشته شود.

روش دوم طرز پخت کوکو سیب زمینی پنیری (با فر) روش دوم طرز پخت کوکو سیب زمینی پنیری (با فر)

در این روش به جای پنیر پیتزا می‌توانید از پنیر چدار استفاده کنید. برای درست کردن این غذا به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مواد
سیب‌زمینی 6 عدد متوسط
تخم‌مرغ یک عدد
پنیر چدار نصف لیوان
پنیر موزارلا یک لیوان
روغن مایع به مقدار لازم
ریحانه و پونه خشک به مقدار لازم
گوجه گیلاسی به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

 

برای طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی با دو پنیر چدار و پنیر موزارلا بهتر است ابتدا فر را روشن کنید. زمانی که در حال آماده کردن مواد اولیه کوکو هستید، فر گرم و برای پخت غذا آماده می‌شود. بعد از این به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول رنده کردن سیب زمینی

برخلاف روش اول طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری در این روش نیازی به پختن و پوره کردن سیب زمینی نیست. فقط باید سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و بعد با سوراخ‌های درشت رنده، ریز کنید. بعد هم با دست، آب سیب زمینی‌ها را بگیرید و فقط از تفاله‌ها برای درست کردن کوکو استفاده کنید.

وقتی آب سیب‌زمینی رنده شده را کامل گرفتید، آن را داخل یک کاسه بزرگ بریزید.

مرحله دوم اضافه کردن تخم‌مرغ و پنیر

در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف جداگانه خوب هم بزنید تا رنگ آن کرمی و یکدست شود. بعد همراه با پنیر چدار رنده شده روی سیب زمینی‌ها اضافه کنید. نمک، فلفل و پونه و ریحان خشک را هم به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم پختن کوکو سیب زمینی پیتزایی

در این مرحله باید داخل سینی مخصوص فر یک ورقه فویل یا کاغذ روغنی قرار دهید. بعد هم مواد کوکو را روی آن پهن کنید. با قاشق آن را صاف کنید تا یکدست شود و یا سینی را به آرامی تکان دهید.

همچنین شما می‌توانید از مواد کوکو بردارید و مثل کوکو قالب بزنید و در قالب فر قرار دهید.

دمای فر را روی 200 درجه تنظیم کنید و سینی حاوی مواد را داخل آن قرار دهید. ابتدا شعله پایین فر را روشن کرده و به مدت 20 دقیقه صبر کنید تا کوکوی شما پخته شود. بعد پنیر چدار رنده شده را روی کوکو بریزید و 5 دقیقه دیگر به آن فرصت دهید تا پنیر روی کوکو ذوب شود. در این مرحله باید گریل فر را روشن کنید تا کوکوی سیب زمینی شما طلایی شود.

در آخر کوکوها را با گوجه گیلاسی تزئین کرده و غذای خود را نوش جان کنید.

روش سوم طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری با ژامبون

یکی دیگر از روش‌های درست کردن این غذای خوشمزه ترکیب آن با ژامبون و پنیر پیتزا ست. این دو مواد غذایی وقتی با هم ترکیب می‌شوند، طعم بی‌نظیری پیدا می‌کنند. حالا فکر کنید ترکیب آن‌ها با سیب زمینی چه می‌شود!

برای درست کردن کوکو با ژامبون و سیب زمینی و پنیر پیتزا به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مواد
سیب زمینی نیم کیلو
تخم مرغ دو عدد
ژامبون مرغ (گوشت) 300 گرم
پیازچه خرد شده نصف فنجان
پنیر پیتزا 200 گرم
آرد گندم به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
کنجد یا آرد سوخاری به مقدار لازم

 

حالا برای درست کردن کوکو سیب زمینی با ژامبون به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول بخارپز کردن سیب‌زمینی‌ها

برای اینکه کوکوی شما با ژامبون‌ها طعم بهتری داشته باشند، بهتر است آن‌ها را کبابی یا بخارپز کنید. وقتی سیب زمینی به طور کامل پخته شد، آن را پوست گرفته و بکوبید تا پوره شود.

مرحله دوم- خرد کردن ژامبون و پیازچه

در این مرحله ابتدا ورقه‌های ژامبون را نگینی و ریز خرد کنید و داخل پوره سیب زمینی بریزید. پیازچه‌ها را هم ساطوری کنید و داخل این مخلوط بریزید و آن را زیر و رو کنید تا یکدست شود.

پنیر پیتزا را هم داخل مواد بریزید و نمک، فلفل سیاه و زردچوبه آن را هم اضافه کنید. حالا دوباره آن را هم بزنید تا یکدست شود.  حالا از مواد به اندازه یک گردوی درشت بردارید و داخل یک سینی بچینید. بعد هم سینی را به مدت 1 ساعت در داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم سوخاری کردن کوکو سیب زمینی پنیری

سینی را از یخچال بیرون بیاورید و داخل یک کاسه کنجد یا آرد سوخاری بریزید. یک تخم مرغ هم در ظرف دیگری بشکنید و حسابی آن را هم بزنید تا کرم رنگ شود.

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. بعد از گلوله‌های کوکو بردارید؛ ابتدا آن‌ها را داخل مایه تخم‌مرغ بزنید و بعد در آرد سوخاری (یا کنجد) بغلتانید. وقتی روغن حسابی داغ شد، کوکوی سیب زمینی را داخل آن بندازید تا سرخ شود. این مراحل را برای همه گلوله‌های کوکو انجام دهید.

داخل یک ظرف چند دستمال کاغذی قرار دهید و وقتی کوکوها سرخ شدند، یکی یکی روی آن بچینید. دستمال کاغذی روغن اضافه کوکوها را می‌گیرد. در آخر هم کوکوهای خود را با سس آلفردو یا دیپ پنیر چدار میل کنید.

روش چهارم درست کردن کوکو سیب زمینی پنیری ساده

آخرین روشی که می‌خواهیم برای طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی توضیح دهیم خیلی ساده‌تر از سه روش قبلی است و به مواد زیادی نیاز ندارد. برای درست کردن این غذا به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد اولیه مقدار مواد
سیب زمینی 3 عدد
پنیر پیتزا 200 گرم
تخم مرغ یک عدد
پودر آویشن به مقدار لازم
روغن مایع برای سرخ کردن به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

 

برای درست کردن این غذای ساده به صورت زیر عمل کنید:

        ابتدا سیب زمینی‌ها را بشویید و بعد با مقدار کمی آب روی حرارت قرار دهید تا کامل پخته شود. بعد آن‌ها را پوست بگیرید و بکوبید تا پوره شود.

        تخم‌مرغ را در ظرف دیگری بشکنید و حسابی هم بزنید تا کف کند و رنگ آن کرمی شود. بعد آن را روی سیب زمینی بریزید و دوباره هم بزنید. دقت داشته باشید زمانی مایه تخم‌مرغ را داخل سیب زمینی بریزید که از حرارت افتاده باشد. در غیر اینصورت تخم‌مرغ در اثر حرارت سیب زمینی سفت و تکه تکه می‌شود.

        نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر آویشن را هم به ترکیب سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کنید و دوباره آن را هم بزنید.

        در این مرحله پنیر پیتزا را هم داخل این مخلوط بریزید و خوب ترکیب کنید.

        داخل ماهیتابه روغن مایع بریزید و اجازه دهید داغ شود.

        سپس از مواد کوکو بردارید و داخل روغن سوخاری کنید.

فوت و فن‌های طرز پخت کوکو سیب زمینی پیتزایی

برای اینکه بهترین غذا را بپزید و با وجود ساده بودن از طعم آن لذت ببرید، لازم است برای طبخ این غذا به چند نکته دقت داشته باشید:

        در روش دوم تهیه این غذا گفتیم که سیب زمینی را رنده و بعد با سایر مواد ترکیب کنید. شما می‌توانید برای سه روش دیگری که ارائه دادیم، به جای آب‌پز کردن، سیب زمینی را رنده کنید که کاملاً سلیقه‌ای ست.

        برای خوشمزه‌تر شدن این غذا می‌توانید از ادویه‌های باب میل خود استفاده کنید. پودر آویشن، پودر ریحان، پودر شوید و … از جمله ادویه‌هایی ست که برای درست کردن این غذا توصیه می‌شود. اما برای اینکه کوکو سیب زمینی شما طعم و عطر مشخصی داشته باشد، فقط یکی از این ادویه‌ها را استفاده کنید. ترکیب چندین ادویه را توصیه نمی‌کنیم.

        به جای پیازچه شما می‌توانید از جعفری ساطوری هم استفاده کنید.

        برای درست کردن این کوکو می‌توانید از پنیر موزارلا، پنیر چدار و یا پنیر پیتزا استفاده کنید و کاملاً اختیاری ست.

        برای خوشمزه‌تر شدن این کوکو مقداری زرشک هم در مواد کوکو بریزید. البته زیاده‌روی نکنید، چون طعم کوکوی شما را ترش می‌کند.

در آخر

پنیر پیتزا و سیب زمینی دو ماده اولیه برای تهیه بسیاری از غذاهاست. کوکوی سیب زمینی یک غذای ساده، دوست داشتنی و مناسب برای پذیرایی از مهمان است. امیدواریم روش‌های که در اینجا برای طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی ارائه دادیم، برای‌تان کاربردی باشد.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

5 / 5. 2

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com