Skip to main content
1
(1)

هنگامی که به منوی یک کافی شاپ نگاه می‌اندازید، چه دسرهایی بیشتر از همه توجه شما را جلب می‌کنند؟ جواب بسیاری از افراد به این سوال، کیک خیس شکلاتی ست. اگر بخواهیم صادق باشیم، کیک خیس شکلاتی با طعم بی‌نظیری که دارد، انتخاب واقعا فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید؛ اما آیا تا به حال تجربه پخت یک کیک شکلاتی خوش طعم را داشته‌اید؟ آیا دوست دارید کیک خیسی دقیقا مانند کیک خیس‌های کافی شاپ‌ها بپزید اما از نتیجه کار می‌ترسید؟ در این مطلب قصد داریم طرز تهیه کیک شکلاتی خیس را با تمامی جزئیات و فوت و فن‌ها آموزش دهیم. بنابراین اگر شما هم از طرفداران این دسر هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی خیس

در ابتدا لازم است تا مواد اولیه را مطابق آنچه در ادامه می‌آوریم، تهیه کنید. توجه داشته باشید که در این مطلب قرار است طرز تهیه کیک خیس شکلاتی برای 4 نفر را آموزش دهیم. بنابراین مواد اولیه نیز برای 4 نفر در نظر گرفته شده است.
مواد لازممقدار
آرد سفیدیک لیوان
شکریک لیوان
پودر کاکائو5 قاشق غذاخوری
روغن مایعنصف لیوان
تخم مرغ3 عدد
جوش شیرینیک قاشق چای خوری
بیکینگ پودریک قاشق غذاخوری
وانیلنصف قاشق چایخوری
شکلات تخته اینصف شمش
شیرنصف لیوان

 

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس حرفه ای

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس حرفه ای

اگر چه طرز تهیه کیک خیس مجلسی ساده است اما فوت و فن‌هایی نیز در هنگام طبخ آن باید اجرا شود. این فوت و فن‌ها همان دلایلی هستند که باعث تفاوت کیک شما با کیک‌های بازار می‌شوند. در ادامه مراحل را گام به گام با نکات مهمی می‌آوریم.

  1. در ابتدا تخم مرغ‌ها را بشکنید و با دور تند هم زن در یک کاسه بزرگ دو دقیقه هم بزنید. بعد از آن، دور هم زن را آهسته‌تر کرده و سه دقیقه دیگر نیز آن‌ها را هم بزنید. در این مرحله باید تخم مرغ‌ها به اندازه کافی کف کرده و روشن‌تر از حالت اولیه شوند.
  2. شکر و وانیل را به اندازه‌ای که گفته شد به تخم مرغ‌های هم زده اضافه کنید. هم زدن در این مرحله نیز باید ادامه یابد؛ زیرا لازم است تا دانه‌های شکر به طور کامل در مخلوط حل شود. بعد از هم زدن و حل شدن شکرها، حجم مخلوط حاصل دو برابر حالت اولیه خواهد بود.
  3. در این گام نوبت به اضافه کردن روغن و شیر می‌رسد. روغن را به مخلوط اضافه و حدود یک دقیقه با هم زن، مخلوط کنید. سپس شیر را افزوده و باز هم یک دقیقه دیگر آن‌ها را هم بزنید.
  4. حال باید پودر کاکائو، آرد و بیکینگ پودر را نیز اضافه کنید، اما قبل از افزودن باید این مواد را حتما الک نمایید. الک کردن این مواد برای حداقل سه مرتبه توصیه می‌شود. به طور کلی باید الک کردن را تا جایی ادامه دهید که هیچ حالت گوله گوله‌ای در پودر دیده نشود. این مرحله یکی از مراحل مهمی ست که در نهایت روی بافت اسنفجی و نرم کیک تاثیر زیادی خواهد داشت. بعد از الک کردن می‌توانید مواد را به مخلوط قبلی اضافه کنید؛ اما باز هم یک نکته دیگر را باید رعایت نمایید. هم زدن در این مرحله برای مخلوط کردن مواد نباید خیلی تند و سریع باشد. ترجیحا باید از لیسک‌ها یا هم زن‌های دستی برای ترکیب مواد در این مرحله استفاده کنید. هم زدن هم باید به شکل دورانی روی مواد صورت گیرد. اگر این نکات را رعایت نکنید، در نهایت کیک پف زیادی نخواهد داشت.
  5. بعد از طی مراحل قبل، نوبت آماده کردن قالب است. برای نچسبیدن کیک به قالب، بهتر است یک قاشق غذاخوری آرد را با دو قاشق غذاخوری روغن مایع مخلوط کرده و به قالب بمالید.
  6. مواد را داخل قالب چرب شده بریزید و قالب را چندین مرتبه به آرامی روی زمین بکوبید. بدین ترتیب هوای خمیر خارج می‌شود.
  7. فر را قبل از گذاشتن قالب داخل آن، روشن کنید. بهتر است 15 دقیقه قبل از گذاشتن قالب، فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. کیک به زمان حدودی 45 دقیقه برای پخت نیاز خواهد داشت.
  8. بعد از آن که کیک خوب پخت، آن را از فر خارج کرده و کمی به آن زمان دهید. سپس کیک را برش زده و سس شکلات را که در ادامه آموزش خواهیم داد به آن اضافه کنید.
  9. برای داشتن کیک خیس شکلاتی فوق العاده خوشمزه باید در انتها و بعد از برش کیک، به آن سس شکلات اضافه کنید. برای طبخ سس شکلات کافیست دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با نصف لیوان شیر و نصف لیوان روغن مایع مخلوط نمایید. سپس روی گاز تا اندازه‌ای حرارت دهید که شیر بجوش آید. قابلمه را از روی حرارت برداشته و سپس سس را به کیک اضافه کنید. بهتر است کیک هنگام افزودن سس، کمی گرم باشد.

10.گاهی در طرز تهیه کیک خیس مجلسی، خامه شکلاتی نیز استفاده می‌شود. برای استفاده از خامه شکلاتی کافیست یک بسته خامه تهیه کرده و آن را تا حد روان شدن حرارت دهید. سپس به خامه شکلات تلخ افزوده و مجددا حرارت دهید. بعد از یک دست شدن مواد، می‌توانید آن را روی کیک بریزید.

بیشتر بخوانید:طرز تهیع کیک ساده با پف زیاد

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی در توستر

اگر می‌خواهید کیک خیس را با توستر طبخ کنید، تمامی مراحل بالا را انجام داده و صرفا در مرحله آخر قالب را در داخل فر بگذارید. توستر را از ده دقیقه قبل روشن کرده و روی دمای 120 درجه سانتی گراد قرار دهید. کیک را داخل توستر قرار داده و 30 دقیقه بعد آن را بردارید.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی در توستر

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس بدون فر

اگر در منزل خود توستر یا فر ندارید، می‌توانید کیک خیس را حتی با قابلمه نیز طبخ کنید. مراحل آماده‌سازی مواد را انجام داده و سپس به سراغ قابلمه‌ای مناسب به عنوان قالب کیک بروید. قابلمه را با کاغذ روغنی به گونه‌ای بپوشانید که تمامی دیواره‌ها و کف قابلمه پوشیده شوند. سپس مایه کیک را اضافه کرده و به قابلمه کمی ضربه بزنید. این کار هوای اضافه مواد را تخلیه می‌کند. درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید و روی قابلمه قرار دهید. فراموش نکنید که قابلمه را باید روی شعله پخش کن و با حرارت ملایم قرار دهید. بعد از حدود 45 دقیقه کیک آماده سرو است.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه کیک هویج

طرز تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات

اگر طعم شکلات را دوست ندارید، می‌توانید کیک خیس را بدون شکلات نیز طبخ کنید. طرز تهیه کیک خیس پف دار بدون شکلات با آنچه تا اینجای مطلب گفتیم یکسان است؛ اما به جای سس شکلاتی شما باید مقداری شیر با شکر را مخلوط کرده و به جای سس شکلاتی روی کیک بریزید. بدین ترتیب یک کیک خیس ساده خواهید داشت. در این روش نیازی به طبخ خامه شکلاتی و افزودن پودر کاکائو به مایه کیک نیست.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه کیک  خیس

کلام آخر

کیک خیس یکی از پرطرفدارترین دسرهای حال حاضر دنیاست. تقریبا محال است که در میز پذیرایی خود از کیک خیس استفاده کنید اما مورد تمجید قرار نگیرید. بنابراین باید طبخ این کیک خوشمزه را در اولویت خود قرار دهید. اما چگونه می‌توان یک کیک خیس خوشمزه طبخ کرد؟ در این مطلب، طرز تهیه کیک شکلاتی خیس را آموزش داده و فوت و فن‌های مهم حین طبخ را نیز ذکر کردیم. علاوه بر این روش طبخ کیک خیس بدون شکلات را نیز آوردیم. شما می‌توانید کیک خیس را بدون فر و توستر و تنها با یک قابلمه مناسب طبخ کنید. بنابراین حتی اگر امکانات کافی ندارید، نباید خیلی نگران طبخ کیک باشید. زیرا در هر صورت این مطلب به کمک شما خواهد آمد. 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

1 / 5. 1

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com