Skip to main content
2.8
(6)

وقتی یکی از عزیزترین دوستانت را به خانه‌ات دعوت کردی، می‌خواهی با چه دسرهایی از او پذیرایی کنی؟ اصلا فکر کن کسی قرار است برای اولین بار به خانه‌ات بیاید، می‌خواهی چطور برایش سنگ تمام بگذاری؟ شاید بگویید با رفتن به شیرینی فروشی می‌توانم بهترین دسرها را تهیه کرده و میز پذیرایی را بچینم. البته که می‌توانید از بازار همه چیز را آماده تهیه کنید. اما یک کدبانوی تمام عیار همیشه قبل از اینکه به خرید شیرینی و رولت فکر کند، خودش را برای پختن آماده می‌کند. در اینجاست که به طرز تهیه رولت خامه ای نیاز پیدا می‌کند. به همین دلیل است که ما هم تصمیم گرفتیم اینجا شما را با طرز پخت رولت خامه ای آشنا کنیم. اگر عاشق آشپزی هستید و می‌خواهید همه چیز تمام عیار باشد، خواندن این آموزش را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

روش اول طرز تهیه رولت خامه ای به سبک قنادی

روش اول طرز تهیه رولت خامه ای به سبک قنادی

برای درست کردن این شیرینی‌های خوشمزه خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مواد
تخم مرغ سه عدد
شکر یک ‌چهارم پیمانه
روغن گیاهی یک ‌چهارم پیمانه (معادل ۳۰ گرم)
شیر esl کمتر از یک ‌چهارم پیمانه (معادل ۳۰ میلی‌لیتر)
وانیل یک‌ دوم قاشق چای‌خوری
آرد کیک الک‌شده یک‌ دوم پیمانه
بکینگ پودر یک و نیم قاشق غذاخوری
کرم تارتار یک‌ چهارم قاشق چای‌خوری
شکر کمتر از یک‌ دوم پیمانه (معادل ۳۰ گرم)
خامه فرم گرفته نصف پیمانه

 

در این روش موادی را که در جدول بالا ذکر شده است، درست براساس مقدارهای تعیین شده، تهیه کنید. همچنین یک سینی مخصوص برای درست کردن این شیرینی با اندازه 33*23 سانتیمتر هم در نظر بگیرید و داخل آن یک کاغذ روغنی قرار دهید تا زمان جدا کردن شیرینی از سینی دچار مشکل نشوید و از آن به کف سینی نچسبد.

 حالا مراحل طرز پخت رولت خامه ای را براساس آموزش زیر انجام دهید:

مراحل طرز پخت رولت خامه ای

جدا کردن زرد و سفید تخم‌مرغ

شاید بگویید که جدا کردن آن‌ها کار سختی نیست. اما باید بدانید که تخم‌مرغ حتما باید به دمای محیط برسد. بعد آن‌ها را بشکنید و زرده و سفیده را از هم جدا کنید. دقت داشته باشید که شما به هر دو قسمت تخم مرغ برای طرز تهیه رولت خامه ای نیاز دارید.

زرده‌ها را با مقدار شکری که در جدول بالا ذکر کردیم، ترکیب کنید. بعد روغن، شکر و وانیل را هم داخل این ترکیب بریزید و با قاشق خوب هم بزنید تا یک مایع کرم رنگ بدست آید. مقدار روغنی که باید در این مایع بریزید، برای انعطاف‌پذیری رولت است و نباید مقدار آن را زیاد کنید.

با انجام این مراحل، فر را هم روشن کنید و روی دمای 190 درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود. قبل از اینکه بخواهید شیرینی را داخل فر قرار دهید، باید گرم شده باشد.

اضافه کردن آرد به مواد

طبق آموزش پخت رولت خامه ای باید آرد را دو بار الک کنید تا صاف و نرم شود. بعد آن را با بکینگ پودر ترکیب کرده و کم کم داخل مایع کرم رنگ تخم مرغ بریزید و با هم زن خوب ترکیب کنید. برای اینکه رولت شما بافت بهتری داشته باشد، از هم زدن بیش از حد آرد به همراه مواد خودداری کنید. فقط باید تا جایی آن را هم بزنید که گلوله‌ای باقی نمانده باشد. بنابراین با دست آن را هم بزنید.

اضافه کردن سفیده به مواد

در این مرحله از دستور پخت رولت خامه ای باید سفیده را هم به مواد اضافه کنید. اما قبل از این کار باید سفیده را با همزن خوب ترکیب کنید تا بافت آن دو برابر شود. بعد کرم تارتار را هم به سفید بزنید و مقداری شکر را دوباره به آن اضافه کنید و باز هم آن را هم بزنید تا سفیده پف کند.

اگر در خانه کرم تارتار ندارید، به جای آن یک قاشق غذاخوری آبلیمو یا سرکه اضافه کنید. وقتی سفیده به حالت خامه‌ای درآمد برای اضافه کردن به مواد رولت آماده است.

حالا باید سفیده را داخل مواد بریزید و دوباره آن را هم بزنید تا به طور کامل با هم ترکیب شوند. دقت داشته باشید خمیر این شیرینی باید حالت روان داشته باشد و خیلی سفت نشده باشد.

آماده کردن قالب خمیر

همانطور که در ابتدای این آموزش طرز تهیه رولت خامه ای گفتیم، باید یک سینی با اندازه مناسب 33*23 سانتی متر را آماده کنید. داخل آن کاغذ روغنی بگذارید و یا کف آن را چرب کنید تا خمیر شیرینی به آن نچسبد. بعد هم خمیر شیرینی را داخل سینی بریزید.

فر را از قبل روشن کرده‌اید و حالا گرم شده است، می‌توانید سینی حاوی خمیر شیرینی را داخل آن قرار دهید. دقت داشته باشید که ضخامت خمیر داخل سینی باید یک سانتیمتر باشد که بعد از پخت پف می‌کند و ضخامت آن به 2 سانتی متر می‌رسد. دمای فر را روی 180 درجه و زمان را روی 20 دقیقه تنظیم کنید.  

با توجه به اینکه مدت زمان پخت در دستگاه‌های مختلف با هم تفاوت دارد، ممکن است 20 دقیقه برای دستگاه شما کم یا زیاد باشد. برای مثال سولاردام طی 10 دقیقه کیک را آماده می‌کند اما اگر بخواهید با توستر کار کنید، حداقل 25 دقیقه زمان نیاز دارید.

برای اینکه مطمئن شوید شیرینی رولت آماده شده است، یک خلال دندان را در آن فرو کنید و بیرون بکشید. اگر از خمیر به خلال دندان نچسبید، یعنی کیک پخته شده است و می‌توانید آن را از فر خارج کنید. آن را لول کنید تا حالت بگیرید و در یخچال قرار دهید تا برای مدت حداقل نیم ساعت خنک شود. اگر بخواهید خامه را به کیک داغ اضافه کنید، روی آن ذوب شده و به کره تبدیل می‌شود. پس باید آن را خنک کنید.

آماده کردن خامه رولت

در این مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای باید خامه را فرم دهید. برای این کار ابتدا خامه را از فریزر خارج کنید تا ذوب شود. بعد مقداری پودر قند به آن اضافه کرد و با همزن یا غذاساز آن را خوب هم بزنید تا فرم بگیرید. اما این کار را بیش از حد انجام ندهید که خامه به کره تبدیل می‌شود و دیگر قابل استفاده نیست.

گذاشتن خامه روی کیک

کیک را که خنک شده است، از یخچال بیرون بیاورید. با کمک لیسک یا با قاشق از خامه قنادی فرم گرفته بردارید و روی کیک بزنید و صاف کنید تا یکدست شود. برای اینکه خامه روی کیک صاف شود، می‌توانید از کفگیر استفاده کنید.

حالا بدون اینکه کیک را از کاغذ روغنی جدا کنید، آن را بپیچانید و فشار دهید تا سفت شود. خامه فرم گرفته حالت چسبندگی دارد و کیک شما به حالت رول می‌ماند. اما اگر مطمئن نیستید و فکر می‌کنید ممکن است تا خنک شدن در یخچال جدا شود، از نخ استفاده کنید و دو طرف رول را با نخ ببندید.

رولت خامه‌ای را در یخچال قرار دهید و حداقل 4 تا 5 ساعت صبر کنید تا خنک شود. بعد هم از یخچال خارج کنید و با یک چاقوی بزرگ دندانه‌دار برش بزنید. هر بار که با چاقو برش می‌زنید، آن را خیس کنید تا مواد کیک به چاقو نچسبد و شیرینی‌ها منظم برش زده شوند.

در آخر می‌توانید با پودر قند، پودر کاکائو یا پودر پسته تزئین کنید. این رولت‌های خوشمزه‌ها را که برش زده‌اید داخل کاغذ‌های روغنی اندازه خودشان قرار دهید تا درست شبیه کیک‌های بازاری شود.

روش دوم طرز تهیه رولت خامه ای با پنیر ماسکارپونه

روش دوم طرز تهیه رولت خامه ای با پنیر ماسکارپونه

یکی دیگر از روش‌های درست کردن رولت خامه ای با پنیر ماسکارپونه است که شاید کمی برایتان عجیب باشد. اما اگر فقط یک بار طعم آن را بچشید، عاشق آن می‌شوید و می‌خواهید به هر طریقی که شده است در خانه دست به کار شوید و این رولت بسیار خوشمزه را خودتان تهیه کنید.

برای درست کردن این شیرینی خانگی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مواد
تخم مرغ 5 عدد
آرد 2 لیوان
شکر یک لیوان
شیر نصف لیوان
روغن نصف لیوان
وانیل نصف قاشق چایخوری
بکینگ پودر یک و نیم قاشق چایخوری
خامه قنادی یک و نیم فنجان
نمک نصف قاشق چایخوری
پنیر ماسکارپونه یک فنجان
پودر قند به مقدار کافی
پودر پسته به مقدار لازم

 

برای طرز پخت رولت خامه ای با پنیر ماسکارپونه به صورت زیر عمل کنید:

هم زدن تخم‌مرغ

ابتدا تخم‌ مرغ‌ها را را با شکر و وانیل ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا حجم آن دو برابر شود. فقط حواستان باشد بیش از حد این کار را انجام ندهید، زیرا در آخر کیک شما ترک می‌خورد. 5 دقیقه برای هم زدن تخم‌مرغ کافیست تا سفت و کشدار شود.

بعد روغن و شیر را به این ترکیب اضافه کرده و دوباره هم بزنید.

اضافه کردن آرد

قبل از اینکه آرد را به مایع اضافه کنید، آن را الک کنید تا حسابی صاف و نرم شود. اگر از آرد مخصوص کیک استفاده کنید، شیرینی شما بافت بهتری خواهد داشت. بعد از الک کردن آرد به آن بکینگ پودر و نمک را اضافه کنید. حالا آرد را کم کم داخل مواد بریزید و خوب هم بزنید. ترکیب آرد با مواد باید تا جایی باشد که گلوله‌های آن از بین برود.

خمیر کیک رولت خامه ای باید شل و روان باشد و اگر احساس کردید سفت شده است، به آن مقدار بیشتری شیر اضافه کنید. غلظت خمیر باید به اندازه ماست باشد.

آماده کردن قالب کیک

برای طرز تهیه رولت خامه ای خانگی باید یک سینی با عمق 3 سانتیمتر و اندازه 23*32 سانتیمتر را انتخاب کنید. کف آن کاغذ روغنی قرار دهید و یا آن را چرب کنید تا کیک شما به قالب نچسبد.

حالا فر را روشن کنید و روی دمای 190 درجه قرار دهید تا به مدت 10 دقیقه گرم شود.

مایع خمیر کیک را داخل سینی فر بریزید و داخل فر قرار دهید. دمای فر را روی 180 درجه و زمان آن را روی 20 دقیقه بگذارید. بعد از تمام شدن زمان پخت، قبل از اینکه کیک را از فر خارج کنید، با یک خلال دندان تست کنید و اگر خمیر به خلال نچسبید، یعنی کیک شما پخته است.

کیک را با کمک کاغذ روغنی رول کنید تا فرم بگیرد و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

آماده کردن خامه برای رولت

حالا در این مرحله از آموزش پخت رولت خامه ای ست که باید از پنیر ماسکارپونه هم استفاده کنید. برای این کار ابتدا خامه قنادی را از فریزر خارج کنید تا ذوب شود. بعد آن را داخل دستگاه بریزید تا فرم بگیرد و سفت شود. در مرحله بعد پنیر ماسکارپونه را به خامه اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

حالا کیک رول شده را از یخچال بیرون بیاورید و باز کنید. از مواد خامه و پنیر با کفگیر بردارید و روی سطح کیک بمالید تا صاف و یکدست شود. در آخر هم کیک را دوباره رول کنید و برای مدت 4- 5 ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و بافت منسجم بگیرد.

در آخر رولت را با چاقو برش بزنید و با موادی مثل پودر نارگیل، پودر کاکائو، پودر پسته و پودر قند تزئین کنید.

در آخر

رولت خامه ای همیشه جزء بهترین شیرینی‌های پذیرایی بوده است و مجبور نیستید برای مهمانی آن را از بازار تهیه کنید. به عنوان یک کدبانوی باسلیقه شاید لازم باشد خودتان دست به کار شوید و این شیرینی خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

شما می‌توانید برای درست کردن این شیرینی از میوه‌های مختلف مثل موزه، گیلاس، آلبالو، توت فرنگی و …. استفاده کنید. به این صورت که موز را له کنید و زمانی که خامه قنادی را روی سطح کیک زدید، یک لایه از موز له شده را روی آن بریزید و صاف کنید. حالا وقتی شیرینی را رول می‌کنید سه لایه (کیک، خامه و موز له شده) دارید که طعم فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

امیدواریم این آموزش برایتان مفید بوده باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.8 / 5. 6

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com